کد خبر: ۲۱۷۱۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۶     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
خانواده‌ها نقش مهمی در پایبندی فرزندانشان نسبت به تعهدات دینی دارند و همانگونه که نسبت تهیه لباس‌های پاکیزه و تغذیه مناسب برای فرزندانشان اهتمام دارند باید در تربیت اسلامی و آشنایی آنها با اخلاق اسلامی کوشا باشند.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشن تکلیف هزار و 500 دختر قمی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: جشن تکلیف یعنی شادی برای رسیدن به سنی که خداوند تکالیف را بر انسان واجب می‌کند.
وی به ضرورت برگزاری جشن تکلیف اشاره و تصریح کرد: جشن به دلیل آنکه با شادمانی همراه است، برای مدعوین آن بسیار شیرین و خاطره‌انگیز است.
رئیس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: هنگامی ‌که دختر و پسر به تکلیف می‌رسند متعهد می‌شوند تا از رسالتی که خداوند بردوش آنها گذارده پیروی کنند.
راستگو به نقش خانواده‌ها برای پایبندی به تعهداتی که فرزندان هنگام به تکلیف رسیدن برخود واجب می‌دانند اشاره و تصریح کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در پایبندی فرزندانشان نسبت به تعهدات دینی دارند و همانگونه که نسبت تهیه لباس‌های پاکیزه و تغذیه مناسب برای فرزندانشان اهتمام دارند باید در تربیت اسلامی و آشنایی آنها با اخلاق اسلامی کوشا باشند.
وی نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما را در تقویت مبانی اعتقادی کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند دانست و بیان ‌کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند با برنامه‌های متنوع و پر محتوا آنها را با مبانی دینی و معرفتی بیشتر آشنا کنند.
رئیس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: برگزاری جشن تکلیف هزار و 500 نوگل قمی در حرم فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت می‌تواند تاثیر شایانی در خاطره‌انگیز شدن این روز باشد.
وی اضافه کرد: هنگامی که هر یک از این دختران به حرم حضرت معصومه (س) بیایند این روز زیبا برای آنان یادآوری می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها