کد خبر: ۲۲۱۶۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
«ماجد خضره» سخنگوی دادگاه قانون اساسی سوریه اعلام کرد که از میان 24 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، صلاحیت 3 نفر تایید شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو»؛ «ماجد خضره» سخنگوی دادگاه قانون اساسی سوریه  اعلام کرد که از میان 24 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون صلاحیت ماهر عبدالحفیظ حجاز و حسان عبدالله النوری و بشار حافظ الاسد تایید شده است.


ماجد خضره اعلام کرد که هر یک از نامزدانی که صلاحیت آنان احراز نشده است، می‌توانند ظرف سه روز از اعلام اسامی، اعتراض خود را به دادگاه قانون اساسی اعلام کنند.


انتخابات ریاست جمهوری سوریه 13 خرداد برگزار خواهد شد و در مهلت قانونی نام‌نویسی، که پنجشنبه به پایان رسید، 24 نفر داوطلب، مدارک خود را تحویل دادگاه قانون اساسی این کشور داده بودند.


طبق قانون انتخابات سوریه، پارلمان این کشور به همراه دادگاه عالی قانونی اساسی سه روز فرصت داشت که صلاحیت‌ها را بررسی کنند که امروز این مهلت سه روزه به پایان ‌رسید.


 سوابق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه:


«ماهرعبد الحفیظ حجار»  متولد البیاضه از توابع حلب سوریه 46 سال سن دارد.

 

ماهردارای مدرک دیپلم عالی زبان از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب است. خاندان وی نیز اصالتا اهل حلب و در حوزه تالیف کتاب های دینی و افتاء (فتوا دادن) شهرت داشته اند.

 

او درسال 1984 به حزب کمونیسم سوریه پیوست و در دانشگاه حلب فعالیت سیاسی خود را به صورت علنی آغاز کرد و در سال 2000 از حزب کمونیسم سوریه جدا شد و ستاد رهبری کمونیست های حلب را بطور موقت تاسیس کرد. ماهر با شماری از سران تشکل های وابسته به حزب کمونیسم در سایر استان های سوریه برای برگزاری اجلاس فوق العاده این حزب فراخوان داد که در سال 2001 بطور غیر علنی در دمشق برگزار شد.

 

ماهر حجار در سال 2003 با شماری از سران کمونیست سوریه «کمیته ملی اتحاد کمونیسم سوریه» را بنیانگذاری کرد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه تا سال 2011 یکی از سران کمیته مذکور بود. این کمیته در سال 2011 به حزب "الارادة الشعبیة" (اراده ملت) تغییر نام داد و ماهر دبیر شورای این حزب شد.

 

ماهر عبد الحفیظ در سال 2007 از شهر حلب در انتخابات پارلمانی سوریه شرکت کرد اما رای نیاورد و بطور رسمی به نتایج انتخابات اعتراض کرد.

 

وی در سال 2012 و در اوج بحران سوریه باز هم از حلب واین بار در قالب فهرست «الجبهة الشعبیة للتغییر [و] للتحریر» (جبهه خلق برای تغییر و آزادی) در انتخابات پارلمانی شرکت کرد.

 

ماهر عبد الحفیظ در این انتخابات در میان نامزدهای این شهر رتبه دوم را کسب کرد و راهی پارلمان سوریه شد.

 
«حسان عبد الله النوری» متولد 9 فوریه 1960 در دمشق است. وی مدرک کارشناسی ارشد خود در مدیریت عمومی را از دانشگاه «ویسکانسن» آمریکا و مدرک دکترایش را از در همین رشته از دانشگاه «کندی» آمریکا دریافت کرد تا پس از آن در دانشگاه روح القدس لبنان مشغول به تدریس شود.


از دیگر سمت‌های حسان عبد الله النوری ریاست دانشکده فنی و حرفه‌ای خاورمیانه و مرکز مطالعات بازاریابی و اداری MMC و مدیریت مرکز مطالعات مشاوره توسعه اداری و افزایش توانمندی‌ها معروف به MDCCB ژنو است.


وی همچنین مشاور بین المللی مرکز مشاوران بین المللی آمریکاست و وزیر مشاور در امور رشد و توسعه اداری و نیروی کار و پارلمان است. النوری همچنین نماینده پارلمان سوریه در دور نهم و دبیرکا اتاق صنایع دمشق بود.


«بشار اسد»در سال 1965 در شهر دمشق به دنیا آمد. بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال 1988 فارغ‌التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی،‌ به زبان‌های انگلیسی، ‌فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد.

 

ناهمسر بشار اسد،‌ اسماء نام دارد و دارای سه فرزند می‌باشد. بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، ‌سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.وی از علویان سوریه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها