أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۱۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در ارتباط با موضوع خروج مديرعامل پيشين بانك ملي تاكيد كرد: تابعيت دوگانه خلاف قانون اساسي كشور ماست و اين كه فردي از مسوولان تابعيت مضاعف داشته باشد توجيه قانوني ندارد.

به گزارش598 به نقل ازايسنا، رامين مهمان‌پرست ـ سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ـ كه صبح سه‌شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به پرسشي در مورد اقدام وزارت خارجه براي ارائه فهرستي از مسوولاني كه تابعيت دوگانه دارند و بررسي استرداد محمودرضا خاوري ـ مديرعامل پيشين بانك ملي ـ از سوي كانادا به ايران گفت: بر اساس قانون اساسي ايران، ما تابعيت مضاعف را قبول نداريم. هر كس بخواهد تابعيت كشور ديگر را داشته باشد بايد نسبت به ترك تابعيت خود مقررات قانوني را انجام دهد. اين كه فردي از مسوولان تابعيت مضاعف داشته باشد توجيه قانوني ندارد و ما در اين رابطه بر اساس قوانين خود عمل مي‌كنيم.

وي افزود: وزارت خارجه در اين رابطه در مورد استرداد مجرمان ابتدا به ساكن اقدام نمي‌كند و تابع اقدامات قوه قضاييه است.

وي توضيح داد كه تابعيت دوگانه جزو اقدامات مجاز نيست كه وزارت خارجه بخواهد در مورد آن فهرستي تهيه كند. معمولا دستگاه‌هاي مربوط به اين مسائل اين اقدامات را دنبال مي‌كنند و وظيفه وزارت خارجه اين موضوع نيست، گرچه اگر ما اطلاعاتي در اين رابطه به دست آوريم به مقامات ذي‌ربط منعكس خواهيم كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: تابعيت دوگانه خلاف قانون اساسي كشور ما است.

پيشنهاد رسمي براي خط ارتباطي مستقيم با آمريكا دريافت نكرده‌ايم

مهمان‌پرست در مورد پيشنهاد آمريكايي‌ها براي برقراري خط ارتباطي مستقيم بين ايران و آمريكا گفت: خط ارتباطي در منطقه خليج‌فارس پيشنهادي بود كه صرفا توسط برخي مقامات نظامي آمريكايي داده شد به صورت رسمي چنين پيشنهادي را تاكنون دريافت نكرده‌ايم.

نيروهاي آمريكايي منطقه خاورميانه را ترك كنند

وي ادامه داد: هرگونه راه‌حلي كه كمك كند تا درگيري و تنش ميان كشورها ايجاد نشود، بايد مورد استقبال گيرد؛ البته بهترين راه‌حل اين مساله اين است كه نيروهاي آمريكايي منطقه خاورميانه را ترك كنند. با ترك آن‌ها زمينه هرگونه تنشي در منطقه از بين خواهد رفت.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم‌چنين در مورد پاسخ خانم اشتون به نامه جليلي گفت: فكر نمي‌كنم پاسخ نامه جليلي تاكنون داده شده باشد. به محض اين كه اين پاسخ دريافت شد حتما به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وي ادامه داد: در ملاقاتي كه اشتون با صالحي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل داشت، يكي از موضوعاتي كه توسط اشتون مطرح شد اين بود كه نامه‌اي را از سوي جليلي دريافت كرده و پاسخ آن را خواهد داد. هم‌چنين بر ايجاد فضاي گفت‌وگو براي همكاري در رابطه با موضوعات مورد علاقه دو طرف، تاكيد شد.

تعرض به دفتر مقام معظم رهبري در آذربايجان بررسي مي‌شود

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در مورد اين كه نيروهاي امنيتي در آذربايجان به دفتر مقام معظم رهبري در اين كشور تعرض كرده‌اند، گفت: يكي از اصول سياست خارجي ما، توسعه‌ي روابط با همسايگان است. با آذربايجان هم روابط دوستانه و بر اساس مشتركات فراوان تاريخي، فرهنگي و مذهبي داريم. مسائلي كه ممكن است ايجاد شود توسط مقامات مسوول دو كشور بررسي مي‌شود و اجازه نخواهيم داد كه روابط خوب ما با كشورهاي همسايه دچار اختلال شود.

وي افزود: اگر مواردي توسط برخي از افراد در خلاف تعميق روابط دو كشور ايجاد شود توسط دستگاه سياست خارجي پيگيري خواهد شد و تلاش مي‌كنيم اين مسائل به صورت اساسي حل شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به اين پرسش كه آيا تاييد مي‌كنيد كه چنين اتفاقي رخ داده است؟ گفت: مسائلي ممكن است در مورد دفاتري كه كشور ما در ساير كشورها دارد و يا اساسا همه‌ي دفاتر نمايندگي كه توسط كشورهاي مختلف داير مي‌شود پيش آيد كه توسط مقامات بررسي مي‌شود.

از مطالبات مشروع مردم بحرين كاملا حمايت مي‌كنيم

مهمان‌پرست در پاسخ به اين پرسش كه ديدار وزير امور خارجه كشورمان با وزير خارجه بحرين در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل با چه توجيهي انجام شد و چه مذاكراتي در اين گفت‌وگوها مطرح شد؟ گفت: سياست ما در مورد بحرين كاملا مشخص است. ما از مطالبات و خواسته‌هاي مشروع مردم كاملا حمايت مي‌كنيم. توصيه ما به كشورهاي منطقه اين است كه براي برقراري آرامش در كشورشان بايد به خواسته‌هاي مردم گوش دهند و به مطالبات مشروع‌شان پاسخ مثبت دهند. سركوب خواسته‌هاي مردمي راه‌حل ايجاد آرامش، امنيت و اقتدار نخواهد بود.

ديدار وزيران خارجه ايران و بحرين به خواست طرف بحريني انجام شد

او افزود: مقامات بحريني به دنبال تماس با مقامات كشورمان بودند تا شرايط كشورشان را توضيح دهند. به دنبال درخواست وزير خارجه بحرين در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل ملاقاتي بين دو وزير خارجه انجام شد و ما مطالبي را كه نسبت به وضعيت داخلي بحرين در نظر داشتيم مطرح كرديم و ضرورت توجه به مطالبات مردمي مورد توجه قرار گرفت. اين كه در فضاي سالم و سازنده به حرف‌هاي مردم توجه شود از مواردي بود كه در اين ملاقات مطرح شد و تذكر داده شد.

فضا در سوريه نسبت به گذشته آرام‌تر شده است

يكي از خبرنگاران پرسيد اخباري به نقل از مقامات كشورهاي مختلف منتشر شده در مورد اين كه رييس‌جمهور در حاشيه نشست‌ها با مقامات در مجمع عمومي سازمان ملل اعلام كرده است كه احمدي‌نژاد از بشار اسد عصباني است و يا تاكيد شده كه احمدي‌نژاد اعلام كرده است بيش از 20 بار به اسد براي پايان دادن به خشونت‌ها تذكر داده است كه مهمان‌پرست پاسخ داد: ما معتقديم در مورد سوريه فتنه‌اي توسط كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي در حال انجام است. آن‌ها به دنبال ايجاد بي‌ثباتي و ناامني در سوريه هستند. هدف اصلي كشورهايي كه مداخلات خود را در سوريه دنبال مي‌كنند ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي است، بنابراين هرگونه دخالت كشورهاي خارجي را در مسائل داخلي سوريه مردود مي‌دانيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: البته همواره توصيه كرده‌ايم بايد در فضاي مناسب گفت‌وگوهاي بين مقامات دولتي سوريه و مردم برقرار باشد و خواسته‌هايي كه برخي از مردم در سوريه دارند شنيده شود.

او ادامه داد: اصلاحاتي توسط مقامات دولت سوريه در حال انجام است. فضا نسبت به گذشته آرام‌تر شده است. معتقديم بدون دخالت كشورهاي خارجي، مسائل داخلي سوريه مي‌تواند با تدبير و حكمت حل شود.

شركت در اجلاس بن در دست بررسي است

خبرنگار ديگري در مورد تصميم ايران براي شركت در اجلاس بن دوم كه به مساله افغانستان مي‌پردازد و در آلمان برگزار مي‌شود پرسيد كه مهمان‌پرست گفت: ايران و افغانستان روابط دوجانبه بسيار خوبي با يكديگر دارند. مشكلات افغانستان مستقيما بر امنيت و مسائل منطقه تاثيرگذار است كه حل آن يكي از اولويت‌هاي مهم دستگاه سياست خارجي ايران است و حل مشكلات افغانستان همواره در دستور كار سياست‌هاي منطقه‌يي ما بوده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان توضيح داد: در طول 30 سال گذشته ما همواره هزينه‌هاي زيادي براي حل مشكل افغانستان پرداخت كرده‌ايم. پذيرش حدود سه ميليون نفر از اتباع افغانستان در طول 30 سال گذشته، آموزش جوانان افغاني در مدارس و دانشگاه‌هاي كشورمان و هم‌چنين هزينه‌هايي كه بابت مشكلات مردم افغانستان در طول سال‌هاي طولاني جنگ داشته‌اند نشان دهنده روابط خوب مردم ما با افغانستان و اهميت موضوع افغانستان در سياست خارجه كشورمان است.

وي در عين حال گفت: اين كه مقامات افغانستان تا چه حد در كنفرانس‌هاي بين‌المللي نقش داشته باشند و جايگاه كشورهاي منطقه براي ايفاي نقش مشخص باشد و با چه تدبيري حل اين مشكلات در دستور كار قرار گرفته باشد، براي تصميم‌گيري‌مان نسبت به حضور در اين اجلاس تعيين كننده است.

مهمان‌پرست هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه اعلام شده است محور مذاكرات در اين اجلاس، گفت‌وگو با طالبان است آيا شما ضرورت گفت‌وگو با طالبان را قبول داريد؟ اظهار كرد: در ملاقاتي كه ميان وزيران خارجه ايران و افغانستان در نيويورك انجام شد، وزير خارجه افغانستان توضيحاتي در مورد اجلاس بن دوم ارائه كرد و تاكيد كرد نقش اصلي اداره اين اجلاس را افغانستان بر عهده خواهد داشت و از موضوعات اصلي اجلاس، جايگاه مهم كشورهاي منطقه است و درخواست مشاركت فعال كشورمان را در اين اجلاس مطرح كرد. پس از اين مذاكرات، موضوع شركت در اين اجلاس در دست بررسي قرار گرفت. ما خواهان وضعيت مطلوبي براي افغانستان هستيم.

مهمان‌پرست در مورد اظهارنظر مقامات آذربايجان درباره استفاده از آب رودخانه ارس براي احياي درياچه اروميه گفت: هر كشوري بايد تلاش كند به مسائل داخلي خود بپردازد و اظهارنظر در مورد مسائل كشورهاي ديگر درست نيست. البته مسائل مرزي توسط كميته‌هاي مختلف به طور كارشناسي بررسي مي‌شود.

دستيار ويژه وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به پرسش ديگري در مورد اين كه وزير امور خارجه لبنان گفته است اطلاعات جديدي نسبت به وضعيت امام موسي صدر به دست آورده و امكان دارد سفري به ليبي داشته باشد، آيا اين اطلاعات به ايران منتقل شده است؟ تصريح كرد: ما در تماس و رايزني هستيم. اميدواريم اطلاعات دقيقي در مورد وضعيت امام موسي صدر دريافت كنيم. تحقيقات‌مان را در اين زمينه با همكاري آن‌ها دنبال خواهيم كرد. سفارت ما در ليبي يكي از موضوعاتي را كه دنبال مي‌كند وضعيت امام موسي صدر است كه اميدواريم بتوانيم اخبار دقيقي در اين زمينه به دست آوريم.

پليس آمريكا به‌جاي برخورد خشونت‌آميز با معترضان، صداهاي آن‌ها را گوش كند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم‌چنين در واكنش به اقدام پليس نيوريك در مورد بازداشت 700 نفر از مخالفان اقدامات وال‌استريت گفت: يكي از اعتراضاتي كه در مورد ريشه‌هاي بحران اقتصادي در غرب وجود دارد كه نتيجه‌ي آن كشورهاي مختلفي را تحت تاثير قرار مي‌دهد نوع سياست‌هاي مراكز اصلي پولي و مالي آمريكاست. تظاهراتي كه در مقابل وال‌استريت انجام شد به اين دليل بود البته طبق معمول تظاهراتي كه براي بيان نظرات مردم صورت گرفت متاسفانه با برخورد و سركوب پليس مواجه شد. ما توصيه مي‌كنيم به‌جاي برخورد خشونت‌آميز با مردم، صداهاي آن‌ها را گوش كنند و متوجه شوند به چه دليل سياست‌هاي اشتباه آن‌ها مردم را در كشورهاي مختلف تحت فشار قرار داده است.

يكي از خبرنگاران پرسيد وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرده است پيشنهاد احمدي‌نژاد مبني بر اين كه اگر به ما سوخت 20 درصد غني شده تحويل داده شود ايران غني‌سازي نمي‌كند جدي نيست زيرا اگر اين پيشنهاد جدي بود ايران آن را به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام مي‌كرد كه مهمان‌پرست پاسخ داد: فعاليت‌هاي هسته‌يي صلح‌آميز جزء حقوق اساسي ملت ماست. ما عضو ان‌.پي‌.تي هستيم و با همكاري سازمان انرژي اتمي فعاليت‌هاي هسته‌يي خود را دنبال مي‌كنيم.

او تاكيد كرد: ما به تعهدات خود پايبند هستيم و در عين حال به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد از حقوق ملت ما ناديده گرفته شود. فعاليت‌هاي هسته‌يي ما مسير طبيعي خود را بر اساس نيازهاي داخلي دنبال مي‌كند.

شايد توليد سوخت 20 درصد اقتصادي نباشد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به پيشنهاد رييس‌جمهور گفت: اين پيشنهاد به اين دليل مطرح شد كه سوخت 20 درصد غني‌ شده براي ادامه فعاليت راكتور تحقيقاتي تهران ضروري است و جان هزاران نفر از افرادي كه به دليل بيماري‌هاي حاد احتياج به توليدات راكتور تهران دارند در خطر است و ما از ابتدا اعلام كرده بوديم كه بايد اين سوخت در اختيار ما قرار گيرد و به عنوان عضو ان‌.پي‌.تي بايد آن را خريداري مي‌كرديم. كشورهاي غربي خود كارشكني كردند و مسائل انساني را قرباني بحث‌هاي سياسي‌شان كردند. به لحاظ اقتصادي نيز شايد توليد سوخت 20 درصد صرفه اقتصادي نداشته باشد؛ اما تا زماني كه سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران تامين نشود و برخوردهاي سياسي در مورد حقوقي كه ملت ما دارد مانع از احقاق حقوق ملت ما شود، مسير خود را دنبال مي‌كنيم و سوخت‌مان را توليد مي‌كنيم و با تكميل كارخانه جديدي كه اين سوخت را تبديل به صفحه سوخت مي‌كند، نيازهاي داخلي‌مان تامين مي‌شود.

مهمان‌پرست هم‌چنين در مورد دستاوردهاي اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين و واكنش مقامات رژيم صهيونيستي به آن، ضمن تاكيد بر اهميت اين اجلاس، گفت: حضور گسترده در اين اجلاس نشان مي‌دهد مردم در منطقه بيدار شده‌اند و بر اصول و ارزش‌هاي اعتقادي خود اصرار دارند و حاضر نيستند ظلم و تعدي رژيم صهيونيستي و كشورهاي حامي آن‌ها را بپذيرند. توصيه‌ي ما به همه كشورهاي منطقه و خارج از منطقه اين است كه براي برقراري آرامش، صلح و ثبات بايد ريشه‌هاي تجاوز و تعدي را در منطقه خشك كنند. وجود رژيم نامشروع صهيونيستي كه حقوق ملت فلسطين را غصب كرده و سرزمين آن‌ها را اشغال كرده و دائما اقدام به بازداشت، كشتار و شكنجه فلسطين مي‌كند با طرح‌هايي كه بخواهد به شكلي صداي مردم را ساكت كند، قابل حل نخواهد بود. حقوق مردم فلسطين بايد به صورت كامل احيا شود. طبيعي است در اين اجلاس‌ها وقتي همبستگي ايجاد شود قدرت مردمي و تقويت مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي را به دنبال خواهد داشت و عصبانيت مقامات رژيم صهيونيستي به اين دليل است.

مرزهاي ايران و عراق بر اساس قرارداد 1975 به تدريج ميله‌گذاري مي‌شود

در ادامه يكي از خبرنگاران در مورد مبناي نشانه‌گذاري مرز ايران و عراق پرسيد كه مهمان‌پرست اظهار كرد: ميان كشورهاي همسايه معمولا كميته‌هاي تخصصي مربوط به مرزهاي آبي و خاكي وجود دارد تا مسائلي كه در مناطق مرزي ايجاد مي‌شود را با كمك كارشناسان فني بررسي كنند. مرز بين كشور ما و عراق به دليل جنگ تحميلي و هم فرسايشي كه بر اساس تغييرات آب و هوايي صورت مي‌گيرد احتياج به ميله‌گذاري داشت و بايد نقاط مرزي مشخص مي‌شد. جلسات به صورت منظم بين كارشناسان برگزار مي‌شود و بر اساس قوانين بين‌المللي و توافقات دو كشور و به ويژه قرارداد 1975 اين اقدام دنبال مي‌شود و مرزها به تدريج ميله‌گذاري مي‌شود.

در حال رايزني مستمر براي تعيين زمان اجلاس سه‌جانبه ايران، افغانستان و پاكستان هستيم

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه در پي ترور برهان‌الدين رباني، اختلافاتي بين پاكستان و افغانستان ايجاد شد و برخي معتقدند مي‌تواند نشست سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان كه قرار بود تا پايان سال جاري در اسلام‌آباد برگزار شود را تحت تاثير قرار دهد؟ گفت: براي بررسي مسائلي كه ميان سه كشور مشترك است، نشست سه‌جانبه در نظر گرفته شده است و حتما جزء موضوعاتي است كه دنبال خواهد شد. ما در تماس و رايزني مستمر هستيم كه زمان مناسب براي برگزاري اجلاس مشخص شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادامه داد: مسائلي كه پيش مي‌آيد و ممكن است تاثيراتي در روابط بين دو كشور منطقه بگذارد بايد به صورت دقيق بررسي شود. همكاري كشورهاي منطقه براي ريشه‌كن كردن بحران‌هاي منطقه‌يي و پديده تروريسم ضروري است.

برگزاري اجلاس مخالفان سوريه در استانبول دخالت در امور كشورهاست

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايسنا در مورد برگزاري نشست مخالفان سوريه در تركيه و اين كه آيا چنين نشستي مي‌تواند نسبت به حل مشكلات سوريه كمك كند؟ گفت: بايد بررسي كرد چه مقدار اين نشست‌ها مي‌تواند به حل مسائل داخلي كشورها كمك كند. اگر همه كشورهاي منطقه تلاش جدي داشته باشند تا در فضاي مناسب و سازنده امكان برقراري گفت‌وگو ميان مقامات دولتي كشورها و مردم را برقرار كنند تا به مطالبات مردمي رسيدگي شود و خواست مشروع اكثريت مردم پاسخ داده شود، مي‌تواند اقدام مثبتي باشد.

وي در عين حال تاكيد كرد: هر اقدام ديگري كه در جهت دخالت كردن در مسائل داخلي كشورها انجام شود اعم از اين كه از سوي نيروهاي نظامي و امنيتي انجام شود و يا اين كه گروه‌هايي را تحريك كنند كه كشورهاي مختلف را با بي‌ثباتي روبه‌رو كنند، در جهت ثبات پايدار در منطقه تلقي نمي‌شود. ما بايد كمك كنيم اصلاحات مناسب در كشورهاي منطقه به وجود آيد و مردم احساس مشاركت در تصميم‌گيري داشته باشند. اجازه دخالت و توطئه به كشورهاي خارج از منطقه هم داده نشود.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادامه داد: بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه بزرگ‌ترين تهديد امنيتي براي رژيم صهيونيستي تلقي مي‌شود. طبيعي است رژيم صهيونيستي و حاميان آن بيش‌ترين تلاش را دارند تا با ايجاد درگيري و تنش ميان كشورهاي منطقه، سايه امني براي رژيم صهيونيستي ايجاد كنند. بايد مراقب توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي بود. كشورهاي منطقه بايد با تدبير و حكمت مسائل منطقه را دنبال كنند.

مقامات آمريكا مسائل انساني را درباره شهرزاد ميرقلي‌خان مورد توجه قرار دهند

خبرنگار ديگري با اشاره به آزادي دو تبعه آمريكايي به قيد وثيقه گفت آيا در مورد وضعيت شهرزاد ميرقلي‌خان در آمريكا گفت‌وگويي انجام شده است؟ كه مهمان‌پرست پاسخ داد: وضعيت اتباع ايراني كه به ناحق و با روش‌هاي غيرانساني بازداشت شده‌اند و در زندان‌هاي آمريكا و برخي كشورهاي ديگر توسط آمريكايي‌ها نگهداري مي‌شوند در دستور كار وزارت خارجه است. وضعيت ميرقلي‌خان نيز توسط معاونت كنسولي پيگيري شده است. تماس‌هاي زيادي داشته‌ايم، خانواده‌اش نيز سفري به آمريكا داشته‌اند. توصيه ما به مقامات آمريكايي و ساير كشورهاي غربي اين است كه مسائل انساني را مورد توجه قرار دهند و به خاطر مسائل سياسي، حقوق بشر را ابزار دست خود نكنند تا به ملت ما فشار آورند كه از حقوق‌شان دست بكشند. اين شيوه‌ها مردود است، افكار عمومي احساس خود را نسبت به اين برخوردهاي غلط با ملت‌هاي مستقل همواره نشان داده است.

او گفت: توصيه مي‌كنيم دست از خصومت نسبت به ملت ما بردارند و اتباع بي‌گناه ايراني را آزاد كنند و اين روش غلط را تكرار نكنند. چون پرونده اتباع آمريكايي در دست بررسي براي تجديدنظر است و با درخواست تجديدنظر آن‌ها موافقت شد، قرار بازداشت به وثيقه تبديل شد و به صورت مشروط با قيد وثيقه آزاد شدند.

انتشار اطلاعات دانشمندان هسته‌يي ايران از سوي آژانس تخلف آشكار است

خبرنگار ديگري در مورد اعتراض رسمي ايران به آژانس براي اعلام اسامي دانشمندان هسته‌يي‌مان كه منجر به ترور آنان شد پرسيد كه مهمان‌پرست پاسخ داد: انتشار اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌يي ما كه جزء اطلاعات محرمانه محسوب مي‌شود از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، و ترور دانشمندان هسته‌يي كشورمان به سبب آن شد، تخلف آشكار است. ما اعتراض رسمي خود را نسبت به اين اقدام اعلام كرديم و به آژانس توصيه مي‌كنيم به خاطر مسائل سياسي و فشارهايي كه برخي كشورهاي خاص وارد مي‌كنند از مسير اصلي خود دور نشود.

به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ابتداي اين نشست ضمن بزرگداشت روز اول اكتبر ـ همبستگي با كودكان فلسطين ـ گفت: اين روز به مناسبت شهادت محمد الدوره كودك فلسطيني است كه توسط رژيم صهيونيستي به شكل دردناكي به شهادت رسيد و مدعيان حقوق بشر هم‌چنان در مقابل جنايت‌كاري‌هاي رژيم صهيونيستي سكوت كرده‌اند.

وي ضمن گراميداشت هفته نيروي انتظامي گفت: اين هفته به همه‌ي پرسنل نيروي انتظامي كه در حفظ امنيت كشور و بخشي از مرزهاي كشورمان تلاش بي‌وقفه‌اي دارند تبريك مي‌گوييم و شهداي نيروي انتظامي را گرامي مي‌داريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها