کد خبر: ۱۹۳۶۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۹ دی ۱۳۹۲
فاطمه آلیا در گفتگو با هم اندیشی:
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:رأفت اسلامی به حد کافی بوده وقت محاکمه ی سران فتنه است چون بسیار جسور و گستاخ شده اند و در جهت عوض کردن اوضاع هستند. خواسته ی مردم این است که در اسرع وقت محاکمه ی آنها شروع شود و ما هم از مسئولین قضایی همین را می خواهیم.
به گزارش 598 به نقل از هم اندیشی: به مناسبت 9 دی سالروز تجلی بصیرت مردم و برچیده شدن فتنه امریکایی با خانم فاطمه آلیا نماینده تهران به گفتگو نشستیم مشروح این گفتگو در ادامه می آید

هم اندیشی:در سال روز حماسه 9 دی هستیم لطفا در مورد این حماسه عاشورایی و ابعاد آن توضیح بفرمایید
خانم آلیا :بسم الله الرحمن الرحیم. از سال ها قبل مقام معظم رهبری در خطبه ها و سخنرانی های مختلف، هشدار و نشانه هایی را داده بودند که دشمن شیوه و تاکتیکش را از جنگِ سخت و جنگِ نظامی به جنگِ نرم تبدیل کرده است. در نهایت؛ دشمن در هیجانات انتخابات با زمینه سازی هایی که از قبل شده بود، عملیات جنگ نرم را توأم با هیجانات انتخابات در کشور رقم زد و با قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن اسلام در حکومتداری و مقابله ی جدی با اصل مهم ولایت فقیه، این جنگ نرم در خرداد ۸۸ در کشور ما شروع میشود. جنگ نرم ۸ ماه طول کشید و در این ۸ ماه، تمام قرائن و نشانه های حمایت مادی و معنوی بیگانگان از سران فتنه در داخل کشور مشهود و بسیار مستند است. در این ۸ ماه جنگ نرم، ولایت مداران در واقع از جان و هستی و آبروی خودشان مایه می گذارند. همان کسانی که البته از توده ی مردم بودند و خواص یا سکوت می کنند یا عده ای در تردید هستند و عده ای هم محافظه کاری می کنند. امت ولایت مدار، منتظر فرمان رهبری هستند که در این جنگ نرم چه کنند که دشمن یار گیری اش را هم از عناصر داخلی انجام داده و در واقع، اهل نماز را به جان هم انداخته است. این جنگ نرم در نهایت با راهبری هایی که ولی فقیه داشتند، این طور رقم می خورد که بعد از اتفاقاتی که در روز قدس، ۱۳ آبان و همین طور عاشورای سال ۸۸ اتفاق می افتد، در روز ۹ دی دیگر حجت تمام می شود. یعنی صحنه هایی مثل عاشورای سال ۶۰ هجری را مردم می بینند که عده ای هلهله کنان و کف زنان و در حال جشن و پایکوبی در روز عاشورا، به کسانی که عزاداری می کنند و نماز می خوانند، سنگ می زنند؛ اموال مردم را آتش می زنند و جشن می گیرند، وقتی بعد از ۸ ماه جنگ نرم، حجت تمام می شود، در ۹ دی ماه امت ولایت مدار به صحنه ها می آیند و مقابله ی جدی خودشان را با عناصر فتنه و فتنه گران انجام داده و این فتنه ی بزرگ را سرکوب می کنند. همان طور که در سال های قبل، ۱۹ دی یکی از یوم  الله های بود که روحانیت به صحنه می آید، ۹ دی هم به رهبریِ مقام معظم رهبری مردم به صحنه می آیند و این فتنه را که بسیار هم ریشه دوانیده بود، چون توسط دشمنان حمایت می شد، الحمدلله مردم توانستند با دادن شهید و جانباز و مجروح و مال و جان خودشان، درخت انقلاب را از این آفت ها پاک کنند و این آفت ها را آفت زدایی بکنند و از بین ببرند و در واقع یک امتحان بزرگی را در روز ۹ دی به صحنه ی عمل متجلی کنند که در این امتحان نشان داده شود که خواص مردود شدند و خودِ امت ولایت مدار، خانواده های شهدا که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، دوباره از این انقلاب پاسداری و صیانت کردند و جایگاه ولایت فقیه را در نظام اسلامی نشان دادند که چگونه باعث می شود همه ی انحرافات و فتنه ها افشا شوند. لذا روز ۹ دی - بلکه این دهه- روز بصیرت نام گرفت. مردم آگاهی خودشان را با این اقدامات بسیار روشنگرانه نشان دادند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، قطب نمای حرکت، همین بصیرت و آگاهی هست؛ که الحمد لله هم فتنه گران را رسوا کرد و هم حامیان داخلی و خارجی آنها را و کسانی که در فتنه ساکت بودند رسوا شدند و دیدند که ملاحظه کاری و محافظه کاری بعد از مدتی نه تنها به سودشان نیست بلکه به ضررشان است. لذا هم ساکتینِ فتنه و هم خودِ فتنه گران و ایادیِ آنها از طرف مردم درس گرفتند.

هم اندیشی :با گذشت حدود ۴ سال از حادثه ی ۹ دی، عده ای دوست دارند گَرد فراموشی بر حوادث آن بنشیند و الآن داعیه ی این را دارند که سران فتنه باید رفع حصر؛ و آزاد شوند این از کجا نشأت می گیرد و اصلاً ممکن هست یا خیر؟
خانم آلیا: اینها سعی کردند در طول این سه چهار سال، گاهی با سکوت، گاهی با مظلوم نمایی و گاهی هم متأسفانه با کمال جسارت با طلبکاری و جایِ طلبکار و بدهکار را عوض کردن، آن شعله های خطرناک فتنه را کوچک نشان بدهند. واقعاً اگر خاطره ی شیعیان یا ملت ما از عاشورای حسینی برود، آثار فتنه ی ۸۸ هم از بین می رود. چون بحث دلخوری و یک بحث رنجش و اینها نبود بلکه بحث مقابله با اصل ولایت فقیه بود. بحث براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود. شهدا که جایشان در بهشت محفوظ است؛ جانبازها و اسرایی که الان زنده هستند، خانواده های اینها همه تضمین این انقلاب بودند. اگر نهضت عاشورا از ذهن مردم پاک شدنی است، فتنه ی ۸۸ هم پاک شدنی است. چون در واقع همان صحنه ها بود.

هم اندیشی :آقای خاتمی می خواست با مراجع قم دیدار کند و بگوید که ما از حقِ خودمان گذشتیم! و ایشان به نوعی طلبکار هستند
خانم آلیا: بله؛ طلبکار هم شدند! اینها فکر کردند با این اتفاقاتی که افتاد و متأسفانه یک مقدار سهمیه و میدانی که دولت جدید به آنها داد، با این امتیازات و با این رانت ها که اینها همه مادی هستند، می توانند آن زخمی را که به پیکره ی انقلاب خورده،  از ذهن مردم پاک کنند. اولاً مراجع عظام ما نسبت به نقشه های اینها هوشیار و متوجه هستند. آنها خودشان جزء یاران ولی فقیهِ زمان هستند و خیلی از مراجع بزرگوار مثل آیت الله نوری همدانی- اگر خاطرتان باشد- در روز ۹ دی در حمایت از رهبری و ولایت فقیه شعار می دادند و به مردم می گفتند این شعارها را تکرار کنید. وقتی که مرجع جهان اسلام بیاید شعار بدهد، این یعنی اینکه با تمام وجود وارد عرصه ی نبرد جنگ نرم شده است. مراجع عظام ما الحمدلله همه هوشیار و تقویت کننده و حمایت کننده ی مقام معظم رهبری هستند. البته آنها هم شاید این انتظار را دارند که سران فتنه توبه بکنند و از ملت عذرخواهی کنند؛ ولی اینها بسیار جسور و گستاخ شدند که نه تنها به پیشگاه ملت عذرخواهی و توبه نمی کنند، بلکه طلبکار هم شده اند. مراجع عظام خودشان، مردم دار هستند و به ضرر و زیان های مادی و معنوی که متوجه مردم شده، توجه دارند و هرگز اجازه نخواهند داد که بیشتر از این، این افراد گستاخی کنند. این افراد به بعضی از انتصاباتی که انجام شده، دلگرم شدند و متأسفانه اصلاح طلبان تندرویی که بر سر کار آمدند و حتی چند وزارتخانه را گرفتند، این امتیازدادن ها باعث گستاخی آنها شده که ما امیدوار هستیم آقای روحانی متوجه بشوند و تجدید نظر بکنند. حتی ما انتظار داریم آقای روحانی در این روزها به دیدار خانواده ی شهدای فتنه ی سال ۸۸ بروند و دلجویی بکنند. اگر این اقدامات صورت نگیرد؛ نه عذرخواهی ها و نه دلجویی ها، در واقع انقلاب راه خودش را خواهد رفت و اینها غربال گری است که همیشه ریزش ها و رویش ها وجود خواهند داشت. مردم هم هوشیار هستند و همان مردمِ بابصیرتی که در ۹ دی، فتنه را خنثی کردند و تجاوزگران را بر سر جای خودشان نشاندند، آنها بسیار هوشیار هستند البته صبر و تحمل دارند و نظاره می کنند و به نسبت اطاعت از مقام معظم رهبری، به خواص و مسئولین درجه و امتیاز می دهند. مردم سخنرانی ها و موضع گیری ها را به خوبی رصد می کنند. البته این ظاهر نمایی هایِ گذشته و بزرگنمایی هایِ بعضی از مشکلات یا انفعالاتی که در حال انجام است، تاریخ مصرف دارد که تاریخ مصرف اینها به زودی تمام می شود. مردم در صحنه هستند. الحمدلله انقلاب را هم مردم پشت سر مقام معظم رهبری حفظ می کنند. این نقشه ها هم به نتیجه نمی رسد چون همه ی نقشه ها مادی است و مردم ولایت مدار هستند و این نقشه ها هم الحمدلله خنثی می شود. مراجع هم الحمدلله بسیار با بصیرت و مراقب هستند.

هم اندیشی: به عنوان سوال آخر؛ ما از بسیاری از بزرگان فرهنگی، سیاسی، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس خواستیم اگر بخواهند در یک خط یا یک جمله حادثه ی ۹ دی را برای نسل بعد توصیف کنند، چه جمله ای را می فرمایند؛ شما نیز بفرمایید.
خانم آلیا: من می توانم بگویم در ۹ دی یکبار دیگر سرزمین ایران، کربلا شد و نهضت عاشورا به وجود آمد البته حسینیانِ زمان متوجه شدند و توطئه ی یزیدیان را در نطفه خفه کردند. با همان نهضت عاشورایی وارد صحنه شدند و بصیرتِ حسینیان باعث شد که یزیدیان نتوانند حتی به پیروزی دنیایی برسند.

هم اندیشی : اگر نکته خاصی دارید، بفرمایید.
خانم آلیا: من می خواهم بگویم مردم باید هر سال در ۹ دی به همان عظمت و با همان اعتقاد ۹ دی ۸۸ در صحنه حضور داشته باشند و برای آرمان های حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری و به عنوان پاسداری از ولایت فقیه در صحنه حضور داشته باشند و از طرف دیگر از مسئولین قضایی می خواهیم که رأفت اسلامی به حد کافی بوده؛ وقت محاکمه ی سران فتنه است چون بسیار جسور و گستاخ شده اند و در جهت عوض کردن اوضاع هستند. خواسته ی مردم که به ما می گویند، این است که در اسرع وقت محاکمه ی آنها شروع شود و ما هم از مسئولین قضایی همین را می خواهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها