کد خبر: ۲۰۳۸۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ایران تاکنون و در سختی‌های مختلف از نظام اسلامی حمایت کرده‌اند، گفت: دولت نیز باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد و کلام ایشان را فصل‌الخطاب بداند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله مرتضی مقتدایی یکشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت دهه انقلاب که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد با اشاره به سالروز رحلت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: آن حضرت پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) زیر نظر امام رضا(ع) تربیت شدند و پس از اینکه امام هشتم به طوس رفت برای دیدار با ایشان راهی ایران شد ولی در بین راه و در ساوه بیمار شد و سرانجام به دعوت گروهی از شیعیان قمی به این شهر آمد.

وی افزود: موسی خزرجی در قم میزبان حضرت معصومه(س) بود و ایشان پس از 17 روز اقامت در قم به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر آن حضرت در باغ شخصی موسی خزرجی به خاک سپرده شد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمعی از اهالی ایران به نزد امام صادق(ع) آمدند و ایشان در مورد قم به ایشان بشارت داد عنوان داشت: آن حضرت فرمود برای خدا حرمی است و آن کعبه، برای پیامبر(ص) حرمی است و آن مدینه، برای امیرالمومنین(ع) حرمی است و آن کوفه و برای ما اهل بیت(ع) هم حرمی است و آن قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آنجا به خاک سپرده می‌شود که نامش فاطمه است و هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

وی ادامه داد: راوی می‌گوید امام صادق(ع) این سخن را در زمانی بیان فرمودند که هنوز امام موسی کاظم(ع) یعنی پدر فاطمه معصومه(س) به دنیا نیامده بودند.

مقتدایی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به قم عنایت ویژه‌ای داشته‌اند عنوان داشت: شخصی از قم به خدمت امام رضا(ع) در مرو مشرف شد و ایشان فرمودند یک قبر از ما نزد شماست، هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب است؛ زیارتنامه حضرت معصومه(س) نیز از سوی امام هشتم(ع) به سعد بن عبدالله آموزش داده شده است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: در قرآن آمده است موسی(ع) را با آیاتی فرستادی و به او دستور دادیم بنی اسرائیل را از گمراهی نجات بده و به سمت نور و روشنایی هدایت کن و ایام الله را به یاد آنها بیاور.

وی ادامه داد: یکی از ایام‌الله آن بود که بنی اسرائیل در سختی زندگی می‌کردند، اما خداوند فرعونیان را غرق ساخت و آنها را نجات داد.

سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران یکی از روزهای خداست

مقتدایی، ورود امام خمینی(ره) به کشور پس از سال‌ها تبعید را یکی از ایام الله دانست و عنوان داشت: سالروز سقوط رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی نیز جزو روزهای خداست؛ حکومت پهلوی همان کارهایی را انجام می‌داد که فرعون به آن مبادرت داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در زمان پهلوی فساد بیداد می‌کرد؛ به طوری که مغازه‌های مشروب فروشی از نانوایی‌ها بیشتر بودند و جلسات لهو و لعب، اختلاط زنان و مردان و بی حجابی و عریان‌گردی در دانشگاه‌ها، شهرها و دیگر مکان‌ها رواج داشت.

وی، ترویج فساد را بدتر از کشتن مردم دانست و گفت: شاه سعی داشت دین مردم را از آنها بگیرد و ملتی سرخورده را تربیت کند؛ آزادی نیز وجود نداشت و رئیس مملکت نیز نوکر حلقه به گوش اجانب و بیگانگان بود.

مقتدایی با اشاره به برنامه‌های ضد مذهبی شاه، عنوان داشت: حکومت پهلوی تعطیلی روزهایی مانند اربعین را حذف کرده بود و حتی قصد داشت به بهانه‌های واهی تعطیلی روزهای جمعه را نیز بردارد تا به قول خودشان بازارهای ایران با بازارهای بین‌المللی بیشتر ارتباط داشته باشد؛ اگر حکومت شاه همچنان ادامه می‌یافت معلوم نبود چه بر سر ما می‌آمد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تدبیر امام راحل و حمایت‌های مردم را یکی از عوامل مهم سقوط نظام ستمشاهی دانست و تصریح کرد: به جای آن نظام تاریک و سیاه، حکومتی اسلامی و بی‌نظیر از صدر اسلام تاکنون بر سر کار آمد؛ کار بسیار عظیمی صورت گرفته و می‌توان آن را معجزه تاریخ نامید.

وی با بیان اینکه ملت ایران با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح شاه ایستاد و به پیروزی رسید خاطرنشان کرد: تمام اقشار یکپارچه شده بودند و زمانی که امام خمینی(ره) وارد فرودگاه مهرآباد شدند، وحدت را رمز پیروزی انقلاب دانستند و فرمودند رمز بقای پیروزی هم وحدت است و اگر بخواهیم انقلاب تداوم یابد باید با یکدیگر متحد باشیم.

مقتدایی گفت: شهدای ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های خود عنوان کرده‌اند که ما برای پیروزی اسلام و در راه خدا قیام کردیم و در همین مسیر به شهادت خواهیم رسید بنابراین نباید ناراحت باشید؛ پدران و مادران ایرانی نیز فرزندان خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند و از اینکه آنها در این راه به شهادت می‌رسیدند افتخار می‌کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پشتیبانی همه‌جانبه ملت ایران از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عنوان داشت: با اینکه مردم از نظر تأمین مایحتاج خود در مضیقه بودند ولی باز هم کاروان‌های فراوان کالا برای رزمندگان ارسال می‌کردند در حقیقت از زندگی خود کم می‌گذاشتند تا مدافعان اسلام و کشور امکانات کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی به ملت ایران است خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم به برکت نظام اسلامی است؛ دشمنی‌ها و اتحاد مستکبران علیه جمهوری اسلامی تاکنون بی نتیجه بوده زیرا خداوند پشتیبانی این نظام و مملکت است.

مقتدایی با اشاره به رهبری یک فقیه و مجتهد در جریان نهضت اسلامی گفت: پس از امام خمینی(ره) نیز رهبر معظم انقلاب با تدبیر و شجاعت در حال اداره مملکت هستند و ایران در میان کشورهایی که ناآرامی در آنها جریان دارد در امنیت کامل به سر می‌برد؛ امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در صحنه بین‌المللی حضور دارد و همان کشورهایی که می‌گفتند ایران منزوی خواهد شد امروز به اقتدار ایران معترفند.

شکر نعمت جمهوری اسلامی حمایت کامل از نظام است

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر شکرگزاری این نعمت الهی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید اگر شاکر باشید نعمت‌ها باقی می‌مانند ولی اگر کفران نعمت کنید از دستتان خواهد رفت؛ شکر نعمت جمهوری اسلامی، حفاظت کامل و همه‌جانبه از نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: هر سال دشمنان می‌خواهند ببینند که مردم کمتر از گذشته در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند ولی همواره مشاهده می‌کنند که جمعیتی بیشتر، راهپیمایی باشکوه‌تری را در 22 بهمن برگزار می‌کنند.

مقتدایی با تأکید بر حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: این اجتماع دشمن‌شکن موجب مأیوس شدن دشمنان خواهد شد و حمایت از نظام اسلامی را محقق می‌کند.

دولت گوش به فرمان رهبری و مراجع باشد

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ایران تاکنون و در سختی‌های مختلف از نظام اسلامی حمایت کرده‌اند خاطرنشان کرد: دولت نیز باید گوش به فرمان رهبری باشد و کلام ایشان را فصل‌الخطاب بداند؛ رئیس جمهور و اعضای کابینه باید خط مشی خود را همان راه ترسیم‌شده توسط رهبر معظم انقلاب بدانند ضمن اینکه سخنان مراجع تقلید نیز به عنوان دلسوزان و بزرگان اسلام و نظام باید مورد توجه قرار گیرد و این امر در عمل محقق شود.

وی با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله مکارم شیرازی و ناراحتی ایشان از انتشار مطلبی در یکی از نشریات عنوان کرد: این مطلب شامل مصاحبه‌ای صوری با امام حسین(ع) بود و نویسنده از ایشان خواسته بود چرا فرصت را مغتنم نشمردید و به نبرد پرداختید و دیگر اینکه خطاب به حضرت ابوالفضل(ع) گفته‌اند چرا امان‌نامه کوفیان را نپذیرفتی و دستانت قطع شد؟ آیت‌الله مکارم شیرازی عقیده داشتند که اینگونه سخنان ارتداد است زیرا می‌خواهد به امام معصوم(ع) درس بیاموزد و در ضمن موجب تشکیک در عقاید جوانان می‌شود.

مقتدایی با تأکید بر استفاده از نظرات مراجع تقلید در امور مختلف از سوی دولت جمهوری اسلامی گفت: امیدواریم همانطور که ملت ایران تاکنون در صحنه حضور داشته از این پس هم اقتدار نظام با حمایت مردمی حفظ شود و این امانت را به امام عصر(عج) تحویل دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها