کد خبر: ۱۹۷۶۴۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۵ دی ۱۳۹۲
اد رویس، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس آمریکا ، در اظهارات دیروز خود تأکید کرد که دلیلی برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران وجود ندارد.
اد رویس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان، روز گذشته در مورد اعلامیه کاخ سفید مبنی بر اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای موقتی که میان دولت اوباما، ایران و دیگر کشورهای جهان به امضا رسید، در تاریخ 20 ژانویه، بیانیه زیر را صادر کرد و مدعی شد :

با در نظر گرفتن پیشینه ایران در فریب‌کاری، کنگره پرسش‌های بسیاری در مورد چگونگی اجرای این توافقنامه و نحوه تأیید اجرای مفاد آن، دارد. با توجه به آنکه ایران در چند هفته اخیر اعلان کرده است که پیشرفت تکنولوژی لازم برای تولید سوخت برای تسلیحات هسته‌ای را ادامه می‌دهد، این مسائل اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

اینجانب نگران آن هستم که این توافقنامه ما را در مسیری پیش ببرد که در آن فشار تحریم‌ها برداشته شود اما ایران همچنان توانمندی خود در تولید تسلیحات هسته‌ای را حفظ کند. با در نظر گرفتن این خطرات، بسیار جای تأسف است که رئیس جمهور نمی‌خواهد با همکاری کنگره توانمندی مذاکراتی خود را از طریق تحریم‌های بیشتر، بالا ببرد؛ که اگر ایران به تعهدات خود پایبند نبود، می‌توان تحریم‌های جدید را اعمال کرد. اگر ایران بخواهد همچنان به طور گسترده برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد، دلیل وجود ندارد که جلوی تصویب چنین لوایحی گرفته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها