کد خبر: ۲۱۹۵۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
علي کفاشيان گفت: گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 باعث توسعه بيشتر فوتبال در تک تک استان‌هاي ايران مي‌شود.
علي کفاشيان در نشست بررسي امکانات ايران براي کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا 2019 که با حضور بازرسان AFC و مسئولان فدراسيون فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: جام ملت‌هاي 2019 ويژگي خاصي با جام ملت‌هاي قبلي دارد. بر اساس قانون جديد مسابقه‌ها از 16 تيم به 24 تيم افزايش پيدا کرده است. اين افزايش قطعا با افزايش کشورها فضاي بزرگتري مي‌خواهد، چون نمايندگان کشورهاي بيشتري در کشور ميزبان حاضر مي شوند و مي‌توانند فرهنگ کشور ميزبان را ببينند.

به نقل از ايسنا، وي افزود: يکي از اهداف برگزاري جام ملت‌ها، توسعه فوتبال در سطح آسيا است. احساس مسئوليتي که باعث شد ما ميزباني را در آسيا بپذيريم و مي‌خواهيم آن را به دست آوريم اين است که توسعه فوتبال در آسيا بيشتر باشد چرا که اگر بتوانيم در ايران فضا را به گونه‌اي مهيا کنيم که کشورهاي مختلف به ايران بيايند و استان‌هاي مختلف ما را ببينند، قطعا يکي از نتايج حاصل از برگزاري جام ملت‌ها، توسعه فوتبال در تک تک استان‌هاي ايران خواهد بود.

کفاشيان ادامه داد: طبق رنکينگ فيفا، ما در آسيا رتبه اول را داريم و مي‌خواهيم در زمينه سخت افزار، آموزش، کسب ميزباني‌ها و... توسعه پيدا کرده و در آن‌ها هم جزو برترين‌هاي آسيا باشيم. ما پا را فراتر گذاشتيم و حتي به دنبال اين هستيم و مي‌خواهيم به کشورهاي همسايه هم کمک کنيم و اين توسعه را در آن‌ها هم ببينيم. حتي به کشورهايي چون ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قرقيزستان و تاجيکستان پيشنهاد داده‌ايم و مي‌خواهيم ايران مرکزي باشد براي توسعه فوتبال در تمام اين کشورها. لذا اين ميزباني هم براي توسعه فوتبال در ايران و هم در آسيا است.

کفاشيان افزود: ما در ايران در حال حاضر 45 استاديوم با ظرفيت بالاي 10 هزار نفر داريم و طبعا با اين نوع برنامه‌هاي توسعه‌اي مي‌توانيم استاديوم‌هايمان را فعال کنيم. اعضاي AFC در بازديدهايي که در چند سال گذشته داشتند، ايران را از نظر معيارهاي ساخت و ساز استاديوم‌ها و زيرساخت‌هاي استاديوم‌سازي جزو بهترين کشورهاي آسيا دانستند، به طوري که ما بعد از ژاپن رتبه دوم را در اختيار داريم. تمام شهرهايي که مورد بازديد شما قرار مي‌گيرد و قبلا هم مورد بازديد نمايندگان AFC قرار گرفته است، از طرف آن‌ها تاييد شده است اما اميدواريم در بازديد مجدد، بتوانيم استاديوم‌هايمان را براي گرفتن اين ميزباني کامل‌تر از قبل کنيم.

رييس فدراسيون در ادامه صحبت‌هايش خاطرنشان کرد: قطعا هر کدام از استان‌هاي ما در پروژه‌هاي ويژن آسيا بوده‌اند و تک تک هيات‌هاي ما در استان‌ها مانند يک فدراسيون برنامه‌ريزي کرده‌اند و مي‌خواهند به ما کمک کنند تا بتوانيم اين ميزباني را به نحو احسن داشته باشيم. من باز هم از حضور نمايندگان AFC و ساير حضار تشکر مي‌کنم و اميدواريم اين شروعي باشد براي برداشتن قدم بزرگي در جهت کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها