کد خبر: ۱۹۸۴۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۸ دی ۱۳۹۲
عضو هيات ریيسه کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه انتشار ايران‌چک به ويژه با مبالغ بالا در شرايط اقتصادي کشور منجر به پولشويي، تورم و گراني مي شود، گفت: ايران‌چک به دليل اينکه پشتوانه مالي ندارد، افزايش نقدينگي کاذب و حبابي را در پي دارد.
به گزارش پایگاه 598، ابراهيم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادپرس، درباره چاپ و انتشار ايران چک از سوي دولت گفت: انتشار ايران‌چک به ويژه با مبالغ بالا در شرايط اقتصادي کشور منجر به پولشويي، تورم و گراني مي‌شود.
 
نماينده مردم بهارستان و رباط کريم در مجلس با بيان اينکه دولت بايد مراقب فرصت‌طلبي و پولشويي برخي افراد باشد، افزود: کاهش ارزش پول ملي نيز يکي ديگر از آثار منفي انتشار ايران‌چک است.
 
وي تصريح کرد: دولت بايد قبل از انتشار ايران‌چک تبعات و آثار مثبت و منفي انتشار آن را بررسي کند و در صورت آثار مثبت براي اقتصاد کشور، نسبت به چاپ ايران‌چک اقدام کند؛ اما آنچه مسلم است در شرايط فعلي اقتصاد کشور، آثار منفي چاپ ايران‌چک بيش از آثار مثبت آن خواهد بود.
 
نکو در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادپرس که پرسيد "به اعتقاد بسياري از کارشناسان ايران‌چک پشتوانه مالي ندارد؛ آيا در اين شرايط چاپ آن به ضرر اقتصاد کشور نيست؟" تصريح کرد: قطعا اگر ايران‌چک پشتوانه مالي داشته باشد، ايرادي به انتشار آن وارد نيست؛ اما به دليل اينکه معادل ريالي براي آن وجود ندارد، نگراني‌ها و آثار منفي ايران‌چک بيشتر خواهد بود که در اين صورت به افزايش نقدينگي کاذب و حبابي در کشور دامن مي‌زند و مي‌تواند هشداري براي تيم اقتصادي دولت باشد.
 
عضو هيات ریيسه کميسيون اقتصادي کشور تصريح کرد: افزايش نقدينگي با انتشار ايران‌چک همزمان با مشکلات اقتصادي که از دولت گذشته وجود دارد، دولت را با چالش‌هاي جدي‌تري مواجه مي‌کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها