کد خبر: ۱۹۲۳۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۵ دی ۱۳۹۲
سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران بر اين باور است که سرنوشت رونالدو، تبديل شدن به مايکل جردن دنياي فوتبال از سنين جواني است.

کارلوس کي‌روش که اکنون هدايت تيم ملي فوتبال ايران را در دست دارد در زمان سرمربيگري تيم ملي پرتغال از سال 2008 تا 2010 هدايت رونالدو را بر عهده داشت و سوپراستار رئال مادريد را به کاپيتان تيم ملي کشورش در سن 23 سالگي تبديل کرد.

به نقل از فارس،سرمربي 60 ساله همچنين در دوران حضورش در منچستريونايتد به عنوان دستيار الکس فرگوسن نيز با رونالدو کار مي‌کرد. وي که زماني که رونالدو در سال 2003 از اسپورتينگ ليسبون به منچستريونايتد آمد، در اولدترافورد حضور داشت، شک نداشت که اين بازيکن خودش را به يکي از بزرگان دنياي مدرن فوتبال تبديل خواهد کرد و او را به جردن، اسطوره شيکاگو بولز تشبيه کرد که بهترين بسکتباليست تاريخ خودش شناخته مي‌شود.

کي‌روش اظهار داشت: رونالدو کامل‌ترين بازيکن از لحاظ آمادگي، توانايي، تکنيکي و تاکتيکي است که تاکنون در زندگي هدايتش را بر عهده داشته‌ام. مي‌توانم پيشرفت بسيار زياد رونالدو در دو سال گذشته را ببينم اما او پيش از آن هم همه‌چيز داشت.

وي ادامه داد: او کمي از ويژگي‌هاي سرعتي رونالدو (برزيلي) و فيگو را داشت. رونالدو در شوت‌زني با هر دوپايش، ضربات آزاد، دربيل کردن و پاس‌کاري فوق‌العاده است. يک روز در يونايتد که تاريخ دقيقش را به ياد نمي‌آورم، گفتم که او مايکل جردن فوتبال خواهد شد.

کي‌روش که ايران را براي چهارمين بار به رقابت‌هاي جام‌جهاني رسانده است، در سال 2010 در جام‌جهاني هدايت تيم ملي پرتغال را در دست داشت که اين تيم در مرحله يک‌هشتم مقابل اسپانياي قهرمان حذف شد. به هر حال وي انتظار دارد که بازيکن پرتغالي که در 23 بازي 29 گل براي رئال زده است؛ تأثير زيادي براي تيمش در برزيل 2014 داشته باشد.

سرمربي تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: فکر مي‌ کنم او اکنون بالغ و باتجربه‌تر شده است. 4 سال در دوران فوتبالي يک بازيکن بسيار زياد است و او اکنون تفاوت فراواني با آن سال‌ها دارد.

وي افزود: فکر مي‌کنم اين سومين حضور کريس رونالدو در جام‌جهاني باشد بنابراين خيلي راحت‌تر مي‌تواند عملکردش را مديريت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها