کد خبر: ۲۲۳۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598،به نقل ازروابط عمومی وامور بین الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ آیت الله سید محمد سعیدی در عصر امروز 14 مهرماه در نشست مدیران حوزه های علمیه قم، اصفها، خراسان و نجف  که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: تقویت و گسترش تعاملات حوزه های علمیه و آستانه مقدسه قم تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی جامعه دارد.
وی ضمن قدردانی از تولیت های سابق آستانه مقدسه قم بیان داشت: در تولیت های سابق خدمت های ویژه ای در جهت ترویج فرهنگ مورد عنایت اهل بیت(ع) صورت گرفته که تولیت جدید آستانه مقدسه نیز با رویکرد فرهنگی در راستای فعالیت های آنها گام بر می دارد.
آیت الله سعیدی با اشاره به این که انجام فعالیت های فرهنگی در بخشهای مختلف آستانه مقدسه قم کاملا محسوس و مشهود است خاطر نشان کرد: امید واریم با همکاری حوزه های علمیه بتوانیم فرهنگ دینی و اسلامی مد نظر آل الله را در همه جوامع دنیا به مرحله بروز و ظهور برسانیم.
وی با اشاره به این که راز ماندگاری حقیقت قیام سیدالشهدا حضرت زینب کبری علیها السلام بودند افزود: هجرت حضرت معصومه علیها السلام به قم و استقرار ایشان در این شهر موجب شد خیلی از اهداف و علومی که مد نظر علی ابن موسی الرضا علیه السلام حفظ و ماندگار شود.
تولیت آستانه مقدسه قم یادآورشد: امروز نگاه جوامع اسلامی و شیعی به شهر قم است و جهان به لحاظ وجود حضرت معصومه علیها السلام و حوزه علیمه در کنار آن انتظار خاصی از این شهر دارد که در این راستا افزایش تعاملات حوزه علیمه و آستانه مقدسه برای پاسخ گویی به نیاز علمی و دینی دنیا یک ضرورت است.
وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم با اهتمام مسوولان حوزوی و تقویت رابطه حوزه های علیمه و آستانه مقدسه و با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی موجود بتوانیم از عهده رسالتی که داریم به خوبی برآییم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها