کد خبر: ۱۹۹۲۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
مرد سال فوتبال جهان در سال 2013 درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت.

کريستيانو رونالدو مرد سال 2013 فوتبال جهان در گفت‌وگويي مفصل با مجله فرانس فوتبال فرانسه درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت.

رونالدو درباره برنده شدنش در مراسم برترين بازيکن فوتبال جهان در سال 2013 گفت: آنقدر در هفته‌هاي گذشته درباره توپ طلاي فوتبال جهان صحبت شده بود که نگران شده بودم. اگر قرار بود برنده توپ طلا نشوم، فرانک ريبري مي‌توانست اين جايزه را از آن خود کند. سعي مي‌کردم به اين حرف ها توجه نکنم. خيلي ها قبل از مراسم درباره توپ طلا و شانس برنده شدن من حرف مي زدند. حتي مادرم بارها به من مي گفت آيا برنده توپ طلا خواهي شد؟ اکنون خيلي نسبت به قبل خيلي آرام تر شدم و دوست دارم که بتوانم عملکرد بهتري حتي نسبت به سال قبل داشته باشم.

ريبري فصل گذشته عملکرد خوبي داشت. ليونل مسي نيز خوب کار کرده بود. تا زماني که پله اسم من را به زبان آورد نمي دانستم برنده توپ طلا شدم. خيلي‌ها فکر مي کنند من چون مي دانستم برنده توپ طلا مي‌شوم به مراسم گالا رفتم در حالي که اين طور نبود و من اصلا نمي دانستم که برنده مي شوم. اکنون که از آن مراسم مي‌گذرد، خيلي بهتر شده و احساس آزادي مي کنم.

رونالدو در ادامه گفت: درست است که در حال حاضر نسبت به قبل آرام‌تر هستم اما اين به اين معنا نيست که ديگر دست از تلاش برخواهم داشتم. هر سال شرايط خاص خودش را دارد. قرار نيست اکنون فکر کنم همه چيز تمام شده است و بخوابم. مي‌خواهم به افتخارات بيشتري همراه رئال مادريد و تيم ملي پرتغال دست يابم. درست است که رسيدن به توپ طلا آرزوي خيلي از بازيکنان فوتبال است اما رسيدن به آن سقف آرزوهاي من محسوب نمي شود.

کريستيانو رونالدو درباره اشک هايش در مراسم توپ طلاي فوتبال جهان گفت: خيلي لحظه هيجان‌انگيزي بود خصوصا وقتي که پسرم به سمت من دويد و در آغوش من قرار گرفت. نتوانستم خودم را کنترل کنم و اشک از چشمانم جاري شد. و وقتي اشک هاي خانواده‌ام را ديدم اشک هايم بيشتر شد. اشک هاي خانواده‌ام واقعي بود. آنها هميشه پشتيبان من بودند. خيلي صادقانه بخواهم صحبت کنم، انتظار کسب توپ طلا را نداشتم و خيلي خوشحالم. براي کساني که زياد من را نمي‌شناسند، حتما خيلي غيرمنتظره بوده است که اشک من را ديدند. من آدم جدي در زمين مسابقه هستم. اما براي کساني که من را مي شناسند مي دانند که اين اتفاقات طبيعي است زيرا من آدم احساساتي هستم.

مهاجم پرتغالي رئال مادريد در ادامه گفت: شايد برداشت خيلي ها از شخصيت من اشتباه است. من شکست خوردن را دوست ندارم و وقتي تيمم شکست مي خورد ، بسيار ناراحت مي شوم. هميشه دوست دارم که پيشرفت کنم و روز به روز بهتر شوم. هر روز سخت تمرين مي کنم تا بتوانم در بهترين شرايط خود باشم. مي خواهم هميشه در بهترين شرايط خود باشم.

کريستيانو رونالدو فصل گذشته در يکي از جنجالي‌ترين مصاحبه‌هاي خود پس از اينکه هواداران تيم رقيب نام ليونل مسي را بر زبان آوردند بسيار ناراحت شد و گفت: مردم به من حسودي مي کنند زيرا من آدم پولدار، جوان و زيبايي هستم. او درباره اين مصاحبه خود گفت: من آن موقع که اين صحبت ها را کردم اشتباه کردم. من اين صحبت را زماني کردم که به شدت عصباني بودم و بعد از اين گفته خودم پشيمان شدم. همانطور که هميشه گفته‌ام آدم کاملي نيستم. مثل همه انسان‌ها از گوشت و خون هستم. مثل همه احساس دارم. و بعضي مواقع اشتباه مي کنم. بايد از اين اشتباه‌ها درس بگيرم و ديگر آن را تکرار نکنم. مردم مي‌دانند که سخت تمرين مي کنم و براي رسيدن به موفقيت کوتاه نمي‌آيم. معمولا در بازي هاي خارج از خانه خيلي زياد به من توهين مي شود که بايد آن را تحمل کنم.

رونالدو در ادامه گفت: دوست دارم وقتي فوتبال را کنار مي گذارم، زندگي آرام‌تري داشته باشم و بتوانم بيشتر لذت ببرم اما تصور کنيد همراه فرزند و همسرتان به فروشگاه مي‌رويد و با يک صف طولاني مي بينيد که مردم منتظر هستند با شما عکس بيندازند و امضا بگيرند. من ترجيح مي دهم در محيط هاي خلوت باشم. دوست دارم پس از بازنشستگي يک کريستيانو رونالدوي جديد باشم.

مهاجم پرتغالي در ادامه گفت: هر روز براي اينکه در بهترين فرم خود باشم، 3 تا 4 ساعت تمرين مي کنم. فرزندم در بيشتر مواقع در کنار مادرم است و سپس سعي مي‌کنم در کنار خانواده‌ام باشم. گوش دادن به موزيک و رفتن به استخر ديگر برنامه روزانه من است. هر روز زماني را صرف پاسخ دادن به پيام‌هاي طرفدارانم مي‌کنم و بعضي مواقع هم براي صرف شام بيرون مي‌روم.

برنده توپ طلاي فوتبال جهان در سال 2013 در ادامه گفت: اگر سخت تلاش کنيد و انگيزه داشته باشيد موفق مي شويد. من هميشه سعي مي‌کنم تا چيز هاي جديدي ياد بگيرم. وقتي در منچستر‌يونايتد بودم از گري نويل و رايان گيگز خيلي چيزها ياد گرفتم و در رئال نيز از رائول و ميشل سالگادو چيزهاي زيادي ياد گرفتم. در تيم ملي پرتغال نيز از لوئيس فيگو، روي کاستا، فرناندو کوتو و دکو چيز هاي زيادي ياد گرفتم.

او همچنين درباره تفاوت هاي مورينيو و آنچلوتي گفت: هر دو تقريبا به يک اندازه موثر هستند. فکر مي کنم که امسال اعتماد به نفس تيممان براي قهرماني بيشتر است. در زمين مسابقه نسبت به فصل قبل خيلي متفاوت تر بازي مي کنيم.

در پايان رونالدو درباره چند نام به توضيح پرداخت که در زير مي‌خوانيم:

ليونل مسي:

قطعا رقابت با او باعث پيشرفت من مي‌شود. البته نه تنها رقابت با ليونل مسي که با بازيکنان بزرگ ديگر چون آرين روبن، نيمار، گرت بيل، آندرس اينيستا، لوئيس سوآرس و ديگو کاستا نيز به سود من خواهد بود. هم من و هم مسي دوست داريم که با تيم هايمان بهترين باشيم و اين باعث پيشرفت ما مي‌شود.

توپ طلا:

خوشحالم که به آن دست يافتم. توپ طلا يک جايزه فردي است که در دنياي فوتبال اهميت زيادي دارد.

پله:

او يک الگو براي فوتباليست‌هاي جهان است و دريافت اين جايزه براي من از دستان او خيلي با اهميت است.

اوزه بيو و ماندلا:

هميشه اوزه بيو را به خاطر آنچه در بنفيکا و تيم ملي پرتغال انجام داده است، ستايش کرده‌ام. او يک الگوست و براي هميشه در قلب ما باقي مي‌ماند. ماندلا نيز يک انسان انقلابي در جهان بود و براي همه انسان‌هاي جهان يک نمونه بود. مردم جهان هيچوقت او را فراموش نمي‌کنند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها