کد خبر: ۱۹۹۴۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
سردار خراسانی:
رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در سال ۷۹ شاهد تعطیلی جهاد سازندگی در کشور بودیم، گفت: تدبیر رهبری باعث شد در همین سال پرچم حرکات جهادی با ابداع و افتتاح طرح بسیج سازندگی در کشور برافراشته شود.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سردار مجید خراسانی مسئول سابق سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد 10 ساله خود در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارزش‌های انقلاب ما فرهنگ جهادی است و در گذشته نیز زمانی که اسم امام(ره) را می‌شنیدیم از موضوع و لغت جهاد، عمدتاً مبارزه با رژیم شاه را در نظر داشتیم.

وی افزود: امام(ره) تصویر روشن جهاد را در عرصه‌های مختلف تبیین فرمودند و ایشان جهاد را در حوزه سازندگی تبیین کردند و ما متوجه شدیم جهاد فقط در صحنه نظامی نیست بلکه جهاد صحنه بسیار عمیقی است.

خراسانی گفت: افرادی که روحیه جهادی ندارند نمی‌توانند در مدت 30 سال، در سطح بین‌المللی افتخاراتی که بسیج سازندگی آفرید را بیافرینند.

وی افزود: القای دشمن به مدیریت جهادی این است که با نوآوری، علم و تخصص نمی‌توان آن را عملی کرد اما جوانان ما امروز به پشتوانه تخصص حرکات جهادی را عملی کردند.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی  با اشاره به اینکه در سالهای 79 تا 84 و در دوره اصلاحات به محرومیت‌زدایی و حرکات جهادی نگاهی نشد، گفت: ما در این سالها یک دوره بسیار سخت را در حرکات جهادی شاهد بودیم.

خراسانی ادامه داد: از سال 82 که کشور از نظر سیاسی در فضای غبارآلود قرار داشت و دشمنان داخلی و دشمنان خارجی دست در دست هم در حال ربایش این انقلاب بودند، 30 یا 40 گروه جهادی در مشغول فعالیت شدند.

وی گفت: نقطه عطف حرکات جهادی از دیدار مسئولان بسیج با رهبری بود و به نظرم آن نشست یک نشست تاریخی تلقی می‌شود.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال 85 در کنار مسجد جمکران با جوانان جهادگر عهدی بستیم که افق حرکات جهادیمان را تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهیم.

خراسانی گفت: معتقدیم نسل سوم و چهارم ما به حرکات جهادی نیاز دارد و در همین راستا به تبیین حرکات جهادی پرداختیم.

وی افزود: اگر در سال 84 فقط در بسیج دانشجویی شاهد حرکات جهادی بودیم امروز ما در تمام مجموعه‌های اجتماعی شاهد حضور افراد و جوانان در مناطق محروم هستیم.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: انتظار رهبری علاوه بر حرکات جهادی این بود که بتوانیم تحت عنوان نیروهای جوان و نوجوان زمان اوقات فراغتشان را نیز پُر کنیم که خوشبختانه با طرح اردوهای هجرت این امر عملی شد.

خراسانی افزود: با کامل شدن این طرح در 8 سال گذشته شاهد حضور 6 هزار جوان در مناطق محروم بودیم. بیش از 200 نوع فعالیت در 8 عرصه ملی را جوانان در طی 8 سال گذشته تجربه کرده‌اند و حدود 9 هزار گروه پزشکی در سال به مداوای بیماران در مناطق محروم نیز پرداخته‌اند.

خراسانی گفت: در زمان دولت نهم و دهم شاهد همکاری خوبی در حوزه حرکات جهادی بودیم به عنوان مثال در این مدت استانداران موظف به پشتیبانی حرکات جهادی شدند اما متأسفانه در زمان اصلاحات چنین همکاری وجود نداشت.

وی ادامه داد: با عملکرد بسیج سازندگی که پشتیبان جوانان است، ما در سالهای اخیر شاهد همگانی شدن شعار «همه با هم» بودیم.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی  بیان داشت: در سال 84 با تمام تهاجمات فرهنگی که از سوی دشمنان ما می‌شد کمتر مدیری بود که جرأت کند خود را مدیر جهادی بنامد ولی امروز خوشبختانه شاهدیم مدیریت جهادی در کشور به یک ارزش تبدیل شده است و این امر را مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

خراسانی با اشاره به دیدار رهبری با جهادگران بسیجی در سال 89، گفت: در این دیدار نزدیک به 5 هزار نخبه جوان از سراسر کشور حضور داشتند.

وی با توصیه به عملکرد مدیران جهادی گفت: اخلاص را در حرکات جهادی، شرط بدانید و به چشم‌انداز مصوب تکیه کنید.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی گفت: پیشنهاد من به مدیران جهادی این است که از این زمان به بعد گام‌های بعدی خود را در حوزه جهادی به سطح بین‌الملل ببرند البته تاکنون حرکات آزمایشی در حوزه بین‌الملل و در چند کشور اسلامی انجام شده است.

خراسانی ادامه داد: انتظاری که در دهه آینده از مدیران جهادی داریم این است که با آسیب‌شناسی فضای اجرایی کشورمان در حوزه‌های مورد نیاز مردم حرکت جهادی را در کشور اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه، تنها راه درمان مشکلات در اداره کشور نگاه جهادی است، گفت: می‌توان با تکیه بر مبنای علمی و تخصصی، مشکلات اداری‌مان را تا حد امکان برطرف کرد. پیشکسوتان حرکات جهادی نیز می‌توانند به عنوان مشاور در این طرح‌ها شرکت کنند.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: با یک آسیب‌شناسی در فضای مدیریتی کشور و با یک برنامه 10 ساله می‌توان مدیریت اجرایی را در بدنه اجرایی کشور نهادینه کرد.

خراسانی  در پایان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید و همکاری دولت با مباحث جهادی گفت:  نیاز است اولین جلسه شورای عالی هجرت پیگیری و تشکیل جلسه دهد. بنده فکر می‌کنم تا قبل از پایان سال این نشست محقق شود اما نیاز است که مسئولین با توجه به انتظارات رهبری توجیه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها