يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۹۷۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
ديدار برگشت ليگ قهرمانان اروپا براي بايرن جدال مرگ و زندگي است اما رئال با حفظ برتري مي‌کوشد به ايستگاه آخر برسد.

 

فرداشب در ورزشگاه آليانس‌آره‌نا غوغايي برپا است. پس از آنکه چهارشنبه شب هفته گذشته اين دو تيم قدرتمند آلماني و اسپانيايي در ورزشگاه سانتياگو برنابئو به ميدان رفتند و ماتادورها يک بر صفر برنده شدند، فردا (سه‌شنبه) ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي براي هريک معنا و مفهوم خاصي دارد.

باواريايي‌ها که هفت هفته مانده به پايان بوندس‌ليگا قهرمان زودهنگام رقابت‌ها شدند در شرايطي بساط پذيرايي از کهکشاني‌ها را آماده مي‌کنند که در دور رفت در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو با نتيجه يک بر صفر تن به شکست دادند، نتيجه‌اي که براي آنها خطرناک تلقي مي‌شود، چرا که به ثمر رسيدن يک گل از سوي رئال مادريد، باواريايي‌ها را به زدن حداقل سه گل براي صعود ملزم مي‌کند.

شاگردان پپ گوارديولا اگرچه از دغدغه جنگيدن براي کسب عنوان قهرماني در بوندس‌ليگا فارغ هستند اما با اين حال در آخرين بازي خود در ليگ دسته اول آلمان، وردربرمن را در خانه‌اش با نتيجه 5 بر 2 شکست دادند تا خط و نشان ترسناکي براي ميهمان اسپانيايي خود بکشند. در سمت مقابل رئال مادريد هم اين هفته اوساسونا را با چهار گل در هم کوبيد تا با روحيه‌اي مضاعف بار سفر به آلمان را ببندد. به لطف اين پيروزي شاگردان کارلو آنچلوتي اميد خود را براي خارج کردن صدر جدول رده‌بندي اسپانيا از چنگ اتلتيکومادريد زنده نگه داشتند. در اين بازي کريستيانو رونالدو دو گل به ثمر رساند تا نشان دهد که بر خلاف بازي رفت دو تيم در سانتياگوبرنابئو کاملاً روي فرم است.

رئال مادريد اگرچه بازي رفت را با تک گل کريم بنزما به سود خود به پايان رساند اما آمار آن بازي مسلماً نمي‌توانست براي بازيکنان و اعضاي کادر فني کهکشاني‌ها درخشان تلقي شود. صرفنظر از درصد مالکيت به مراتب کمتر رئال مادريد نسبت به بايرن مونيخ، در بازي رفت رونالدو و آنخل دي‌ماريا موقعيت‌هاي بسيار خوبي را از دست دادند که تکرار آن در بازي برگشت ممکن است براي تيم‌شان گران تمام شود.

انتظار مي‌رود که براي بازي فرداشب گرث بيل، بال ولزي رئال مادريد آماده حضور در ميدان باشد. او که در چند روز اخير با بيماري آنفولانزا دست و پنجه نرم مي‌کرد، اکنون آماده است و مي‌تواند از ابتدا و به جاي ايسکو به ميدان برود.

در سمت مقابل هم انتظار مي‌رود که پپ گوارديولا تغييراتي نسبت به بازي رفت در تيمش اعمال کند. احتمالاً او از ماريو گوتسه به عنوان يک هافبک هجومي استفاده خواهد کرد و خاوي مارتينس و توماس مولر را هم در ترکيب قرار مي‌دهد.

در نبرد فردا شب بايرن مونيخ و رئال مادريد آمار حکم به پيروزي باواريايي‌ها مي‌دهند، چرا که در 10 مصافي که اين دو تيم در آلمان با يکديگر داشته‌اند باواريايي‌ها 9 بار پيروز شده‌اند و در يک بازي ديگر هم مساوي کرده‌اند. تنها باري که رئال مادريد در آلمان از شکست برابر بايرن مونيخ گريخت، مرحله يک چهارم نهايي سال 2004 بود که گل روبرتو کارلوس، مدافع چپ برزيلي پيشين کهکشاني‌ها گل نخست بازي را که روي ماکاي هلندي براي بايرن به ثمر رساند، خنثي کرد.

ترکيب احتمالي:

بايرن مونيخ: نوير، لام، دانته، بواتنگ، آلابا، شواين‌اشتايگر، مارتينس،گوتسه، ريبري، روبن و ماندزوکيچ

رئال مادريد: کاسياس،کارواخال، راموس، په‌په،کوئنترائو، آلونسو، مودريچ، دي‌ماريا، رونالدو، بيل و بنزما



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها