کد خبر: ۱۸۸۶۳۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۲۱ آذر ۱۳۹۲
بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان تاکيد کرد، اين تيم نبايد ترسي از بازي با تيم‌هاي بزرگ دنيا داشته باشد.
مهدي پاشازاده درباره قرعه ايران در جام جهاني 2014 اظهار داشت: در جام جهاني بهترين تيم‌هاي دنيا حضور دارند و نمي‌توان گفت اگر با آرژانتين و نيجريه هم‌گروه نمي‌شديم، براي ما بهتر بود. مهم اين است که به جام جهاني رفته‌ و توانسته‌ايم به فوتبال‌مان اعتباري دوباره ببخشيم.

به گزارش تسنيم،وي با تاکيد براينکه «با حضور در جام جهاني مي‌توانيم لژيونرهاي‌مان را بيشتر کنيم»، افزود: همه تيم‌هاي حاضر در جام جهاني خوب هستند و اين ما هستيم که بايد به تيم خود نگاه کنيم و توانايي‌هاي‌مان را در نظر بگيريم.

بازيکن پيشين تيم ملي در پاسخ به اين سوال که «حضور کارلوس کي‌روش و نام او روي نيمکت تيم ملي چقدر مي‌‌تواند ذهن حريفان تيم ملي در جام جهاني را به خود مشغول کند؟»، عنوان کرد: کي‌روش اعتبار جهاني دارد اما بايد ديد اين اعتبار در جام جهاني چقدر مي‌تواند به تيم ملي کمک کند.

پاشازاده تصريح کرد: از لحاظ تئوري حريفان تيم ملي روي ما حساب باز مي‌کنند، چون کي‌روش روي نيمکت تيم ملي نشسته است اما بايد ديد بازيکنان چطور توانايي‌هاي خود را در زمين نشان مي‌دهند.

وي در مورد اينکه گفته مي‌شود کي‌روش دوست ندارد تيم ملي با تيم‌هاي بزرگ دنيا بازي کند تا رزومه‌اش خراب نشود، به تسنيم گفت: شايد اين موضوع درست باشد اما نبايد ترسي براي بازي با تيم‌هاي بزرگ داشته باشيم.

بازيکن پيشين تيم ملي درباره توهين برخي افراد به ليونل مسي در صفحه شخصي او در شبکه‌هاي اجتماعي خاطرنشان کرد: کار خيلي بدي بود. با اين کار اعتبارمان را در دنيا از دست مي‌دهيم. متاسفانه در اروپا چون رفت‌وآمد دارم، مي‌بينيم که با ايراني‌ها به دليل چنين رفتارهايي خوب برخورد نمي‌کنند. اين موضوع براي ايراني‌هايي که در خارج از کشور حضور دارند، مشکل‌ساز شده است.

پاشازاده در مورد تقابل ليونل مسي با هاشم بيک‌زاده که نقل محافل شده است به تسنيم گفت: اين مسئله جزو فرهنگ ما شده است. برخي‌ها اين موضوع را به شوخي و مزاح مي‌گويند ولي مشکل ما مسي نيست. مسي هم نباشد، آرژانتين ستاره‌هاي زيادي در ترکيب خود دارد. ما بايد توانايي ساختار دفاعي‌مان را افزايش دهيم، چون يک‌نفره نمي‌توانيم دفاع کنيم. همه بازيکنان بايد در امر دفاع شرکت کنند.

وي که سابقه بازي در جام جهاني فرانسه را دارد، به بازيکنان تيم ايران حاضر در جام جهاني 2014 برزيل اين چنين توصيه کرد: اين رقابت‌ها ويترين افتخارات بازيکنان است و شايد ديگر به دست نيايد. ملي‌پوشان ما نبايد ترسي از حريفان داشته باشند و بيشترين لذت را از جام جهاني ببرند. بهترين آرزوي هر فوتباليستي بازي در جام جهاني است و بازيکنان ايراني بايد از اين فرصت به نحوي شايسته استفاده کنند.

بازيکن پيشين تيم ملي خاطرنشان کرد: در زماني ايويچ که سرمربي تيم ملي بود همه رقباي‌مان در جام جهاني 98 فرانسه را آناليز مي‌کرديم. به عنوان مثال مياتوويچ بازيکن يوگسلاوي آقاي گل بود ولي در بازي با ايران موقعيتي به دست نياورد. اين موضوع به دليل آناليز بازي‌هاي او بود. مربيان تيم ملي هم بايد همانند ايويچ بازيکنان حريف را براي ملي‌پوشان آناليز کنند.

پاشازاده با بيان اينکه تيم ملي در جام جهاني بايد هدف داشته باشد، اضافه کرد: ما اين کار را مقابل کرواسي انجام داديم و وقتي به اين نتيجه رسيديم که مي‌توانيم کرواسي را متوقف کنيم يا شکست دهيم با انگيزه و اعتمادبه‌نفس بيشتر به مصاف يوگسلاوي رفتيم.

وي ادامه داد: اگر با ديد مثبت نگاه کنيم که مي‌توانيم به دور بعدي جام جهاني صعود کنيم اشکالي در آن وجود ندارد ولي اينطور نباشد که اگر مقابل نيجريه يا بوسني شکست خورديم، ناراحت شويم چون بايد قبول کنيم توانايي آنها بيشتر از ايران است. البته در فوتبال و با داشتن نظم و پشتکار مي‌توان قوانين بازي را تغيير داد. بنابراين نبايد به اين فکر کنيم که چون آرژانتين قوي‌تر از ما است، به شکست مقابل اين تيم فکر کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها