کد خبر: ۱۹۷۴۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۴ دی ۱۳۹۲
کارلوس کي‌روش مي‌گويد رأي او براي انتخاب مرد سال فوتبال جهان با همکاري مربيان ليگ ايران بوده است و بايد به نظرات مختلف احترام گذاشت.

کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي موفق شد شب گذشته (دوشنبه) براي دومين بار "توپ طلاي فوتبال جهان" را به دست بياورد.

به گزارش ايسنا،اين در حالي است که کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران که در جام جهاني 2010 هدايت پرتغال را بر عهده داشت اين بار ترجيح داد به ليونل مسي رأي دهد.

کارلوس کي‌روش درباره رأي دادنش به ليونل مسي در انتخاب مرد سال فوتبال جهان گفت:‌ در ايران اين‌طور است که سرمربي تيم ملي به تنهايي نمي‌تواند مرد سال را انتخاب کند و بايد با مربيان ديگر مشورت کند تا در نهايت يک راي گروهي بدهد. من هم نظر آنها را در نظر گرفتم و به نظرشان احترام گذاشتم و ليونل مسي را انتخاب کردم.

کارلوس کي‌روش در مراسم انتخاب مرد سال 2013 فوتبال جهان به ليونل مسي راي داد و سپس کريستيانو رونالدو و فرانک ريبري را انتخاب کرد. اين انتخاب کارلوس کي‌روش واکنش‌هاي زيادي در بين رسانه‌هاي پرتغالي داشت.

کارلوس کي روش در واکنش به انتقاد‌هاي صورت گرفته از او که رونالدو را به عنوان مرد سال انتخاب نکرد گفت:‌ اين راي که من آن را اعلام کردم حاصل تفکر گروهي بوده است و شما نمي‌تواند آن را زير سوال ببريد. بايد به نظرات گروهي احترام گذاشت. اين کاري بود که من انجام دادم و ليونل مسي را انتخاب کردم. در بعضي کشور‌ها راي انتخاب مرد سال فوتبال جهان به عهده سرمربي تيم ملي است. اما در ايران و بعضي کشور‌ها اينطور نيست و سرمربي تيم ملي براي انتخاب مرد سال فوتبال جهان بايد با مربيان ديگر ليگ مشورت کند و تصميم گروهي انتخاب شود زيرا در ايران بايد به نظرات جمع احترام گذاشت.

کي‌روش در پاسخ به اين سوال که فيگو نيز شايسته دريافت توپ طلا در سال‌هاي قبل بوده است اما به آن نرسيده است گفت: فوتبال فقط به ليسبون يا يک منطقه جغرافيايي خاص خلاصه نمي‌شود. بلکه در خيلي از کشور‌هاي دنيا در آسياي شرقي يا نقاط ديگر شبکه‌هاي تلويزيوني با يک سري از تيم‌ها قرارداد دارند و بازي هاي آنها را بيشتر پخش مي‌کنند. به همين خاطر ديدگاه هاي مختلفي نسبت به فوتبال در سراسر جهان وجود دارد.

کي‌روش در پايان درباره انتخاب کريستيانو رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال جهان گفت:‌ انتخاب رونالدو به عنوان مرد سال جهان عادلانه بود. چند روز پيش نيز که در پرتغال بودم به او تبريک گفتم و گفتم که او شايسته دريافت توپ طلا است. سواي اينکه چه کسي برنده شده است و چه کسي بازنده شده است بايد ياد بگيريم که به نظرات مختلف احترام بگذاريم.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها