کد خبر: ۲۰۸۷۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
بنابراین به نظر می‌رسد اگر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که کمیته فیلترینگ باید درباره فیسبوک تصمیم بگیرد، بجای فضا سازی رسانه‌ای و ایجاد فشار روانی بر این کمیته، از ظرفیت عضویت شش وزیر (نیمی از اعضا) در این کمیته استفاده کرده و سعی کند با دلیل و برهان اعضای این کمیته را برای رفع فیلتر فیسبوک قانع کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، وقتی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» در صبحانه کاری «اتاق بازرگانی» شرکت می‌کند، می‌توان انتظار داشت که مهمترین دلیلی که برای رفع فیلتر فیسبوک بیان می‌کند چیزی باشد با این مضمون که الان هفتصد میلیون نفر در جهان عضو این سایت هستند!

علی جنتی صبحانه یکشنبه خود را در جمع اعضای اتاق بازرگانی میل کرد تا از تریبونی اقتصادی به بیان سخنانی درباره مهمترین سرفصل‌های حوزه فرهنگ کشور بپردازد.

«شبکه‌های اجتماعی» و بصورت خاص سایت فیسبوک یکی از محورهای این سخنان بود. به گزارش ایسنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «من شخصا با مجموعه‌ای از فرهیختگان در کشور اعتقاد داریم که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور و ادعا کنیم، هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه‌ی حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی چیزی را بگیریم.

او ادامه داد: اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده، مضحک به‌نظر می‌آید، مثل این‌که ویدئو و دستگاه فکس ممنوع بود.

جنتی با بیان این‌که الان در دنیا شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، تصریح کرد: 700 میلیون نفر در دنیا عضو فیسبوک هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند؛ ولی ما آن را محصور کرده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که در دولت چنین تفکری وجود ندارد که شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنیم، اظهار کرد: در کارگروه مصادیق مجرمانه که شش وزیر در آن عضو هستند، درخواست جلسه داده‌ایم. مباحث را در این زمینه به تفسیر بیان و اعلام کرده‌ایم نمی‌توانیم دور خود حصار بکشیم.

او با اشاره به این‌که ما باید سعی کنیم از این پدیده بیشترین استفاده را به نفع خود داشته باشیم، گفت:‌ البته این موضوع جزو مواردی است که حل آن به زمان نیاز دارد و با گذشت زمان برطرف می‌شود.»

گذشته از اینکه به نظر جناب آقای وزیر و جمعی از فرهیختگان «نمی‌توانیم به بهانه‌ی حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی چیزی را بگیریم» و «خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده، مضحک به‌نظر می‌آید» و «700 میلیون نفر در دنیا عضو فیسبوک هستند» و... مهمترین دلایل برای رفع فیلتر این سایت هستند و همین موارد جای بحث بسیاری دارد، آنچه جالب توجه می‌باشد این نکته است که اگرچه وزیر ارشاد کمیته فیلترینگ را مرجع تصمیم گیری می‌داند اما عملاً خود در این جلسه -مانند خیلی از جلسات قبلی- فیلتر بودن این سایت راز یر سوال می‌برد و باتوجه به جایگاه حقوقی خود بعنوان مسئولی فرهنگی پالس‌هایی برای بی‌اعتبار نشان دادن این تصمیم صادر می‌کند. و از آن جالب‌تر آنکه همکاران وی در دولتی که مدعی «حقوقدان» بودن است، رسماً تصمیم این کمیته قانونی را زیر پا گذاشته و در این سایت عضو شده‌اند.

بنابراین به نظر می‌رسد اگر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که کمیته فیلترینگ باید درباره فیسبوک تصمیم بگیرد، بجای فضا سازی رسانه‌ای و ایجاد فشار روانی بر این کمیته، از ظرفیت عضویت شش وزیر (نیمی از اعضا) در این کمیته استفاده کرده و سعی کند با دلیل و برهان اعضای این کمیته را برای رفع فیلتر فیسبوک قانع کند. و البته از آن سو به همکاران خود گوشزد کند که زیبنده دولت «حقوقدان‌ها» نیست که اعضای آن علنا عملی خلاف قانون انجام دهند و به آن افتخار هم بکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها