کد خبر: ۲۰۹۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مطهری که تا کنون بجای پیگری مطالبات مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، متاسفانه خود و سایر نمایندگان را وارد حواشی زیادی کرده است، در نمایشی جالب و غیر پیچیده برای مردم بصیر ایران، ضمن توهین به هئیت رئیسه مجلس گفت: هیأت رئیسه مجلس صداقت ندارد و بر خلاف آیین‌نامه در خصوص رسیدگی به طرح سوال از رئیس‌جمهور تعلل می‌کند. با این روند از سمت خود استعفا خواهم داد.

علی مطهری در گفتگو با یک سایت خبری در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: این طرح با ۱۰۰ امضا به هیأت رئیسه ارائه شد که ۱۴ نفر امضای خود را پس گرفتند و ۸۶ نفر همچنان بر امضای خود باقی هستند، اما هیأت رئیسه صداقت ندارد و بر خلاف آیین‌نامه در این زمینه تعلل می‌کند.

مطهری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هیأت رئیسه بخواهد به این روند ادامه دهد از سمت خود استعفا خواهد داد.

این در حالی است که رئیس مجلس در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی در همین راستا اعلام کرده بود: هر وقت عزمی در مجلس برای طرح سوال از رئیس‌جمهور ایجاد شود، طبق قانون هیأت رئیسه نمی‌تواند ایستادگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهوری فراموش نشده است، تصریح کرد: سئوال از رئیس‌جمهوری در دستور کار مجلس است و به‌ زودی انجام خواهد شد.

علی لاریجانی در باره تصمیم مجلس مبنی بر طرح سئوال از رئیس‌جمهوری به خبرنگاران گفت: بر اساس آیین‌نامه مجلس که از سایر قوانین اعتبار بیشتری دارد و هر بند و ماده با دو سوم آرا تصویب می‌شود، هر تخلفی در دستگاه‌های اجرایی قابل پیگیری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق ماده ۲۳۳ آیین‌نامه مجلس شکایت ۱۲ نماینده از رئیس‌جمهوری بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مأمور رسیدگی به پرونده شکایت از رئیس‌جمهوری بوده که در حال بررسی پرونده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از بررسی کمیسیون اصل ۹۰ ، سئوال از رئیس‌جمهوری در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

با وجود حمایت صریح لاریجانی از طرح سئوال از رئیس جمهور در صورتی که نمایندگان بخواهند، اگر چه استعفای علی مطهری یکی از بهرتین خدمات وی به مجلس و کشور خواهد بود امّا به نظر می رسد اعلام این خبر و اجرای چنین سناریویی صرفا به منظور مظلوم نمایی و شانتاژ جدید رسانه ای اختصاصی حامیان خاندان قدرت و ثروت می باشد و متاسفانه باید قبول کرد که دل کندن مطهری از مجلس و استعفای وی صرفا یکی از همان صنف وعده های فراوانی است که مطهری هیچ گاه به آن عمل نخواهد کرد.

به هر حال در آستانه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، نمایش توهین به هئیت رئیسه مجلس و سایر نمایندگان بصورت دیپلماتیک، دست گرمی علی مطهری می باشد تا وی یاد و خاطره فحاشی به کوچک زاده در صحن علنی مجلس و پخش زنده رادیویی را بار دیگر زنده کند و برای روزهای سخت انتخابات بار دیگر جنجال آفرینی ها و شانتاژهای ویژه اصلاح طلبان را به نمایش بگذارد.

گفتنی است که سال گذشته علی مطهری ، در مخالفت با فوریت طرح معتبر بودن اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی فرهنگی، با خواسته بیش از 150 نماینده مخالفت کرد و گفت که باید منتظر نظر شورای نگهبان ماند.

وی سپس با متهم کردن منتقدان اقدام اخیر مجلس به استفاده ابزاری از بیانات رهبر انقلاب، در سخنانی  اظهار داشت: آقای حسینیان در صحبت‌های خود گفتند به این طرح رای بدهید تا مشکلات اصولگرایان حل شود اما باید گفت اصولگرایان هیچ مشکلی جز شما و امثال شما و آقای کوچک اف ندارند!

پس از این سخنان و سکوت چند لحظه ای  ناشی از شوک همه نمایندگان، وقتی کوچک زاده به این سخنان وی اعتراض کرد، مطهری اوج هنر خویش را به نمایش گذاشت و کوچک زاده را با عبارات رکیکی چون "خفه شو، بتمرگ سر جات ..." آماج توهین های خود قرار داد.

رادیو سراسری هم که این جلسه را همانند دیگر جلسات علنی مجلس به صورت زنده پخش می شد، بلافاصله پس از اظهارات غیراخلاقی مطهری همانند مدیر جلسه علنی مجلس، اقدام به قطع صدای وی کرد.

رسایی هم به سمت کوچک‌زاده رفت و وی را به آرامش و شنیدن ادامه سخنان مطهری فراخواند.

مطهری پیش از این هم، در مناظره ای با کوچک زاده، به وی گفته بود که شما "کوچک زاده ها" با شخصیت های "بزرگ زاده" در نیفتید!


اگرچه بعد از این اتفاق شوم برخی نمایندگان ریش سفیدی کردند و مطهری و کوچک زاده را با هم آشتی دادند تا تبعات حقوقی برای مطهری در پی نداشته باشد و دکتر کوچک زاده هم با بزرگواری از این رفتار ناپسند مطهری گذشت کرد و حتی عکس یادگاری خندان نیز با وی انداخت، امّا مطهری هیچگاه این شیوه خویش را کنار نگذاشت و همواره سعی کرد به هر نحو ممکن ولو توهین به دیگران، اهداف خویش را پیش ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها