کد خبر: ۲۲۱۰۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
با افزایش شانس نامزد مورد حمایت هشت مارس در انتخابات ریاست جمهوری، آمریکا و عربستان در آستانه انتخاب رئیس جمهور در این کشور تحرکات دیپلماتیک خود را تشدید کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آمریکا و عربستان سعودی که خود را حامی روند دموکراتیک در لبنان نامیده و مدعی عدم دخالت در امور داخلی و فشار بر انتخابات ریاست جمهوری بودند، تحرکات دیپلماتیک خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در پی افزایش شانس میشل عون رئیس جریان آزاد ملی برای رسیدن به ریاست جمهوری تشدید کرده‌اند.
روزنامه النهار در همین راستا نوشت که علی عواض العسیری سفیر عربستان سعودی در لبنان دیروز بعد از هفت ماه غیبت از محل کار خود وارد بیروت شده است. این در حالی است که گفته می شود حضور العسیری در لبنان موقتی است و وی به عنوان سفیر کشور خود در پاکستان انتخاب شده است.
این روزنامه تصریح کرد که این بازگشت سه هفته مانده به مهلت قانونی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان و زمانی انجام شد که دیدارهای فشرده دیپلماتیک بین مقامات بیروت با سایر کشورها در داخل و خارج از این کشور در حال انجام است و نگرانی‌ها از تعطیل شدن روند انتخابات ریاست جمهوری نیز افزایش پیدا کرده است.
در همین راستا هیئتی از سفرای اروپایی به ریاست آنجلینا آیخهورست سفیر اتحادیه اروپا در لبنان با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.
از سوی دیگر روزنامه النهار به نقل از منابعی نوشت که دیوید هیل سفیر ایالات متحده آمریکا در لبنان طی ساعات آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد، این روزنامه به برنامه کاری این سفر و محورهای قابل بررسی اشاره ای نکرده، اما موضوع انتخابات ریاست جمهوری لبنان قطعا از مهم‌ترین محورهای دیدارهای هیل در ریاض خواهد بود.
این در حالی است که سفرای آمریکا و عربستان سعودی مدعی شده‌اند که هیچ دولتی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان دخالت نخواهند کرد و آنها تنها لبنانی‌ها را به انجام انتخابات در مهلت مقرر تشویق خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها