کد خبر: ۱۹۹۹۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجرد از راه‌اندازي وب‌سايت شهيد محمد بروجردي هم‌زمان با هفته دفاع‌مقدس خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا،- حجت‌الاسلام محمد ‌محمدي پيام گفت: اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجرد با توجه به شاخص‌هاي بارز شهيد محمد بروجردي براي اولين‌بار اقدام به ايجاد و راه‌اندازي وب سايت شهيد بروجردي در فضاي سايبري كرده است.

وي ادامه داد:اين وب سايت با هدف ترويج فرهنگ شهادت و معرفي الگوهاي ديني به منظور آشنايي جوانان با اين افراد و همچنين الگوپذيري آنها از شهداي انقلاب و جنگ تحميلي راه‌اندازي خواهد شد.

‌محمدي پيام عنوان کرد: در اين سايت علاقه‌مندان مي‌توانند با سهولت به دست نوشته‌ها، خاطرات و مطالب مربوط به شخصيت و زندگي شهيد محمد بروجردي دسترسي پيدا كنند.

محمد بروجردي در سال 1333 هجري شمسي، در روستاي «دره گرگ» از توابع شهرستان بروجرد به دنيا آمد.

وي در شش سالگي پدرخود را از دست داد و مادرش با همه مشكلات و سختي‌هايي كه داشت، تمامي همّّ و غم خود را براي تربيت وي به‌كار بست.

اين شهيد سرافراز دوران دفاع مقدس در هفت سالگي وارد مدرسه شد اما به دليل شرايط مادي خانواده، تحصيل در كلاس‌هاي شبانه توأم با كار و تلاش روزانه را انتخاب كرد و خانواده را در تأمين زندگي مدد رساند؛ بروجردي در 17 سالگي ازدواج كرد و نتوانست تحصيلات عمومي خود را به پايان برد و در جواني به صف انقلابيون پيوست.

وي در سوريه و لبنان با شهيداني همچون «چمران» و «محمد منتظري» آشنا شد و در ايام انقلاب از سوي دكتر بهشتي مسئوليت حفاظت ورود امام خميني(ره) به ايران را بر عهده گرفت.

وي بعد از پيروزي انقلاب و با شروع ناآرامي‌ها در كردستان به پاوه رفت و باقي عمر خود را در كردستان گذراند. در وصف خصايل اخلاقي محمد بروجردي، همين بس كه عموم مردم كردستان لقب «مسيح كردستان» را به او پيشكش كرده‌اند.

شهيد بروجردي علي‌رغم موقعيت درخشان و برجسته‌اي كه بين فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح انقلاب اعم از ارتش و سپاه داشت، چنان عزت نفس و تواضعي از خود بروز مي‌داد كه در بين تمامي رزم‌آوران جبهه‌هاي غرب و جنوب، اخلاص او زبانزد خاص و عام شده بود و با گسترش دامنه فعاليت قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) در غرب، « بروجردي» ضرورت تشكيل يك يگان رزمي ويژه، جهت جنگ‌هاي غرب كشور را احساس كرد.

بر حسب همين ضرورت، او سازماندهي، آموزش و كادربندي «تيپ ويژه شهدا» را در دستوركار خود قرار داد و مسئوليت فرماندهي اين تيپ را نيز به سردار شهيد «ناصر كاظمي» محول كرد. وي روز اول خرداد سال 1362به همراه پنج تن ديگر از فرماندهان، به قصد انتخاب محلي مناسب براي استقرار تيپ ويژه شهدا شهرستان مهاباد را ترك كرد و با عبور از سه راهي مهاباد ــ نقده خودرو حامل محمد و دوستانش به مين برخورد كرد و به شهادت رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها