کد خبر: ۲۰۸۷۱۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
نشست اکران و نقد فیلم «شیار ۱۴۳» در فرهنگسرای ابن‌سینا در حالی برگزار شد که این نشست تحت تاثیر تقدیر مادر شهید افشاری از نرگس آبیار و درخواست او از مخاطبان فیلمش برای تبلیغ در زمان اکران عمومی قرار داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شنبه شب، دهم اسفند ماه در فرهنگسرای ابن سینای شهرک قدس فیلمی اکران شد که در یک جمله می توان گفت بر خلاف جریان آب بود. فیلم «شیار 143» با حضور کارگردان و تهیه کنندگان فیلم و با حضور خانواده شهیدان افشار و علی-محمدی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام اکران شد. همچنین از مادر شهید افشاری و عوامل این فیلم تقدیر به عمل آمد.
 
هنوز نیم ساعت به زمان اکران فیلم باقی بود ولی سالن همایش دیگر جایی نداشت. راس ساعت هفت و سی دقیقه شنبه شب اکران فیلم آغاز شد و چشم های دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه السلام نظاره گر فیلمی شد که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از منظر تماشاگران در جشنواره فیلم فجر بود؛ «شیار 143».
 
براساس این گزارش، پس از نمایش فیلم از مادر شهید افشاری دعوت شد تا با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش حضار را به فیض برسانند. ایشان ضمن بیان ویژگی های فرزند خود، «شیار 143» را داستان زندگی خود دانستند و از دست اندرکاران این فیلم تشکر نمودند و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
 
سپس به دست مادر شهید افشاری از نرگس آبیار و تهیه کنندگان این فیلم تقدیر به عمل آمد و پس از آن با حضور سالاری؛ منتقد سینما برنامه نقد بررسی این فیلم برگزار شد.
 
در ابتدای بخش نقد و بررسی نرگس آبیار در صحبت‌هایی را پیرامون این فیلم گفت: این موضوعات را که در فیلم های ژانر دفاع مقدس پرداخته شده است نزد مردم محبوب است و گرایش به «شیار 143» را دلیلی بر این مدعا دانستند.
 
همچنین ابوذر پورمحمدی؛ یکی از تهیه کنندگان این فیلم که از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام است نیز ضمن بیان برخی مشکلات در فرآیند تولید فیلم از جمله برای ثبت پروانه ساخت، این موارد را بی اهمیت دانست و به بیان توصیه‌هایی قرآنی خطاب به جوانان پرداخت و دانشجویان را به توکل بر خدا در فعالیت هایشان دعوت کرد.
 
او درباره این امر که  برخی می‌گویند که جامعه به خنده و طنز احتیاج دارد گفت فطرت انسان به این شکل است که با گریه هم حال ما خوب می شود. مثل همین فیلم «شیار 143» که به زعم اظهار نظر بینندگان اثر بعد از گریه انسان حالش خوشی به او دست می دهد..
 
سالاری نیز در نقد «شیار 143» اظهار داشت: این برهه را فرصت مناسبی برای نقد این فیلم نمی دانم از این جهت که این فیلم به قدری زیباست که فعلا سرمست آن هستیم. اما لازم می‌دانم نکاتی را بیان کنم چون بیان نکردن این ملاحظات به نوعی بی مسئولیتی است و سبب می شود این فیلم نتواند اشکالات خود را بشناسد و پیشرفت کند.
 
همچنین محمدحسین قاسمی دیگر تهیه‌کننده «شیار 143» در این نشست بیا بیان اینکه از هرکسی اگر انتقاد کنم مرا ضد انقلاب می خوانند، عدم توجه به نیروهای جوان را از مشکلات فرهنگی دانست و گفت: ما در برهه پوست اندازی و نوزایی هنری هستیم.
 
وی همچنین با تشکر از سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد بیان داشت: وزیر سابق حمایت هایی کرد ولی در سازمان سینمایی کار ما پیش نرفت او همچنین از شرکت مس به عنوان تنها نهادی که توانست دیالوگ فرهنگی با آنان رد و بدل کند نیز قدردانی کرده و بیان کرد یک قدم آنها برابر با صد قدم ارگانهای فرهنگی است چون اولویت این شرکت صنعت است و نه فرهنگ.
 
براساس ین گزارش، در پایان این نشست نیز نرگس آبیار از کسانی که این اثر نزد آن ها چشم گیر بوده است دعوت کرد تا در هنگام اکران عمومی مبلغ این اثر باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها