کد خبر: ۲۲۲۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
مدیرحوزه علمیه اراک خبر داد؛
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، مدیر حوزه علمیه شهر اراک، از تحصیل بیش از یک هزار و صد طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس علمیه این شهر خبر داد.


حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور، مدیر حوزه علمیه اراک در حاشیه برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه‌های منطقه‌ای جامعه مدرسین سبب ارتقا و تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها می شود.

وی با بیان اینکه ارتقا و تقویت مدارس علمیه شهرستان ها یکی از محورهای مهم این اجلاسیه است، گفت: به هر میزان که برنامه ریزی و تصمیم‌گیری قوی تری برای حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه شهرستان ها بشود، نتایج بهتری نیز بدست خواهد آمد.

حجت الاسلام حسینی پور تاکید کرد: خوشبختانه مسائل مربوط به حوزه های علمیه شهرستان ها در کمیسیون های اجلاسیه جامعه مدرسین مطرح شد و نخبگان و فرهیختگان مسائل بسیار خوبی را مورد بررسی قرار دادند و تصمیمات خوبی نیز برای تقویت مدارس علمیه اتخاذ شد.

مدیر حوزه علمیه اراک بیان داشت: توجه به تامین سخت افزارهای مورد نیاز، تاسیس یک مدرسه علمیه بزرگ در مرکز استان و تقویت برنامه های آموزشی از جمله تصمیماتی بود که در کمیسیون های اجلاسیه جامعه مدرسین گرفته شد.

وی اظهارداشت: البته مساله مهم رسیدن به نتایج مطلوب با اجرای خوب مصوبات و برنامه ها است تا مشکلات مدارس علمیه را به حداقل برسانیم و به تدریج رفع کنیم.

حجت الاسلام حسینی‌پور در ادامه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان مرکزی ارائه کرد و تاکید کرد: دوازده مدرسه علمیه ویژه برادران و چهار مدرسه نیز ویژه تحصیل خواهران طلبه در اراک وجود دارد.

وی از تحصیل بیش از یک هزار و صد نفر طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه علمیه اراک خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری نیز تعداد قابل توجهی از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در مدارس علمیه اراک پذیرش شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها