کد خبر: ۲۰۱۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
نماینده رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه ما با ساکتین فتنه و افرادی که با فتنه 88 و فتنه‌گران همراهی کردند، مخالفیم، تأکید کرد که ما افرادی که در فتنه 88 سکوت کردند را به عنوان "اصولگرا" نمی‌شناسیم.
خبرگزاری فارس: ساكتين فتنه 88 را "اصولگرا" نمي‌دانيم/ اصولگرايان با ليست واحد مي‌آيند

به گزارش 598 حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: اصل حضور اصولگرایان در انتخابات آتی امری مسلم و واجب است.

وی افزود: ما پیرو رهبر معظم انقلابیم و نظر ایشان نیز بر تقویت انتخابات است و اصولگرایان نیز به این مسئله معتقدند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه حضور اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم باید با وحدت همراه باشد، گفت: زمانی که مشاهده می‌کنیم که در رأس جریانات اصولگرا حضرات آیات مهدوی‌کنی، مصباح یزدی و یزدی قرار می‌گیرند، ما با اعتقاد به این جریان می‌پیوندیم و باید منویات مقام معظم رهبری را در این مسیر قرار دهیم و بر این اساس به میدان آییم.

به گفته وی، برخی از افرادی که با فتنه 88 همراهی کردند و در ستاد موسوی بودند و عده‌ای که در این فتنه سکوت کردند و با سکوتشان به نفع جریان فتنه اقدام کردند و امروز خودشان را اصولگرای واقعی می‌دانند و می‌گویند چون جریان انحرافی در دولت پیش آمده، بنابراین جریان احمدی‌نژاد جریان باطلی بوده و چون ما طرفدار موسوی بودیم و سکوت کردیم، پس ما اصولگرا هستیم، اما باید به این افراد بگوییم که اصولگرایان این موضوع را قبول ندارند.

"ما معتقدیم که جریان فتنه و جریان انحرافی مطرود است و اعتقاد داریم که مصداق بارز اصولگرایی آن افرادی هستند که به تبعیت از مقام معظم رهبری مقابل جریان فتنه ایستادند، در نطق‌ها و سخنرانی‌هایشان از این جریان اعلام انزجار کردند و تبری جستند، مقابل جریان انحرافی ایستادگی و سعی کردند که در خدمت افکار بلند مقام معظم رهبری باشند، تلاش کردند که فتنه برای همیشه از ایران رخت بربندد و با هدف و انگیزه بودند، این جریان از نظر ما یک جریان اصیل و مسلم اصولگرایی است."

حجت‌الاسلام نوروزی بر همین اساس متذکر شد: ما به محدود کردن اصولگرایان و اینکه چون بحث "وحدت" اصولگرایان پیش آمده است، بنابراین باید همه جرگه اصولگرایی را ما منحصر به چند حزب کنیم، به هیچ وجه معتقد نیستیم.

وی ادامه داد: ما اصولگرایان زیادی داشتیم که در انتخابات 88 و فتنه پس از آن میدان‌داری کردند و در دولت‌های نهم و دهم تلاش و فعالیت زیادی انجام دادند و در برابر اصلاح‌طلبان و جریان فتنه و فتنه گران ایستادگی کردند، بنابراین باید جریان اصولگرایی را به گستردگی همان کسانی که توانستند رأی 24 میلیونی بی‌آفرینند، ‌گسترش دهیم.

این نماینده مجلس هشتم همچنین تأکید کرد: ما نباید بگوییم که چون جریان انحرافی در دولت پیش آمد، بنابراین جریان احمدی‌نژاد معنا ندارد و برگردیم به چند اصولگرای انگشت‌شماری که 10 تا 15 سال پیش میدان‌داری می‌کردند که اگر این‌گونه باشد ما با شکست مواجه خواهیم شد و اصلاح‌طلبان روی کار خواهند آمد.

وی اضافه کرد: ما باید جریان اصولگرایی و حزب‌الله را تقویت کرده و بزرگ بدانیم و سعی کنیم که اصولگرایان بزرگ با هم در یک لیست واحد حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در خاتمه گفت‌وگوی خود با فارس به شاخص‌های افرادی که قرار است در لیست واحد اصولگرایان قرار گیرند، اشاره و تصریح کرد: ما با ساکتین فتنه و افرادی که با فتنه 88 و فتنه‌گران همراهی کردند، مخالفیم و ما باید کسانی را که در اعلامیه‌ها، نوشتارها و گفتارهایشان جریان مسلم اصولگرایی را تقویت کردند و در برابر فتنه ایستادگی کردند را اصولگرا بدانیم وگرنه ما افرادی که در آن روزها سکوت کردن را به عنوان "اصولگرا" نمی‌شناسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها