کد خبر: ۲۱۶۱۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
وزارت حالت‌های اضطراری تاجیکستان اعلام کرد بر اثر بارندگی شدید و لغزش زمین ۱۴ نفر از ساکنان روستاهایی در نواحی «شرواباد» و «واسع» کشته شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عارف ناظم‌اف» سخنگوی کمیته حالت‌های اضطراری تاجیکستان به خبرنگاران گفت: حادثه لغزش زمین در پی بارندگی شدید یک‌شنبه‌شب اتفاق افتاده و باعث مرگ 13 نفر از جمله 6 کودک از یک خانواده در روستای «آدبینه‌بای» منطقه «سرچشمه» و یک تن دیگر در روستای«چاردره» منطقه «توگرک» نایحه «واسع» شد.

به گفته وی، بارندگی شدید شب گذشته به مردم واحدهای کشاورزی نواحی «واسع» و «همدانی» منطقه کولاب در جنوب تاجیکستان نیز خسارات سنگین مالی وارد کرده ‌است.

وی تصریح کرد: لغزش زمین و جاری شدن سیل از جمله به ساکنان روستاهای «پنج‌آسیاب»، «غرب‌دره» و »لایی‌لوکه» واقع در این منطقه خسارات وارد و ده‌ها منزل زیست‌را تخریب کرده‌است.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس بازرسی‌های مقدماتی، ده‌ها خانواده از ساکنان منطقه «سرچشمه» که جمعا بیش از 6 هزار جمعیت دارد نیز بر اثر این بارندگی شدید در شب گذشته خسارات مالی دیده‌اند.

بنا به این گزارش، دولت تاجیکستان به رهبری «مرادعلی علی‌مردان » معاون نخست‌وزیر کمیسیونی‌ را ایجاد و امروز، دوشنبه جهت شناسیی وضعیت و همچنین با هدف ارائه کمک لازم به آسیب دیدگان به این منطقه اعزام کرد.

به گفته منابع رسمی، نمایندگان وزارت‌های کشور، بهداشت، حمل‌ونقل، مسئولان نهادهای حفظ اجتماعی و حالت‌های اضطراری شامل این کمیسیون شده‌اند.

این منابع، با اشاره به این که روستاهای تخریب‌شده در 30 کیلومتری جنوب شهر کولاب واقع بوده و ویران شدن جاده‌ها رفت‌و‌آمد به این منطقه را خیلی سخت و دشوار کرده‌ است.

ناحیه «شوراباد» در 250 کیلومتری جنوب شرق تاجیکستان و در منطقه هم‌مرز با افغانستان واقع است.

تاجیکستان کشوری کوهستانی بوده و حدود 70 درصد از جمعیت هشت میلیونی در مناطق کوهستان و تحت خطرات احتمالی ناشی از سیل زندگی می‌کنند.

همه‌ساله در فصل بهار و با افزایش موارد بارندگی سیل حوادث غیر مترقبه نیز بیشتر شده و خسارات سنگین به ساکنان مناطق روستایی و شهرستان‌ها وارد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها