امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۰۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲

در نود این هفته توضیحات عابدینی درباره آخرین وضعیت داماش و بحث نسبتا مفصلی درباره بازی خشن تیموریان محور اصلی برنامه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه نود این هفته، روز نسبتا آرامی را پشت سرگذاشت. بخش‌های زیر مهم ترین قسمت‌های این برنامه بودند.

* تیموریان

در بخشی از این برنامه درباره خشونت آندرانیک تیموریان در بازی‌های اخیر استقلال صحبت شد. در این بخش صحنه‌های مشابهی را شبیه ضربه‌ای که تیموریان به عشوری در دیدار ذوب آهن و استقلال زد به نمایش گذشته شد. در این نمونه‌ها مواردی شبیه یکی از بازیکنان استوک سیتی بود که آن بازیکن با سه جلسه محرومیت روبه‌رو شد. همچنین بازیکن سلتیک، ویلسون به دلیل ضربه با آرنج به صورت بازیکن حریف، دو جلسه محروم شد. همچنین بن تاچر بازیکن منچستر سیتی به دلیل حرکتی مشابه با 8 جلسه محرومیت روبه‌رو شد. در صحنه‌ای دیگر دروسی در بازی رم و شاختار با ضربه آرنج به صورت سرنا زد و با سه جلسه محرومیت روبه رو شد. همچنین فردیناند مدافع منچستر یونایتد به دلیل صحنه‌ای مشابه در بازی با هال سیتی با چهار جلسه محرومیت مواجه شده است.

پس از این کلیپ میرشاد ماجدی روی خط این برنامه آمد و در واکنش به مسائل مطرح شده درباره تیموریان گفت: حرکت غیرورزشی از سوی باشگاه استقلال محکوم است. فراموش نکنید صحنه تیموریان به گونه‌ای است که توپ در آن منطقه از بازی هست. تیموریان یک بازیکن با شخصیت است. او سرمایه ما در جام جهانی است. متاسفانه برخی مسائل در داربی بزرگ نمایی شده و این روند ادامه دار است.

او افزود: من می‌خواهم بگویم که در بازی‌های دیگر هم مواردی مشابه انجام می‌شود ولی تا این حد بزرگ نمایی نمی شود.

در این هنگام فردوسی پور در مقام پاسخ برآمد و اظهار کرد: ما همیشه این مسائل را پوشش داده‌ایم، نمونه بارزش هم صادقیان. بهتر است خود باشگاه‌ها با این موارد برخورد کنند تا مثل بازی داربی نشود و صادقیان که بازیکن جوان و با آتیه‌ای است، با لگد شکم اکبرپور نزند.

ماجدی هم در پاسخ بیان کرد: من می‌گویم ضربه تیموریان در حین بازی بوده است. شما به صادقیان اشاره کردید و گفتید او بی تجربه است اما آندو همان کسی است که پروانه را از چمن بیرون انداخته و با دست شکسته برای تیم ملی بازی کرده است. متاسفانه آنقدر روی این مسئله زوم کرده‌ایم که او درحال فراموشی فوتبال خودش است.

* مهمان ویژه

مهمان این برنامه، اسماعیل شریفات بود. او از شروع فوتبالش در فوتبال گفت و در پاسخ به سوالی درباره شبهات دیدار استقلال اهواز و فولاد و اینکه گفته می‌شده او و یک نفر دیگر در آن دیدار غش کرده بوده‌اند، گفت: فکر می‌کنم این ماجرا مال سال 87 بود. اکثر بازیکنان ما آنفولانزا گرفته بودند و نمی‌شد بازی کنم اما دوست داشتم به میدان بروم و تا دقیقه 30 هم بازی کردم. رضا معقولی در دقیقه 94 گل زد و بلافاصله داور سوت پایان بازی را زد و من هم آنقدر خسته بودم روی زمین دراز کشیدم. جالب است که بازی فولاد و شاهین، یکی از بازیکنان قدیمی این تیم هم دچار همان حالت شد.

او درباره حضورش در استقلال تهران هم صحبت کرد و افزود: وقتی در داربی گل زدم و مجیدی بازوبند را به من داد، به نوعی او جایزه به من داد. او به من گفته بود اگر به پرسپولیس گل بزنی، در هر دقیقه‌ای هم که باشد، من بازوبند کاپیتانی را به دست تو می بندم. شاید با این کارش می خواست بگوید ما همه همدل هستیم. من به او همیشه مدیونم.

این مهاجم سابق استقلال درباره جداییش از این تیم بیان کرد: وضعیت استقلال معلوم نبود و فتح الله زاده هرروز استعفا می‌داد و کسی به دنبال کار من نبود. من با چند تیم مذاکره کرده بودم و به فولاد رفتم. فکر می کنم چون آنها به من زنگ نزدند، خودشان مرا نمی خواستند.

او در پایان با تمجید از تیمش ابراز امیدواری کرد که در اردوی تیم ملی برای جام جهانی حاضر باشد.

* داماش

امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش درباره وضعیت این تیم روی خط این برنامه آمد و گفت: ناظمی مربی جوان خوبی است. با توجه به شرایط ما هم بیشتر از این نمی شد توقعی داشت. ما مجبوریم در بحران‌ها تغییرات ایجاد کنیم. متاسفانه با توجه به شرایط ما، کسی حاضر نمی‌شود به ما کمک کند. من حتی به جهانپور هم پیغام دادم اما ایشان گفته که حتی فکر نمی‌کند که بتواند یک درصد هم به تیم کمک کند. ما حتی پول یک اردو در نیم فصل را نداشتیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا الان واقعا نظرمحمدی سرمربی داماش است یا او، بیان کرد: خدا قوت به شما که از زمان استانکو شما این حرف را می‌زنید. آقای ناظمی اختیار تام در تیم داشت. البته اختلاف نظر با او داشتم. مثلا مصطفی حاجتی سنگین بود اما ناظمی می خواست کاردوست و مهدوی را بیرون بکشد. البته ناظمی مربی جوانی است و توقعی از او در این موارد نداشتم.

مدیرعامل داماش افزود: ناظمی به من همیشه اطلاع می‌داد که چه بازیکنی را در ترکیب گذاشته است. ما امروز پول نداریم و هیچ مربی بزرگی حاضر نمی شود بدون پول برای ما کار کند. من برای استیلی و منصوریان پیغام فرستادم اما قبول نکردند. خواستم مظلومی را بیاورم اما یک جو سنگین علیه‌اش امروز ایجاد شد و نشد که این کار را بکنیم با این حال ان‌شاءالله تیم را در لیگ برتر نگاه می داریم.

پس از اظهارات عابدینی، افشین ناظمی روی خط این برنامه آمد و گفت: من چیزی را که می بینم و تشخیص می دهم را انجام می دهم. درجلسات فنی آقای عابدینی شرکت می کرد و نظراتش را ارائه می‌داد. اصلا چنین چیزی نیست که ما بخواهیم مهدوی را تعویض کنیم.

در این زمان عابدینی روی خط آمد و گفت: سراوانی به من گفته بود که ناظمی گفته مهدوی تعویض شود. حالا چون شما می گویید این حرف را نزدید، به راست‌گویی شما اعتقاد دارم و قبول می کنم. اما شما قبول دارید که تعویض کاردوست اشتباه بود؟

ناظمی در پاسخ گفت: او خسته بود. ما امسال با تمام سختی‌ها کار را شروع کردیم. اول فصل را با کمبود به خاطر شهرمان تحمل کردیم. از آقای عابدینی بخاطر مصاحبه‌های اخیرش کمی دلخورم. ما به عنوان یک شهروند رشتی دعا می کنیم تا این تیم موفق شود.

عابدینی در پایان اظهار کرد: من از شما متشکرم و البته دلخوری شما را هم قبول دارم.

* داوری

علی خسروی کارشناس داوری در این برنامه درباره دیدارهای هفته گذشته صحبت کرد. او درباره دیدار نفت تهران و سایپا اعتقاد داشت که یک پنالتی به اشتباه در این دیدار برای سایپا اعلام شده است. اما این کارشناس داوری درباره قضاوت دیدار راه آهن و تراکتورسازی در جام حذفی بیان کرد: جز گلی که راه آهن به ثمر رساند و به اشتباه پذیرفته نشد، کلیه تصمیمات داور صحیح بود.

او همچنین درباره دیدار ذوب آهن و استقلال در رقابت های حذفی گفت: باید تیموریان به دلیل خطای شدید روی عشوری اخراج می‌شد و البته پنالتی ذوب آهن هم اشتباه بود.

خسروی درباره داوری دیدار ملوان و تراکتورسازی گفت: صحنه‌ای که منجر به گل ملوان شد، باید ابتدا برای این تیم یک ضربه پنالتی اعلام می شد. همچنین یک پنالتی دیگر باید به سود ملوان اعلام می شد و البته مازیار زارع نیز از ملوان باید اخراج می‌شد.

او درباره دیدار فولاد و مس هم معتقد بود یک آفساید به اشتباه به ضرر فولاد اعلام شده است. خسروی گفت: اگر داور در این صحنه آفساید اعلام نمی‌کرد، فولاد احتمالا دومین گلش را به ثمر می رساند.

این کارشناس داوری درباره دیدار پرسپولیس و فولاد هم اعتقاد داشت که دو بازیکن از فولاد باید در این دیدار اخراج می شدند.

خسروی درباره داوری دیدار فجرسپاسی و راه آهن معتقد بود کلیه تصمیمات داور صحیح بوده است. او همچنین درباره داوری دیدار مس و نفت تهران هم اعتقاد داشت یک پنالتی باید به سود طرفین اعلام می شد.

* نظرسنجی

نظر سنجی این هفته برنامه نود انتخاب بهترین گل دو ماه اخیر فوتبال ایران بود که در نهایت گل محمدرضا خلعتبری به ملوان با 35 درصد از آرا از مجموع کمتر از دو و نیم میلیون رای، مقام نخست را به خود اختصاص داد.

* نکات خاص

-از مجید تشرفی، پیشکسوت فوتبال که به تازگی به دیار باقی شتافته است، گزارشی کوتاه پخش شد.

- کلیپی از اقدامات و فعالیت های رویانیان در پرسپولیس به نمایش گذاشته شد. پس از آن مصاحبه‌ای چند دقیقه ای از رویانیان پخش شد که در آن گفت: آنچه اکنون چیده شده است، همان چیزی است که دو، سه ماه روی آن کار شده است. در این دو، سه ماه خیلی به ما لطمه وارد شد. مدیران غیرفوتبالی در فضای فوتبال خفه می‌شوند. من دیگر به فوتبال برنمی‌گردم. تجربه‌ای تلخ را پشت سر گذاشتم. همه را به خدا می‌سپارم ولی بیش از دو سال مرا آزار دادند و اذیت کردند و نمی‌دانم دلیل کارشان چه بود. گودرزی با فتح الله‌زاده همان اول کار یک ساعت و نیم جلسه داشت اما هیچگاه با من جلسه نگذاشتند. این نشان می‌دهد که یک جریانی وجود داشته است. آن عده که جریان ساخته بودند، با یک دستگاه دولتی جلسات مکرر داشتند و می‌گفتند 60 میلیارد تومان رویانیان بدهی بالا آورده است. این درحالیست که ما 5 میلیارد بدهی داشتیم و 50 میلیارد درآمد زایی کردم. این درآمد را 17 میلیاردش را از اسپانسر لباس گرفتم، 7 میلیارد دولت داد، 11 میلیارد از شرکت‌های خدماتی، ترانسفر و برگشتی پول دنیزلی 5 میلیارد تومان و مسائلی شبیه به این. اجاره درفشی فر را هم اضافه کنید. من مسئولیت این حرف ها را می پذیرم و هرکس حرفی دارد، مخلصش هستیم.

- در بخشی از برنامه، کلیپی از شیرجه‌های نیلسون برای ضربات پنالتی به نمایش گذاشته شد که نیلسون از 11 پنالتی ای که به سمت دروازه اش زده شده است، تنها سه پنالتی را در جهت موافق پریده است و هشت پنالتی دیگر را در جهت مخالف توپ پریده است.

- پخش کلیپی از آخرین وضعیت احمدرضا عابدزاده و گلایه‌های او از بی توجهی‌ای که به امثال او می‌شود، بخشی دیگر از برنامه شب گذشته نود بود.

- در بخشی از این برنامه، به حضور دو، سه نفر در تیم پیشکسوتان استقلال اشاره شد که سابقه بازی به مدت حتی یک دقیقه هم در این تیم را نداشتند.

- پخش گزیده ای از دیدار تیم های فوتسال دبیری تبریز و گیتی پسند اصفهان قسمت پایانی برنامه نود بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها