کد خبر: ۲۲۲۱۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
دروازه‌بان تيم ملي کشورمان حضور با تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل را مهمتر از بودن يا نبودن در ترکيب اصلي اين تيم مي‌داند.

 

روزنامه آلماني «Südwest Presse» در گزارشي به عملکرد دنيل داوري، سنگربان ايراني تيم فوتبال اينتراخت برانشوايگ و حضور احتمالي وي در جام جهاني 2014 برزيل پرداخته است.

در اين گزارش آمده است: دنيل داوري در سن 26 سالگي هيجان‌انگيزترين روزهاي زندگي خود را تجربه مي‌کند. ديدار شنبه شيرهاي زرد مقابل هوفنهايم نشان مي‌دهد که داوري و يارانش مي‌توانند در بوندس‌ليگا باقي بمانند يا خير. در کنار اينها داوري اين روزها دغدغه ديگري دارد و آن دعوت شدن به اردوي تيم ملي است. اين سنگربان يک متر و 92 سانتي‌متري اميدوار است نامش از سوي کارلوس کي‌روش در فهرست نهايي تيم ملي ايران براي حضور در جام جهاني 2014 برزيل قرار بگيرد. او همچنين تمايل دارد به باشگاه جديدي بپيوندد چون تصميم گرفته در پايان فصل جاري از اينتراخت برانشوايگ جدا شود.

داوري که از پدري ايراني و مادري لهستاني- آلماني متولد شده در ابتدا کارش را با ورزش هندبال شروع کرد تا اينکه در سن 14 سالگي به رشته فوتبال روي آورد و در تيم‌ دوم ماينتس و تيم زير 23 سال برانشوايگ هم بازي کرد. دنيل پله‌هاي ترقي را يکي يکي طي کرد و به ليگ‌هاي بالاتر باشگاهي آلمان رسيد. داوري در فصل جاري بوندس‌ليگا جايگاه ثابتي براي خودش در درون دروازه اينتراخت برانشوايگ داشت و به اردوي تيم ملي ايران به مربيگري کارلوس کي‌روش دعوت شد.

دنيل داوري سال گذشته اولين بازي ملي‌اش را براي ايران انجام داد. او در شکست 2 بر يک شاگردان کي‌روش مقابل گينه مسئول محافظت از دروازه ايران بود ولي اشتباهاتي که اين دروازه‌بان که الگويش ينس لِمان است در اين بازي مرتکب شد باعث شد انتقاداتي از وي در ايران انجام شود.

تنها پيروزي تيم ملي ايران در رقابت‌هاي جام جهاني به سال 1998 در فرانسه باز مي‌گردد که اين تيم موفق شد با نتيجه 2 بر يک از سد آمريکا بگذرد. حالا در جام جهاني برزيل کي‌روش که نسل طلايي پرتغال يعني فوتباليست‌هايي نظير لوئيز فيگو و روي کاستا را به قهرماني جام جهاني زير 20 سال رساند با ايران هم کار دشواري در پيش دارد و بايد در مصاف با آرژانتين، نيجريه و بوسني‌و‌هرزگوين مأمويت غيرممکني را به انجام برساند.

اين مربي پرتغالي در برزيل تيم ايران را بيشتر روي کارهاي دفاعي متمرکز خواهد کرد. تيم ايران در ترکيبش بازيکن گلزني همانند علي دايي ندارد که با درخشش در جام جهاني 1998 فرانسه به تيم آرمينيا بيلفلد راه يافت و پس از آن به بايرن‌مونيخ ملحق شد. خيلي از بازيکنان تيم ملي بالاي 30 سال سن دارند و احتمالاً توان لازم براي حضور مثبت در ترکيب تيم ملي ايران را ندارند.

دنيل داوري اين شانس را دارد تا در جام جهاني حضور پيدا کند و با تلاش زياد به باشگاه جديدي هم راه پيدا کند. وي در اين خصوص گفت: اگر در جام جهاني عضوي از تيم ملي فوتبال ايران باشم خيلي خوشحال مي‌شوم و اصلاً برايم مسئله‌اي نيست که دروازه‌بان شمار يک تيم ملي باشم يا شماره دو و حتي شماره سه.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها