کد خبر: ۲۱۰۰۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
زين الدين زيدان مي‌گويد دوست دارد هدايت تيم ملي فرانسه را بر عهده بگيرد، اما در حال حاضر نمي‌خواهد درباره اين موضوع صحبتي کند.

زين الدين زيدان، مربي رئال مادريد در گفت‌وگويي با شبکه ورزشي کشور فرانسه درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت که در زير مي‌خوانيد:

* 28 بازي بدون شکست با رئال مادريد چگونه به اين رکورد رسيديد؟

- رمز اين موفقيت را فقط بايد در بازيکنان جست‌وجو کرد. بازيکنان رئال مادريد در شرايط بسيار خوبي قرار دارند و رقابت خوبي با هم مي‌کنند. آنها با تمرينات فشرده و منظم توانسته‌اند پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته باشند. علاوه بر آنها، آنچلوتي نيز توانست تيم را به خوبي هدايت کند.

* آيا اين تيم را مي‌توان بهترين تيم چند سال اخير رئال مادريد دانست؟

- نمي‌دانم هر دوره شرايط خاص خود را دارد. چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که تيم ما، تيم جواني است که در حال رشد و پيشرفت است. بازيکنان زيادي در تيم حضور دارند که آينده بسيار درخشاني در انتظار آنهاست.

* آيا کسب سه گانه فشاري را روي رئال مادريد وارد مي‌کند؟

- طبيعتا اين طور است. همه از باشگاهي مثل رئال مادريد انتظار موفقيت دارند. وقتي در مادريد هستيد، اين چيزها را به خوبي حس مي‌کنيد، زيرا همه انتظار دارند که در همه مسابقات پيروز شوي و تنها پيروزي ارزش دارد. ما در فينال کوپا دل‌ري هستيم و در ليگ نيز در صدر قرار داريم و در ليگ قهرمانان اروپا نيز تقريبا صعودمان را به يک چهارم نهايي قطعي ‌کرده‌ايم. اگر به همين شکل منظم و با تمرکز کار کنيم، مي‌توانيم به افتخارات مهمي دست يابيم.

* آيا مربيگري در رئال مادريد آغازي است براي شروع مربيگري زيدان؟

- بله، قطعا همين طور است. من براي خودم برنامه‌ريزي کرده‌ام تا بتوانم در آينده به مربي بزرگي تبديل شوم. در حال حاضر در کنار آنچلوتي هستم که مربي بسيار خوبي است. مدت‌هاست که او را مي‌شناسم و هر روز در کنار او چيزهاي زيادي را ياد مي‌گيرم. وقتي که از فوتبال خداحافظي کردم، فعاليت‌هاي مختلفي انجام دادم و بيشتر وقتم را به مطالعه فوتبال اختصاص دادم، اما در نهايت تصميم گرفتم که به فوتبال برگردم و مربي شوم. فوتبال همه احساس و زندگي من است و دوست دارم که هر آنچه در توان دارم در عرصه مربيگري نشان دهم.

* حضور بنزما را در رئال چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

- او در شرايط بسيار خوبي قرار دارد و يکي از بهترين فصل‌هاي خودش را با تيم سپري مي‌کند. بنزما بازيکن ساکتي است و زياد صحبت نمي‌کند و تمام تمرکزش را معطوف به پيشرفت در فوتبال کرده است. حضور بنزما يکي از عوامل موفقيت رئال مادريد در اين فصل بوده است. من و بنزما از خيلي جهات شبيه هم هستيم. من نيز وقتي که فوتباليست بودم تمام تمرکزم بر روي فوتبال بازي کردن بود و در کنار آن از بودن در کنار خانواده لذت مي بردم. کاري که بنزما نيز آن را انجام مي‌دهد.

* کار با بازيکنان جوان در رئال چگونه است؟

- براي مربيان و باشگاه رئال مادريد خيلي مهم است که بازيکنان جواني که در اين تيم حضور دارند بتوانند به پيشرفت خود ادامه دهند. ما در ترکيب‌مان بازيکناني همچون خسه، واران، ايسکو و کارواخال را در تيم داريم که در اين فصل عملکرد خوبي از خود نشان دادند و آينده آنها در رئال مادريد شکل خواهد گرفت. باشگاه برنامه منظمي براي پيشرفت بازيکنان جوان خود دارد.

* آيا رونالدو را شايسته "توپ طلاي" سال 2013 مي‌دانيد؟

- بله! قطعا من هر روز در تمرينات کار او را مشاهده مي‌کنم. در تمرينات رونالدو به صورت جدي و منظم کار مي‌کند و مانند مسابقه فوتبال آن را جدي مي‌گيرد. او انگيزه زيادي براي پيشرفت دارد و به همين خاطر مي‌تواند الگوي مناسبي براي همه فوتباليست‌ها باشد. او در سال 2013 عملکرد خيلي خوبي از خود نشان داد و به نظرم شايسته کسب توپ طلا بود.

* آيا زيدان را مي‌توانيم سرمربي بعدي فرانسه تصور کنيم؟

- بايد منتظر بمانيم. اکنون زمان صحبت کردن در مورد آن نيست. آنچه مهم است اين که بايد تجربه خودم را در عرصه مربيگري بالا ببرم. قطعا حضور در فرانسه به عنوان سرمربي را دوست دارم، اما بايد منتظر باشيم و ببينيم که چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد.

رسانه‌هاي فرانسوي در روزهاي گذشته اعلام کردند زين الدين زيدان پس از جام جهاني 2014 برزيل هدايت تيم ملي فرانسه را برعهده خواهد گرفت و جانشين ديديه دشان خواهد شد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها