کد خبر: ۲۲۲۶۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «با توجه به هدف‌گذاری‌ای که دارم هنوز هم می‌گویم فقط پیراهن شماره یک تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ را می‌خواهم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا حقیقی با تصمیم کارلوس کی‌روش مجددا پس از غیبت در اردوی آفریقای جنوبی به دلیل مخالفت باشگاه کوویلای پرتغال دوباره به تیم ملی کشورمان دعوت شد تا خود را برای حضور در جام جهانی 2014آماده کند. از همین رو دقایقی با این دروازه‌بان جوان کشورمان درباره آخرین شرایط تیم ملی و وضعیت خودش گفتگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

* پس از غیبت در اردوی آفریقای جنوبی دوباره به تیم ملی دعوت شدی.

- بله، خدا را صد هزار مرتبه شکر که مجددا افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی نصیبم شد. من دروازه‌بانی هستم که همیشه به دنبال این رفتم که از دیروز بهتر باشم. هیچ وقت امیدم را از دست ندادم و خدا هم به من لطف داشته و دوباره با تصمیم کادر فنی در خدمت تیم ملی کشورم هستم. البته در اردوی قبلی هم مجبور بودم با توجه به بازی‌های حساس‌مان در کنار تیمم باشم.

 

* وضعیت تیم ملی را چگونه می‌بینی؟

- همه چیز خوب است. ما باید برای رسیدن به تفکرات کی‌روش در فاصله  30 روز مانده به جام جهانی تلاش کنیم. به نظر من حریفان‌مان در جام جهانی از تفکرات کی‌روش که در تیم‌های بزرگ رئال، منچستر و تیم ملی پرتغال حضور داشته،‌ترس دارند. ما باید در اردوی اتریش و برگزاری بازی‌های دوستانه با آمادگی 100درصد مسافر جا جهانی شویم چون همه باید بدانیم انتظار از تیم ملی بالاست.

 

* آیا همین انتظار برای تیم ملی خطرناک نیست؟

- بالاخره باید قبول کنیم انتظار از تیم ملی باید در حد معقول باشد. بدون شک در مرحله گروهی جام جهانی کار بسیار سختی داریم اما تیمی نیستیم که از پیش بازنده باشیم مثلا خوش‌بین‌ترین کارشناسان تصور می‌کردند ما برای راهیابی به جام جهانی فقط یک تساوی از کره بگیریم آن هم در خانه خودش اما کاری کردیم که کره‌ای‌ها این هوس به سرشان نزند که فوتبالشان از ایران خیلی برتر است. ما ضربه را به کره ‌جنوبی زدیم و خیلی خوب دفاع کردیم و دنبال این موضوع شادی مردم ایران در کوچه و خیابان‌ها بود که انشاء‌الله باز هم تکرار می‌شود.

 

* آیا مقابل مسی هم می‌توان این‌طور دفاع کرد؟

- سؤال خوبی پرسیدید، به نظر من آرژانتین یک مسی ندارد بلکه 11 و یا شاید 18 مسی داشته باشد. حریفان ما همه سرسخت هستند، از نیجریه گرفته تا بوسنی و آرژانتین، جالب است بدانید با بررسی‌هایی که می‌کردم در بین 3 تیم هم‌گروه ایران فقط اگر اشتباه نکنم  3 بازیکن در لیگ‌های خود توپ می‌زنند و بقیه آنها در بهترین تیم‌های اروپایی هستند. البته خوشبختانه ما هم بچه‌هایی از درون دروازه تا خط حمله داریم که تنه به تنه بازیکنان اروپایی در سطح مختلف زده‌اند و ترسی از آنها ندارد.

 

* خودت هم یکی از آنها هستی؟

- بالاخره من هم تجربه بدی ندارم، هم در روبین‌کازان و هم در کوویلا. در همین لیگ پرتغال که در آن نیم فصل بازی کردم بازیکنان بسیار خوبی از برزیل و حتی آرژانتین و تیم‌های آفریقایی بودند که همه خطرناک بودند. خدا را شکر من هم توانستم برای کمک به تیم ملی از کوچک‌ترین فرصت‌ها در برخورد با این بازیکنان بهترین استفاده را کنم تا با قولی که به خودم دادم و حتی در مصاحبه‌های گذشته آن را اعلام کردم وفا کنم.

 

* چه قولی؟ منظورت دعوت دوباره به تیم ملی است؟

- پوشیدن پیراهن تیم ملی برای همه از جمله من یک دنیا افتخار دارد اما هدف من چیز دیگری است. من هنوز هم می‌گویم پیراهن شماره یک تیم ملی در جام جهانی 2014 فقط به هدف بزرگم خواهد رساند که انشاء‌الله به آن می‌رسم. البته رسیدن به این هدف اول دست خداست و بعد تصمیم کارلوس کی‌روش پس مطمئن باشید برای رضایت کی‌روش با تمام وجودم تلاش می‌کنم. یادتان هست یک روز گفتم باید به اروپا بروم اما خیلی‌ها رفتن من به اروپا را زیر سوال بردند و گفتند این موضوع امکان‌پذیر نیست اما رفتم و مطمئن باشید حالا هم می‌گویم تا پیراهن شماره یک تیم ملی نصیبم نشود دست از تلاش تا جام جهانی برنمی‌دارم.

 

* اما برخی نظر مخالفی با شما دارند و معتقدند شانس کم‌تری برای حضور در چارچوب دروازه تیم ملی در جام جهانی داری.

- اگر به حرف بعضی از دوستان باشد من اصلا نباید فوتبال بازی کنم. به خودم اطمینان دارم و هرگز این حرف‌ها را بر اساس غرور نمی‌زنم. هر بازیکنی برای یک ساعت آینده خود برنامه دارد من هم برای 30 روز آینده فوتبالم برنامه دارم و هدفم شماره یک تیم ملی است تا بتوانم با تمام وجود از دروازه تیم ملی کشورم در بزرگترین رویداد فوتبال جهان دفاع کنم. به هیچ حرفی هم کاری ندارم همان‌طور که به اروپا رفتم به این هدفم هم خواهم رسید.

 

* اگر این خواسته برآورده نشد، چطور؟

- من تمام تلاشم را با تمام وجود می‌کنم. همیشه می‌گویند جوینده یابنده است، عزت و ذلت هم همیشه دست خداست. من این را همیشه در دستور کار فوتبالی‌ام قرار داده‌ام البته آرزویم موفقیت تیم ملی است.

 

* آیا می‌توانیم به دور دوم جام جهانی صعود کنیم؟

- کار سخت است اما همان‌طور که کی‌روش روی بازی اول ما در جام جهانی بسیار حساس است و شاید خودش را با خیلی‌ها برای این بازی درگیر کرده تا تیم ملی هیچ چیزی کم نداشته باشد حتما امیدهایی دارد. من هم به نوبه خودم هرگز ناامید نیستم. توپ گرد است و ایرانی‌ها مرد روزهای سخت. ما با تمام وجودمان به بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان می‌رویم. هر 3 حریف سخت و بسیار حرفه‌ای هستند و ما ذره‌ای از آنها ترس نداریم. مطمئنا اگر تمرکز کافی داشته باشیم و بر استرس‌ها غلبه کنیم چه بسا می‌توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. صعود ما به مرحله دوم نشدنی نیست.

 

* خیلی راحت از صعود صحبت می کنید.

- چون می‌خواهیم دل 70 میلیون ایرانی را شاد کنیم. هدف اول ما این است که بتوانیم با بازی‌های خوب پس از بازگشت از جام جهانی سرمان را مقابل مردم بالا بگیریم و بتوانیم در چشم آنها نگاه کنیم. امیدوارم که این شانس را داشته باشیم البته من باز هم می‌گویم کار ما سخت است، نیاز به کمک همه در فاصله 30 روز مانده تا جام جهانی داریم و امیدوارم با توجه به اینکه به این تیم ملی خوشبینم انشاء‌الله یک تابستان رویایی و خوب را برای مردم کشورمان به ارمغان بیاوریم.

 

* در پایان از حضورت در اروپا تا این لحظه راضی هستی؟

- بله، بالاخره من به اهدافم رسیده‌ام اما اهداف بزرگ‌تری دارم که سال‌های آینده به آن خواهم رسید. پس از هر دقیقه بازی در اروپا بهترین تجربه‌ها را کسب کرده‌ام و باز هم می‌گویم وقتی شماره یک تیم ملی در جام جهانی را پوشیدم آن را ثابت خواهم کرد. البته باز هم می‌گویم من همواره به نظر کی‌روش احترام می‌گذارم چون تفکرات او بسیار حرفه‌ای است و به نظرم با تفکرات کی‌روش بازی در جام جهانی برای ما آسان‌تر می‌شود. درباره مشکلات هم دیگر هیچ حرفی نداریم چون در فاصله 30 روز فقط باید به اردوی اتریش، بازی‌های تدارکاتی و 3 حریف پرقدرت در جام جهانی فکر کنیم. از همین جا هم می‌گویم هر کس برای تیم ملی زحمت کشید دستش درد نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها