کد خبر: ۲۱۹۰۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سفیر روسیه در تهران، جمهوری اسلامی ایران را دوست کشورش خواند و خطاب به آمریکا گفت: اگر به تحریم‌ها و تهدیدات ضد روسیه ادامه دهید، ما هم حتماً پاسخ قاطعی به شما خواهیم داد.
به گزارش پایگاه 598، «لوران جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با ابراز خرسندی از سطح فعلی روابط سیاسی و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، گفت: در چند روز گذشته آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتای روسی خود در مسکو و در چارچوب نشست وزرای امور خارجه پنج کشور حاشیه‌ای دریای خزر دیدار و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت.

جاگاریان همچنین به دیدار ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران با همتای روس خود در مسکو اشاره کرد و افزود: در این دیدار جنبه‌های همکاری و همکاری‌های مشترک بررسی شد.

سفیر روسیه در ایران از سفر استاندار آستاراخان به استان گیلان در چند روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد:  استاندار بندر آستاراخان قرار است ضمن بازدید از استان گیلان به استان مازنداران هم سفری داشته باشند و ضمن بازدید، مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دهد.

جاگاریان علت انجام این سفر را برقراری و ادامه روابط و همکاری‌های مستقیم بین استان‌های جمهوری اسلامی ایران و استان‌های روسیه برشمرد و افزود: ما این گونه مراودات را مفید و ثمربخش برای آینده دو کشور و گسترش روابط دوجانبه می‌دانیم.

*آمریکا نمی‌تواند روسیه را منزوی کند/تهران دوست مسکو

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه روابط نزدیک، دوستانه و دیدگاه‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی خیلی مهم و ثمربخش است، گفت: روسیه مخالف سیاست‌های اعمالی آمریکا در قبال مسکو است و اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای این کشور علیه ملت و دولت روسیه را قبول ندارد و به طور قطع این امور را رد می‌کند.

جاگاریان با اشاره به اینکه به دولت آمریکا اعلام می‌کنیم که اگر شما به تحریم‌ها و تهدیدات بر ضد روسیه ادامه دهید ما هم حتماً پاسخ قاطعی به شما خواهیم داد، عنوان کرد: آمریکا و همپیمانانش نمی‌توانند کشور بزرگی مانند روسیه را به انزوا بکشانند، چون ما دوستان زیادی مانند جمهوری اسلامی ایران، چین و هند داریم.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران افزود: به آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنیم که سیاست اعمالی فعلی خود را ترک کنند چون سیاستی اشتباه است.

جاگاریان تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران را خنده‌دار و مضحک خواند و گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که تحریم‌های یکجانبه‌ اعمال شده از سوی آمریکا علیه روسیه غیرقانونی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و نمی‌پذیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها