کد خبر: ۲۱۱۳۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
لاریجانی تصریح کرد: دشمن می‌داند که با ایران نمی‌تواند شوخی کند. اینجا با مردانی جدی مواجه است. کسانی که در ایران در عالم سیاست کار می‌کنند ساده لوح نیستند که با 4 کار تاکتیکی دست از ایستادگی بردارند. بنابراین فشارهای دیگری می‌آورند و گزینه‌ی اقتصادی را برگزیده‌اند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلید واژه عزت و افتخار ایرانی و ایرانی مجاهدت و پایداری در مسیر مجاهدت است. مجاهدتی که از شهدا درس گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی در نخستین یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس در شیراز گفت: این مسیر را امام بنیان‌گذاری کرد و شهدا ادامه دهنده‌ی این مسیر بودند.

وی با اشاره به مقدس بودن برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا گفت: این مجالس وادی مقدسی است که باید با لباس احرام وارد آن شد. و شهادت دروازه‌ای نیست که به روی هر کسی باز شود مقام اخلاص نیاز دارد. افراد نادری می‌توانند جلوی این دروازه قرار گرفته و اجازه عبور از آن را پیدا کنند.

وی گفت: برخی از نواندیشان معتقدند شورآفرینی و حرکت تنها در زمان نهضت لازم است و بعد از تمام شدن نهضت به دلیل این که به نظام، نهاد و استقرار می‌رسیم و نظامی را درست می‌کنیم تنها باید به دنبال آبادانی باشیم. باید عقلانیت را به کار ببندیم. اما این یک سوء تفاهم و سوء تعبیر از سبک زندگی اسلامی است. عقلانیت و شورآفرینی در همه حال منشاء حرکت است. دو موضوع مهم مجاهدت و روحیه‌ی مجاهدت مربوط به همه‌ی شرایط است.

وی با اشاره به وجود این باور درست اسلامی و سیره نبوی تاکید کرد: در مکتب اسلام مجاهدت و مرگ آگاهی یک اصل است. نه این که مانند موجوداتی که در جهان مادی پرورش یافته‌اند مد نظر باشد.

وی با مقایسه تمدن‌ فرهنگ اسلامی و مدرن گفت: در فرهنگ مدرن مردم از مرگ فرار می‌کنند که مبادا یاد مرگ بیفتند. آنان قبرستان‌های خود را هم خارج از شهر می‌سازند چون انسان‌های استحاله شده را نیاز دارند. نیاز دارند تبلیغ رادیویی و تلویزیونی بدهند و از انسان کار بکشند این همان استعمار مدرن است، همان استثمار مدرن است. خلیفة اللهی را تبدیل به یک سری موجودات مکانیکی کرده تا از آنان کار بکشند.

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی از درجه اولی برخوردار است که غربیان آن را درک نمی‌کنند. مرگ آگاهی در زندگی ما قرار دارد و کسی که مرگ آگاهی داشته باشد نگاهش به زندگی متفاوت خواهد بود. رنگ و لعاب دنیا را چیز دیگری می‌یابد و اولویت‌ها و انتخاب‌هایش چیز دیگری است.

وی با تاکید بر این‌که «مرگ آگاهی عامل گذر و حرکت به سمت مجاهدت است» تاکید کرد: امروز ایران سرافراز است. تاثیرگذار است و دشمنان هم به این مطلب اذعان دارند. اگر چه گاهی از بیان آن می‌ترسند.

وی در تشریح دلیل عزتمندی ایران با اشاره به نظرات رهبران و سران بسیاری از کشورها گفت: انقلاب ایران ترس از آمریکا را ریخت و ملت‌ها فکر کردند که می‌توانند حرف بزنند این یک واقعیت است.

لاریجانی گفت: عزت‌مندی ما به خاطر اقتصاد ما نیست اگر که زحمات زیادی کشیده شده برای مناطق محروم اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، اما وضع اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که از همه‌ی کشورها جلو باشیم برخی کشورها بهتر از ما هستند. شرایط سیاسی داخلی هم تا حدی بر این عزت‌مندی تاکید دارد، زیرا اگر چه ما در مقابل همه‌ی دسیسه‌ها، کشتی ثابتی بودیم اما این ثبات را مدیون لنگرگاه ولایت فقیه بودیم. ایران تنها کشوری نیست که در جهان ثبات داشته و دارد.

لاریجانی تصریح کرد: حقیقت مسئله روحیه مجاهدت و زنده بودن این روحیه از زمان انقلاب تاکنون است. این که مدام حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و می‌گویند گزینه‌های مختلف داریم. باید بدانند شجاعت ملت ایران و روحیه جهادی آنان ایستادگی را به ایرانیان آموخته است و این به واسطه‌ی وجود شهداست.

رئیسی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بوش رئیس جمهور بود هر هفته یک تبلیغ بر ضد ایران می‌کرد او قدری تندتر از رئیس فعلی آمریکا بود و مستمرا می‌گفت فلان منطقه را می‌زنم و گاهی برای این که جدیت خود را در این امر نشان دهد از افراد و وسایلی استفاده می‌کرد که ما باورمان بشود. اما هر بار حرفی زدند با یک تشر رهبری به سمت سقوط رفتند.

لاریجانی ادامه داد: حالا هم رئیس‌جمهور آمریکا گفته هر وقت می‌بینم و می‌شنوم ایران در سوریه فعال است با تلخی در دل می‌خندم. تخلی آن را ما هم حس می‌کنیم شما طی 2سال و نیم گذشته همه کار کردید به تروریست‌ها کمک کردید اما موفق نشدید. سوریه تنها شاهد رایحه‌ای از مقاومت ملت ایران بود، کمک ما هم نبود تاثیرات انقلاب اسلامی بود. مصر، تونس و بسیاری دیگر از کشورها هم همین رایحه را حس کردند همین تاثیرات را دیدند.

وی ادامه داد: اما خنده شما مفتضحانه است، خنده از روی یاس است. شما نگران خودتان باشید. مدت‌هاست که غرب و آمریکا قدرت تشخیص خود را هم از دست داده است. اما فضای جدید خاورمیانه فضای شور آفرینی است جوانان فعال شده‌اند. مشکل اینجاست که شما درک نکرده‌اید. مدام دستورالعمل صادر می‌کنید و خودتان را به خواب زده‌اید.

وی با اشاره به دیدارش با نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا گفت: شرایط امروز خاورمیانه شرایط متفاوت است و باید این موضوع را همه درک کنند دیگر آن روز گذشته که غرب از آن سوی جهان برای کشورها دستور‌العمل صادر کند و کسی را به حکومت بگمارد و کسی را از حکومت بردارد.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تاکید کرد: تنها راه رسیدن به توسعه‌ی پایدار و پیشرفت مستمر توجه و دقت به این مفاهیم است. استفاده از مدیریت جهادی همان خصوصیتی است که در جهاد مقدس و در سایر صحنه‌ها تکرار شد. مدیران صحنه‌ی سیاسی باید باور کنند که از طریق روحیه‌ی جهادی می‌توان تحول ایجاد کرد. در اقتصاد هم با همین نگاه امکان ایجاد تحول وجود دارد. سخن رهبری معظم عین واقعیت است نه حرفی تبلیغاتی که گفته و فراموش شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «دشمنان شگردهای مختلفی را طی سال‌های اخیر علیه ایران اسلامی به کار بستند» گفت: آنان فهمیده‌اند ایران عامل تغییرات منطقه خاورمیانه است و اگرچه نمی‌خواهند باور کنند و به همین دلیل است که هر روز نام ایران را تکرار می‌کنند و صهیونیست برای مقابله با ایران بسیج شده و کارهای مختلفی انجام داده اما موفق نبوده‌اند. گزینه‌ی فعلی آنان موضوع مسائل اقتصادی است.

لاریجانی تصریح کرد: دشمن می‌داند که با ایران نمی‌تواند شوخی کند. اینجا با مردانی جدی مواجه است. کسانی که در ایران در عالم سیاست کار می‌کنند ساده لوح نیستند که با 4 کار تاکتیکی دست از ایستادگی بردارند. بنابراین فشارهای دیگری می‌آورند و گزینه‌ی اقتصادی را برگزیده‌اند.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، و با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه، رشد تولید و حمایت از تولید کنندگان را عاملی اساسی در مواجهه با مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه از استاندار فارس شنیدم که بیکاری در این استان زیاد است. اشتباهاتی در گذشته اقتصاد ایران رخ داده که امروز ما این وضع را داریم نباید کشور با واردات اداره می‌شد. سیاست غلط بود و باید اصلاح شود.

وی ایران را کشوری غنی دانست که می‌تواند مسیر رشد در ابعاد مختلف را طی کند.

لاریجانی همچنین با اشاره به مطالبی که در برخی رسانه‌ها در خصوص آمریکا درج می‌شود، گفت: برخی رسانه‌ها طوری راجع به آمریکا حرف می‌زنند که حالت ولع را می‌رساند. حریف احساس می‌کند ما نقص داریم اما این واقعیت ندارد. آنها خواستار مذاکره بوده‌اند امروز هم غرب خواستار مذاکره با ایران است. ما همواره گفته‌ایم راه حل مذاکره است. اما آنان که میز مذاکره را بارها ترک کرده‌اند غرب بوده نه ایران. ما احتیاجی به مذاکره با شما نداریم اما این رفتارهای رسانه‌ای آنان را گیج می‌کند و نگرانی رهبری معظم در خصوص مسائل فرهنگی درست است.

لاریجانی تصریح کرد: موفقیت در راه امروز به واسطه‌ی استقامت و ایستادگی بود. نباید خجالت بکشیم. راه عزت ما در مقاومت نهفته است. در حوزه‌ی اقتصاد مشکلاتی داریم قبول می‌کنیم اما باید با روحیه‌ی جهادی و با تفکر و مجاهدت بر روی حل مسائل اقتصادی تمرکز کنیم. عزت ما در گرو ایستادگی در این راه است.

نخستین یادواره شهدای غواض در بزرگداشت 2 هزار و 400 شهید غواص از استان فارس توسط سپاه فجر استان فارس برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها