کد خبر: ۲۲۰۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران،  شبکه تلويزيوني الجزيره فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع دست اندرکاران حج امسال را بازتاب داد و اعلام کرد: آيت الله علي خامنه اي رهبر ايران تهديد کرد دستاني که با اقتصاد ايران بازي کند قطع خواهد شد.
الجزيره افزود: خامنه اي اين اظهارات را درخصوص اختلاس اخير ايراد کرد. ايشان خطاب به رسانه ها توصيه کردند از بزرگنمايي درباره اين مسئله خودداري کنند.

فرمايشات مقام معظم رهبري، در شبکه تلويزيوني "اي پي تي ان" هم بازتاب داشت. ايشان در بياناتي از مسئولان جمهوري اسلامي خواستند دست خائنان به کشور را قطع کنند. حضرت آيت الله علي خامنه اي در بياناتي ضمن اشاره به پرونده اختلاس مالي اخير در ايران ، اظهار داشت: "چنين فاسداني قلب مردم را شکسته و اميد مردم را به ياس مبدل مي کنند. اين چنين اقداماتي عادلانه نيست . من پيشتر در خصوص اين موضوع هشدار داده بودم و اعلام کردم ريشه هاي فساد مانند ريشه و برگهاي درخت رشد مي يابند و در نهايت به سختي قابل ريشه کني هستند. مسئولان بايد با منطق، درايت و قدرت با اين مسائل برخورد کنند. هيچ نيازي براي بزرگنمايي اين پرونده نيست به ويژه برخي افراد که از چنين پرونده هايي استفاده هاي ديگري مي کنند که به نفع سايرين نيست". حضرت آيت الله خامنه اي ضمن درخواست از مسئولان براي بررسي دقيق اين پرونده، از مردم ايران نيز خواست خويشتنداري به خرج داده و انشاء الله شاهد قطع دست خائنان باشند.

خبرگزاري رويترز گزارش داد: آيت الله علي خامنه‌اي در اولين بيانات خود درباره موضوع اختلاس اخير گفت که مقامات رهنمودهاي وي را براي ريشه کن کردن فساد ناديده گرفته‌اند.

رهبر معظم ايران در بياناتي که از تلويزيون پخش شد گفت: من در سالهاي اخير درباره مبارزه با فساد اقتصادي به مقامات توصيه کردم. آنها از توصيه من استقبال کردند اما اگر اين سفارش به درستي اجرا مي‌شد فساد اقتصادي اخير اتفاق نمي‌افتاد.

دويچه وله هم گزارش داد: رهبر جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر دوشنبه در جمع "دست‌اندرکاران حج" سال جاری سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود رسانه‌ها را خطاب قرارداد و از آنان خواست تا موضوع اختلاس ۳ هزار میلیاردی را بیش از این "کش ندهند". رهبر جمهوری اسلامی گفت: "ادامه هیاهو و جنجال به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند". به اعتقاد رهبر ايران، در این زمینه خبررسانی شده و اکنون باید گذاشت "مسئولان با دقت کارشان را بکنند".

صداي فرانسه گزارش داد: آيت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان حج به زائران ایرانی توصیه کرد که باادب باشند و از رفتارهای سبک پرهیز کنند. او "بازارگردی" را نمونه‌ای از رفتارهای ناپسند دانست و گفت: "برخي افراد در اقدامي پسنديده، سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل تهيه مي كنند".

آيت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان حج با اشاره به پروندۀ اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی، به طور ضمنی پذیرفت که فساد در کشور ریشه‌دار شده است. او گفت: "از همان سالهاي قبل بارها گفته شد كه نبايد بگذاريم فساد ريشه دار شود زيرا با گذشت زمان، ريشه كنی آن بسيار مشكل مي شود و سرمايه گذار پاكدامن و صادق را نيز مأيوس مي كند، اما متأسفانه عمل نشد".

وی با اشاره به فرمان ده سال قبل خود برای مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: "اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادي استقبال كردند اما اگر به اين توصيه ها عمل مي شد، هيچگاه دچار چنين حوادثي همچون فساد بانكي اخير نمي شديم".

او سپس با اشاره به بهره‌برداری‌های سیاسی از پروندۀ اختلاس اخیر، به دفاع از دولت پرداخت و گفت: "عده اي مي خواهند از اين ماجرا براي زير سؤال بردن مسئولان استفاده كنند، در حالي كه مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضائيه مشغول انجام وظيفه خود هستند".
آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از رسانه‌ها خواست که در بارۀ پروندۀ اختلاس جنجال به راه نیندازند. او گفت: "ادامه هياهو و جنجال، بخصوص اگر عده اي بدنبال استفاده‌های ديگر از اين مسائل باشند، به صلاح نيست و همه بايد مراقب باشند... رسانه ها بيش از اين نبايد به جنجال و هياهو درباره اين ماجرا ادامه دهند، بلكه بايد به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوي و با دقت قضايا را پيگيري و بررسي كنند".
او در عین حال از قوۀ قضاییه خواست که در مورد پیگیری پرونده، اطلاعات درست به مردم بدهد و در نهایت، "دست‌های خائن را قطع کند". وی اضافه کرد: "دستگاه قضايي نبايد به افراد بدكاره، خرابكار و مفسد ترحم كند".

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: رهبر معظم ايران روز دوشنبه قطع دستان عاملان اختلاس اخير  را که به عنوان بزرگترين کلاهبرداري در تاريخ ايران شناخته شده است خواستار شد. آيت الله علي خامنه‌اي گفت: مردم بايد بدانند که تمامي عاملان تحت پيگرد قرار خواهند گرفت. به خواست خدا دستان خائنين قطع خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها