کد خبر: ۲۰۱۶۶۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد تعداد افسرانی که به دلیل تقلب در امتحان از کار برکنار شدند به ۹۲ نفر رسیده است.
 به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد 92 افسر پایگاه هوایی «مالمستروم» در «مونتانا» که محل استقرار و نگهداری که محل استقرار و نگهداری یکی از عظیم‌ترین یگان‌های موشک‌های هسته‌ای بالستیک ایالات متحده آمریکا است به دلیل تقلب در امتحان از کار برکنار شده‌اند.

ماه گذشته پنتاگون اعلام کرده بود 34 افسر نیروی هوایی این کشور که با «مرگبارترین» تسلیحات این کشور کار می‌کردند به علت تقلب در آزمون‌های عادی مهارت از کار برکنار شدند.

رسانه‌های آمریکایی در آن زمان تقلب این تعداد از افسران نیروی هوایی را رویدادی «بی‌سابقه» توصیف کردند.

دبورا لی جیمز، یکی از مقامات این پایگاه هوایی روز پنجشنبه گفت که «فضای ترس» حاکم در نیروی موشکی آمریکا افسران شاغل در این بخش را به تقلب در امتحان وادار کرده است. وی گفت که زرادخانه هسته‌ای آمریکا سالم باقی مانده است.

این افسران مسئول نظارت بر نگهداری و عملکرد 450 موشک هسته‌ای بین‌قاره‌ای آمریکا هستند و باید به طور مرتب از جهت آمادگی برای شرکت در عملیات نظامی اضطراری مورد ارزیابی قرار گیرند.

تقلب افسران در امتحان‌های ماهانه مهارت و آمادگی حرفه‌ای زمانی مشخص شد که تعدادی از آنها به اتهام مصرف مواد مخدر بازجویی می شدند.

در این تحقیقات مشخص شد که یکی از افسران پایگاه هوایی مالمستروم در ایالت مونتانا، سوال‌های امتحانی را در اختیار 16 افسر دیگر قرار داده بود.

هفده افسر دیگر هم اعتراف کردند که از این تقلب باخبر بودند ولی آن را گزارش نکرده بودند.

نیروی هوایی آمریکا بعدا اعلام کرد که این 34 نظامی را از شرکت در عملیات موشکی منع کرده است.

در تحقیقات بعدی مشخص شد تعداد افراد دخیل در این رسوایی بیش از این رقم بوده است. طبق گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، 92 نفر از این افسرها اکنون اخراج شده‌اند که نصف پرسنل پرتاب موشک‌های بالیستیک هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها