کد خبر: ۲۱۹۱۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اخیرا این موضوع افشا شده است که حفاظت از سفارت اکوادور در لندن که محل پناه موسس سایت افشاگر ویکی لیکس محسوب می‌شود، در حال حاضر برای مالیات دهندگان انگلیسی شش میلیون پوند هزینه به همراه داشته است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، از ژوئن سال 2012 میلادی که جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر و یکی لیکس در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته، ماموران پلیس این کلان شهر برای حفاظت در بیرون از ساختمان سفارت اکوادور نگهبانی می‌دهند که هزینه نگهبانی شب، روزانه 11 هزار پوند است.

آسانژ 42 ساله پس از آنکه به تجاوز جنسی علیه دو زن در سال 2010 میلادی در استکهلم متهم شد، در سوئد تحت تعقیب قرار گرفت. آسانژ حدود دو سال است که در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند چرا که می‌ترسد در صورت خروج دستگیر و به آمریکا مسترد شود آن‌ها پس از آنکه در سال 2010 میلادی با افشای هزاران سند و مدرک محرمانه باعث عصبانیت کاخ سفید شد.

به طور 24 ساعته سه مامور اسکاتلند یارد در خارج از سفارت اکوادور منتظر هستند تا آسانژ را دستگیر کنند. دست کم یکی از این ماموران برای روی پله‌ها ایستاده و ماموران دیگر بازدید کنندگان را مورد بررسی قرار می‌دهند تا آسانژ با لباس مبدل فرار نکند. تاکنون تمامی این تدابیر 9 / 5 میلیون پوند هزینه به همراه داشته که یک میلیون آن بابت اضافه کاری‌ها بوده است.

بارونس جنی جونز، معاون رئیس پلیس و کمیته جرائم در شورای لندن این هزینه گزاف را محکوم و آن را «مضحک» خواند. وی افزود: این یک حمایت کامل است. من در خصوص این مساله سوالاتی از پلیس کلان شهر پرسیده‌ام چرا که در این لحظه این هزینه به عنوان یک هزینه ویژه پلیسی به گردن مالیات‌دهندگان لندن می‌افتد.

جونز ادامه داد: از من پرسیده‌اند که آیا دولت قرار است این هزینه را پرداخت کند یا خیر؟ ظاهرا پلیس کلان شهر در تلاش است تا بخشی از این هزینه را متحمل شود اما البته همچنان مالیات‌دهندگان هستند که این هزینه را پرداخت می‌کنند. این یک حماقت کامل است آن‌ها موقعی که ما در تلاشیم تا ماموران پلیس را سر پست نگهداریم. اگر پلیس آسانژ را دستگیر کند، وی را برای محاکمه به سوئد می‌فرستد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها