کد خبر: ۲۱۴۲۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۹     ۰۳ مهر ۱۳۹۰
تیتر یک سایت یاهو:
سایت یاهو ،عکس، فیلم و خبر سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد، را در صفحه نخست خود درج کرده به بازتاب واکنش های مخالفان غربی پرداخت.این سایت ضمن اشاره به اعتراض دکتر احمدی نژاد به قتلِ بدون محاکمه ی اسامه بن لادن، به درشت نمایی اعتراضات گروهک منافقین و حمایت از برخی مسئولان اروپایی آمریکایی پرداخت که روشنگری های جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده بودند. سایت یاهو که مطلقاً تحت سلطه و سیطره ی صهیونیسم جهانی است، چهارمین سایت پرمراجعه ی جهان می باشد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش/ روز پنجشنبه هنگامی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، در سخنرانی خود مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای غربی را مورد حمله ی صریح قرار داد انبوهی از نمایندگان کشورهای عضو به رهبری ایالات متحده جلسه را ترک کردند.

رئیس جمهور ایران بار دیگر ریشه ی هولوکاست و حملات 11 سپتامبر سال 2001 را مورد تردید قرار داده و از ایالات متحده به دلیل کشتن اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده، به جای محاکمه ی او انتقاد کرد.

او اظهار داشت: "کشورهای اروپایی هولوکاست را بهانه ای برای باج دادن به صهیونیست ها قرار داده اند.او همچنین فریاد برآورد: "اهداف’ شیطانی‘ غرب باعث بروز جنگ ها و بحران اقتصادی در جهان شده است".

در تکرار روند ترک جلسات سازمان ملل و دیگر رویداد های بین المللی در سال های اخیر، یک دیپلمات امریکایی که سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را گوش می داد سخنرانی بیست دقیقه ای او را نیمه رهاکرد و جلسه را ترک نمود.

سپس و به دنبال او 27 کشور عضو اتحادیه ی اروپا در یک حرکت هماهنگ اعتراضی از جلسه خارج شدند.

مارک کورنبلاو (Mark Kornblau) سخنگوی هیئت نمایندگی ایالات متحده گفت: "آقای احمدی نژاد فرصتی در اختیار داشت تا به آرمان های مردم خود درخصوص آزادی و شرافت بپردازد اما او در عوض باز هم به بیان بدگویی های نفرت انگیز ضد یهودی و تئوری های منفور توطئه پرداخت."

سخنگوی کشور فرانسه در پیامی به توییتر حملات احمدی نژاد را "غیر قابل قبول" خواند، و هیئت نمایندگی آلمانی اظهار داشت به سخنرانی تند و ناسنجیده ی ضد امریکایی، ضد اسرائیلی و ضد غربی رئیس جمهور ایران اعتراض دارد.

احمدی نژاد پیشتر اظهار داشته بود در صورتیکه غرب مواد مورد نیاز تهران را تامین کند، ایران تولید اورانیوم با غنای کم – که گامی به جلو برای ساخت سلاح هسته ای است- را متوقف خواهد کرد. ولی او نتوانست درخصوص بحران هسته ای [ایران] با غرب و پیشنهاد پیوستن فلسطین به عنوان یک عضو دائم سازمان ملل چیزی در سخنرانی اش ذکر کند.

ایران، که از نظر کشورهای غربی متهم به دنبال کردن توسعه ی سلاح های هسته ای است، به دلیل سالها امتناع از تن دادن به تقاضاهای بین المللی درباره ی مهار غنی سازی اورانیوم،تحت چهار مجموعه از تحریم های سازمان ملل است.

احمدی نژاد [به خبرنگار روزنامه ی] نیویورک تایمز گفت: " اگر شما همین هفته اورانیوم با غنای بیست درصد را به ما بدهید ما هم همین هفته غنی سازی داخلی اورانیوم تا غنای بیست درصد را متوقف خواهیم کرد. ما اورانیوم بیست درصد را فقط برای مصرف داخلی می خواهیم".

اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد داد تا گفتگوها درباره ی برنامه ی هسته ای مشکوک ایران که در ماه ژانویه قطع شده بودند را از سر بگیرند. ولی به نظر می رسد این پیشنهاد اثر چندانی بر احمدی نژاد نداشته باشد.

او خطاب به مجمع گفت: "برخی کشورهای اروپایی هنوز ،پس از گذشت شش دهه، هولوکاست را دستاویزی قرار داده اند تا به بهانه ی آن به صهیونیست ها جریمه یا باج بپردازند."

او گلایه کرد که چرا ایالات متحده در حالی صهیونیسم را "مقدس" می داند که آنها [صهیونیست ها] توهین به مقدسات و اهانت به دیگر مذاهب را روا می دانند. او درخصوص موضوع فلسطین فقط به تحمیل 60 سال جنگ، بی خانمانی، ترور و کشتار دسته جمعی مردم فلسطین و کشورهای منطقه اشاره کرد.

در هر حال کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا، ازسرگیری گفتگوها بین ایران و گروه 5+1 متشکل از انگلستان، چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده و آلمان را پیشنهاد داد.

سخنگوی اتحادیه ی اروپا، خانم ماجا کوسیجانسیک (MajaKocijancic)گفت: "اتحادیه ی اروپا آماده است تا گفتگوها با ایران درباره ی اعتمادسازی درخصوص ماهیت برنامه ی هسته ای این کشور را از سر بگیرند.با فرض اینکه ایران بدون هیچ پیش شرطی گفتگوهای منطقی را آغاز بکند.

دیوید کمرون، نخست وزیر انگلستان، که بعد از احمدی نژاد پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت رئیس جمهور ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: "احمدی نژاد به ما نگفت که کشوری را سردمداری می کند که اگرچه نوعی انتخابات در آن رخ می دهد اما آزادی بیان را سرکوب می کنند، هرکاری که بتوانند انجام می دهند تا از پاسخگویی یک رسانه ی مستقل ممانعت به عمل آورند، به نحو سبعانه ای از تظاهراتها جلوگیری می کنند و افرادی را که برای رسیدن به آینده ای بهتر تلاش می کنند بازداشت و شکنجه می کنند."

در خیابان مجتمع بزرگ سازمان ملل متحد و پشت موانع امنیتی فولادین، حدود چهارصد نفر زیر پرچم گروهک اپوزوسیون مجاهدین خلق ایران در اعتراض به رژیم ایران گرد هم آمدند. علی صفوی، برنامه ریز این تجمع، گفت:" احمدی نژاد در حالی پشت تریبون بزرگترین تجمع جهان قرار گرفته که مردم ایران تحت سرکوب هستند."

سخنرانِ مهمان این تجمع، جان بولتون، سفیر جنگ طلب ایالات متحده در سازمان ملل در دولت جرج دبلیو بوش بود.

او با دادن لقب " بانکدار مرکزی تروریسم در جهان" به احمدی نژاد درباره ی تمسخر جامعه ی جهانی توسط او صحبت کرده و یک راه حل غیر دیپلماتیک را پیشنهاد داد.

او با شادی گفت:" به اعتقاد من سرنگونی رژیم ایران باید سیاست رسمی اعلام شده از سوی ایالات متحده باشد".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها