کد خبر: ۱۹۱۳۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۱ دی ۱۳۹۲
بازار موبایل در چند سال گذشته حساس ترین بازار به افزایش و کاهش قیمت دلار و ارز بوده است به گونه ای که در سال های اخیر حتی سریع تر از چهار راه استانبول و خیابان فردوسی به قیمت دلار واکنش نشان داد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از ايران؛ در حالی که قیمت دلار در یکی دو ماه گذشته روی 2900 تا 3هزار تومان ثابت مانده اما بازار موبایل به دلیل کشش و رونق مستمر همچنان مترصد کاهش قیمت است.
بر اساس آخرین شواهد گزارش میدانی خبرنگار شبکه ایران در حالی که خیلی از بازارها کاهش قیمت زیادی نداشته اند اما قیمت موبایل تا 20درصد هم پایین آمده است.
یکی از فروشندگان بازار موبایل ولیعصر در گفت و گو با شبکه ایران درباره تغییرات قیمتی گوشی موبایل اظهار داشت: قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر بازار موبایل داشته است به گونه ای که هم اکنون قیمت ها تا 20 درصد هم کاهش داشته است.
محسنی گفت: گو شی های سنگین تا 400 هزار تومان هم کاهش قیمت داشته اند.
او ادامه داد: سال گذشته که دلار گران شد قیمت گوشی با رشد 3 برابری تا 800 هزار تومان هم بالا رفت اماحالا قیمت ها در حال پایین آمدن است.
این فروشنده ادامه داد: احتمال بالا رفتن قیمت ها تا پایان سال هست چرا که بازار موبایل نوسان زیادی دارد.
یاوری از دیگر فروشندگان این بازار نیز قیمت کنونی گوشی را قیمت واقعیدانست د و گفت: الان بهترین زمان خرید گوشی است چرا که هم تنوع زیاد شده هم قیمت ها تقریبا ثابت است.
او ادمه داد: هر چند خرید و فروش موبایل در چند ماه گذشته کم بوده است اما نگاه بازار موبایل به کاهش قیمت است بنابراین خریداران باید عجله کنند.
همچنین یکی دیگر از فروشندگان این بازار با بیان اینکه خرید و فروش گوشی تقریبا در رکود است، گفت: قیمت ها ثابت نیست بنابراین خیلی ها منتظر کاهش بیشتر مانده اند و اقدام به خرید نمی کنند.
شریفی هم با اذعان به کاهش قیمت موبایل گفت: برخی از گوشی ها که تقاضا برای آنها زیاد است تا 25 درصد هم کاهش قیمت داشته اند.
او گفت: نسبت به سال گذشته، امسال نوسان در بازار کمتر است و بازار خیلی بهتر شده است.
شریفی خاطر نشان کرد: الان گوشی های جدید که وارد بازار می شوند قیمت مدل های پایین تر هم کاهش می یابد بنابراین احتمال کاهش دوباره قیمت ها تا پایان سال زیاد است.
گفتنی است، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه نیز از منطقی و واقعی شدن قیمت‌ها در بازار خبر داد و گفت: اکنون بهترین زمان خرید لوازم صوتی و تصویری است. 
ابراهیم درستی اظهار داشت: مشتریان بر مبنای هزینه‌ای که برای خرید لوازم صوتی و تصویری در نظر دارند می‌توانند خرید خود را انجام دهد زیرا تنوع خرید در بازار فعلی بسیار بالا است. 
او  تصریح کرد:‌ با پرداخت حدود 500 تا 800 هزار تومان می توان یک دستگاه صوتی تصویری با کیفیت از بازار تهران خریداری کرد. 
او با اشاره به کاهش قیمت‌ها گفت: قیمت محصولات صوتی و تصویری در حال حاضر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار کاهش یافته است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها