کد خبر: ۲۱۷۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
استاد حوزه و دانشگاه و رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌ یزدی گفت: برگ زرینی که از تاریخ کشور در دوران فتنه ایجاد شد‌ به دلیل حضور به موقع مردم در صحنه بود، خواص بی‌خاصیت نفهمیدند، ممکن است چند دقیقه حضور در صحنه دیر شود اما به اندازه سال‌ها تأثیر بگذارد.
به گزارش خبرگزاری 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین جلالی در جلسه پرسش و پاسخ و در جمع نخبگان و فرهیختگان استان کرمان با اشاره به سخنان خطبه 182 نهج‌البلاغه اظهار داشت: آنهایی که شهادت را انتخاب کردند، سود واقعی را بردند و نیستند که ببینند چگونه ما آب کدر این دنیا را می‌نوشیم، شهدا برنده واقعی هستند زیرا دنیای فنا را به آخرت جاودانه فروختند.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در آن برهه از زمان در این خطبه با ندای "این عمار" فریاد بی‌خاصیتی خواص را سر دادند و امروز فریاد مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند « کجایند دوستدران واقعی اسلام» و اگر امروز بخواهیم فریاد "این عمار" مقام معظم رهبری را بشنویم، باید بگوییم، همت‌ها، باکری‌ها، بروجردی‌ها‌و چمران‌ها کجایند.

جلالی افزود: این افراد وقتی ندای جهاد می‌شد، صف می‌کشیدند و به رهبر و مقتدای خود اعتماد داشتند و تبعیت می‌کردند‌ در دوران فتنه هر چیزی که ارزشمند شد، نسخه بدلی آن به بازار می‌آید، قرآن هم سرنیزه رفت تا اصولگرایی تکه‌ تکه شود و خواص فریاد حضرت علی (ع) که می‌فرمود «من قرآن ناطق هستم» را نمی‌خواستند بشنوند.

‌رئیس دفتر ‌آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت حضور به موقع در صحنه نبرد و جهاد با فتنه‌ها و انحرافات بیان داشت: عده‌ای‌ از ما دیر به صحنه می‌آییم، مانند عده‌ای‌‌ که روز 11 محرم به یاری امام حسین (ع) شتافتند اما دیگر کاری از عهده آنها برنمی‌آمد.

وی خاطر‌نشان کرد: برگ زرینی از تاریخ کشورمان که در دوران فتنه ایجاد شد‌ به دلیل حضور به موقع مردم در صحنه بود، خواص بی‌خاصیت نفهمیدند، ممکن است چند دقیقه حضور در صحنه دیر شود، اما به اندازه سال‌ها تأثیر بگذارد.

جلالی با اشاره به علامت‌های شیعه واقعی گفت: امام سجاد (ع) می‌فرمایند «شیعیان ما با عبادت شناخته می‌شوند»، نباید اجازه بدهید، بعد سیاسی، معنویت را بپوشاند، این قدرت معنوی و عبادی مقام معظم رهبری است که می‌تواند چنین با اقتدار در دنیا مدیریت بحران کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن همیشه به دنبال ایجاد فتنه و انحراف است، تصریح کرد: در اجلاس ژنو یک هرچه می‌گفتیم، هیچ نمی‌گفتند و فقط آرام جواب می‌دادند‌ تا رابطه ما با 1+5 به هم نخورد، کاری کردند که اجلاس ژنو یک با موفقیت به پایان برسد.

جلالی بان داشت: وقتی که مسئولان امر خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و موضوع تبادل اورانیوم را مطرح کردند، ایشان بلافاصله دست غرب را خواندند و فرمودند اگر کشتی اورانیوم را تحویل گرفتند و گفتند که غرق شد چه، اگر گفتند دزدان دریایی کشتی را دزدیدند، چگونه 300 کیلو اورانیوم را می‌خواهید پس بگیرید، ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم.

وی بیان کرد: مگر روسیه این کار را با ‌ماهواره ما نکرد، مگر نگفت که ماهواره در فضا گم شده، مگر ‌هند و ایتالیا با ماهواره مصباح چه کردند، اینها روز روشن اعلام کردند که ماهواره شما را پرتاب می‌کنیم، اما نه با پرچم ایران، بلکه با پرچم خودمان، ایران نباید پرچمش در فضا به اهتزاز در بیاید.
جلالی بیان کرد: مقام معظم رهبری مطرح کردند، ابتدا 20 کیلوگرم اورانیوم غنی شده‌ تحویل می‌گیریم و سپس 200 کیلوگرم اورانیوم ضعیف را تحویل می‌دهیم ‌و در خارج از کشور هم معامله نمی‌کنیم ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، زمانی که موضوع را مسئولان در قالب بسته پیشنهاد دادند، غرب خشک‌اش زده بود و اعتراف کرد که دستشان رو شد است.

این فعال سیاسی افزود: داشتن چنین رهبری مایه مباهات و غرور است، در فتنه سال 88 ایشان به اندازه 20 سال رنجور و پیر شدند، کسی که عزت، عظمت و سربلندی برای ما آورد، باید اینگونه مورد هجوم قرار گیرد، چند نفر خواص بی‌خاصیت بیایند و هرچه دلشان خواست بگویند، کجای دنیا اینگونه از آدم تشکر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: از 22 خرداد که تهران در آتش فتنه می‌سوخت، خواص بی‌خاصیت هیچ نگفتند و حرف نزدند و فقط می‌گفتند که آقا کوتاه بیاید، آبروی 30 ساله نظام در میان است، این چه منطقی است که در برابر فتنه کوتاه می‌آیید، اوج مظلومیت ایشان در این بود که در آن نماز جمعه تاریخی و خطبه معروف تنها به میدان آمد.
وی در پاسخ سؤالی در رابطه با مبنای جبهه پایداری گفت: من از اصلاح‌طلبان گله‌ای‌ ندارم زیرا آنها تکلیفشان معلوم است، اما اصولگرایانی که گفتند پشیمانیم چه باید کرد، با انتخاب احمدی‌نژاد مسیر خوبی برای نظام طراحی شد، جریان فتنه قطار احمدی‌نژاد را به خاکی برد، تابلویی که احمدی‌نژاد به دست گرفته تابلو ارزش‌ها و باورهاست.
جلالی اذعان کرد: با وجود جریان فتنه حضرت آیت‌الله مصباح فرمودند‌ که تابلو ارزش‌ها باید بالا بماند و به همین منظور برای اینکه جریان اصولگرایی تکه‌تکه نشود، جبهه پایداری را بنیان نهادند.
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح در زمینه تأسیس جبهه پایداری بیان کرد: پایبندی به اصول و ارزش‌ها خواسته جبهه پایداری است و همین موضوع سبب شد که تخریب علیه آن شکل ‌گیرد.
وی تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری خیلی‌ها خط و نشان کشیده‌اند که مصادره‌اش کنند، اما به خواست و اراده خداوند مجلس دهم از مجلس نهم کار‌آمد‌تر است و اوامر رهبری را اطاعت می کند در این دوره کمتر به وظایف نمایندگی توجه شده است.
این روحانی در زمینه تشکل جبهه پایداری خاطر‌نشان کرد: جبهه پایداری تشکل گفتمانی است و نمی‌تواند تشکل گفتمانی بعدا سیاسی نشود، اما در حال حاضر جبهه فرهنگی هستیم و انتخابات زودهنگام را قبول نداریم و برای انتخابات منتظر ملاک‌های رهبری هستیم تا ملاک‌ها را گرفته و عمل کنیم.
وی در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر ارتباط احمدی‌نژاد با جریان فتنه عنوان کرد: جریان احمدی‌نژاد را از جریان فتنه جدا می‌دانیم و معتقدیم که ایشان باید تقویت و حمایت شوند زیرا شخصیت حقوقی هستند.
جلالی با اشاره به دلایل حمایت از احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد با تابلو نظام آمده و در حال حاضر بیداری اسلامی در منطقه صورت گرفته که باید این تابلو حفظ شود.
وی همچنین افزود: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود، همان سال 88 مخالفان در گردباد آقازاده بازی و رانت‌خواری وی را غرق می‌کردند، خدمات احمدی‌نژاد خدمات نظام است.
جلالی در پاسخ سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اختلاس 3 هزار میلیاردی اظهار داشت: ترکش‌های این موضوع سه یا چهار ماه آینده می‌رسد، سازمان‌های جاسوسی با دست‌اندر‌کاران این قضیه درصدد ‌هستند، اعلام کنند که بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته که نظامی بر پایه ‌ارزش‌ها و اصول اسلامی پایه‌گذاری شده است، زیرا دشمن و عوامل آنها در جریان فتنه نتوانستند با دروغ، تهمت و تجاوز کاری از پیش ببرند، موضوع اختلاس را طراحی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: سازمان‌های جاسوسی و دست‌‌اندرکاران و عوامل آن‌ها دو هدف داشتند، اول اینکه آبروی نظام را ببرند و دوم اینکه نا‌امنی اقتصادی به وجود بیاورند و به دنیا بگویند که نا‌امنی اقتصادی در ایران وجود دارد و نمی‌شود در ایران سرمایه‌گذاری انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها