کد خبر: ۲۱۰۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی پیش از ظهر شنبه در جمع پرشور عزاداران و سوگواران امام صادق(ع) با پای پیاده مسیر بیت خود واقع در خیابان صفائیه قم را تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) طی کرد و شهادت ششمین امام شیعیان را به حضرت معصومه(س) تسلیت گفت.

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز به همراه جمع قابل توجهی از عزاداران امام صادق(ع) از دفتر خود واقع در خیابان چهارمردان به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (س) عزاداری کرد.

پیاده‌روی و عزاداری مراجع تقلید یکی از سنت‌هایی است که همه‌ساله در سالروز شهادت امام صادق(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) با حضور گسترده عزاداران و سوگواران برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) در دفاتر و بیوت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، جعفر سبحانی و همچنین سایر علما در قم برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت احیاگر مکتب شیعه شهر قم غرق در عزا و ماتم است و ارادتمندان اهل بیت(ع) با برگزاری مراسم سوگواری، مرثیه سرایی و برافراشتن پرچم‌های مشکی بر سردر منازل، معابر عمومی و کوچه‌های شهر در شهادت امام صادق(ع) عزاداری می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها