کد خبر: ۲۲۴۲۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
عضو هيأت مديره باشگاه استقلال گفت: تا زماني که من در جلسه هيات مديره حضور داشتم اختلاف نظري بين ساير اعضا نديدم.

 

مقداد نجف‌نژاد در خصوص جلسه روز گذشته باشگاه استقلال گفت: جلسه خوبي برگزار کرديم و در اين جلسه درباره کليات بحث شد. البته من چون جلسه‌اي با رئيس سازمان مالياتي کشور داشتم بعد از يک ساعت جلسه را ترک کردم اما پيش از رفتنم نظر من را درباره سرمربي سال آينده استقلال پرسيدند که من هم راي خود را به نام قلعه‌نويي دادم. البته از محتويات جلسه بعد از ترک جلسه از سوي خودم ديگر خبري ندارم اما مي‌دانم درباره کليات بحث‌هاي خوبي مطرح شد.

به نقل از فارس، وي درباره اينکه شايعاتي مبني بر اختلاف نظر ميان برخي از اعضاي هيأت مديره باشگاه استقلال به گوش مي‌رسد، ادامه داد: تا زماني که من در جلسه هيأت مديره باشگاه استقلال بودم اختلاف نظري ميان اعضا نديدم چرا که اين اولين جلسه بود و طبيعتا اختلافي هم در ميان نبود. همه آمده‌اند که به استقلال کمک کنند و بايد همگي مجري قانون باشيم چرا که طبق قانون بايد استقلال و همين طور پرسپوليس واگذار شوند اما نبايد شتاب‌زده اين کار را کرد تا اين واگذاري سرانجام خوبي پيدا کند و دو تيم ساماندهي شوند زيرا هر دو تيم استقلال و پرسپوليس از سرمايه‌هاي کشورمان هستند. من هم به عنوان کسي که سال‌ها در هيأت مديره باشگاه استقلال حضور داشتم اندوخته‌هاي مديريتي‌ام را در اختيار ديگر دوستان قرار خواهم داد.

عضو هيأت مديره باشگاه استقلال در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شود به دليل خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس اعضاي هيأت مديره اين دو باشگاه بايد توسط وزارت اقتصاد و دارايي انتخاب شوند نه وزارت ورزش و آيا اين موضوع تخلف وزارت ورزش به حساب مي‌آيد يا خير، خاطرنشان کرد: اين موضوع تخلف نيست. وزارت ورزش بايد تمهيداتي براي واگذاري اين دو باشگاه بينديشد و چيزي که مهم است اين است که اين دو باشگاه در مرحله کشف قيمت هستند که فکر مي‌کنم حداکثر اين موضوع جمع‌بندي شود و اگر تاخيري در اين قضيه به وجود بيايد، مجلس عکس‌العمل نشان خواهد داد.

وي ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارايي در بخش خصوصي‌سازي فعاليت مي‌کنند و وزارت ورزش با وزارت اقتصاد و دارايي در اين زمينه تعامل خوبي انجام دادند. البته مجمع باشگاه استقلال هم در اختيار وزارت اقتصاد است و حتما هماهنگي خوبي ميان اين دو وزارتخانه وجود دارد.

نجف‌نژاد در مورد اينکه آيا اعضاي هيأت مديره باشگاه استقلال همگون هستند يا نه،‌افزود: فعلا که مشکلي ميان اعضاي هيأت مديره ندارد. اين افراد انتخاب وزارتخانه ورزش بوده و همگي افرادي هستند که ظرفيت‌هاي گوناگوني را دارا خواهند بود.

وي در پاسخ به اين سؤال که چه آيتم‌هايي مدنظر داشتيد که امير قلعه‌نويي گزينه اصلي هيأت مديره باشگاه استقلال است، گفت: هيأت مديره قبلي باشگاه استقلال هم بنا داشت که با امير قلعه‌نويي در ليگ بعدي همکاري کند چرا که او از استقلال شناخت خوبي دارد و آسيب‌شناسي مناسبي هم در اين زمينه انجام داده و خودش متوجه برخي مسائل شده است و بارها اعلام کرد که براي فصل آينده بايد جوانگرايي شود. البته ما جزو تيم‌هايي هستيم که اگر هزينه‌ها پايين بيايد حرفي نداريم اما نمي‌توانيم کمتر از مثلا سپاهان هزينه کنيم.

نماينده مردم بابلسر در مجلس شوراي اسلامي در مورد اينکه قرار بود افراد سياسي در هيأت مديره استقلال و پرسپوليس حضور نداشته باشند اما انتخاب وي به عنوان يکي از اعضاي هيأت مديره باشگاه استقلال باز هم باعث شد شاهد حضور يک فرد سياسي در هيأت مديره اين دو تيم باشيم، اظهار داشت: به نظر من از همه ظرفيت‌ها بايد در هيأت مديره استفاده شود و اگر اين طور باشد نبايد هم هيچ ورزشکاري وارد کارهاي سياسي گردد. در فراکسيون ورزش که بزرگترين فراکسيون مجلس است 250 نفر عضو هستند که نصف آنها ورزشکار بوده و هستند و حتي عده‌اي از آنها عناوين قهرماني مختلفي دارند. به نظر من همه ظرفيت‌ها بايد در هيأت مديره وجودداشته باشد اما اعتقاد من بايد اين باشد که نبايد سياسي‌کاري در هيأت مديره انجام شود وگرنه حضور افراد سياسي اشکال ندارد. خود ما در استقلال به واسطه ظرفيت‌هاي سياسي که داشتيم جلسات مختلفي با وزراي دولت انجام داديم و فکر نمي‌کنم حضور فردي سياسي در هيأت مديره بد باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال که بالاخره بدهي باشگاه استقلال 60 ميليارد تومان است يا 45 ميليارد تومان، ادامه داد: اين موضوع قطعا بايد روشن شود چرا که 60 ميليارد تومان هم رقم تائيد شده‌اي نيست البته فتح‌الله‌زاده اعلام کرده بود استقلال 45 ميليارد تومان بدهي دارد که بايد با حسابرسي دقيق اين موضوع مشخص شود. سال گذشته ما در استقلال 24 ميليارد تومان هزينه کرديم. البته آقاي افشارزاده در يکي از جلسات ما گفته بود که استقلال بدهي از سال 81 هم دارد که اين نشان مي‌دهد استقلال بدهي انباشته زياد دارد. از 24 ميلياردي که ما در سال گذشته هزينه داشتيم 2 ميليارد را وزارت ورزش داد، مقداري را باشگاه استقلال تهيه کرد و بقيه آن بدهي است که چون استقلال دولتي است بايد اين پول تهيه شود. اين طور نمي شود به کار ادامه داد؛‌يا بايد استقلال واگذار به بخش خصوصي شود و يا اگر دولتي به حساب بيايد دولت بايد هزينه آن را بپردازد.

نجف‌نژاد در خصوص تمديد قرارداد بازيکنان استقلال که قراردادشان با اين باشگاه به اتمام رسيده، افزود: اين موضوع در اختيار سرمربي استقلال است و ايشان بايد ليست خودش را به مديرعامل بدهد. اما ما هم بايد نگاه جديدي به تيم‌هاي پايه داشته باشيم و اگر تاکنون از تيم‌هاي پايه برداشت نکرده‌ايم به اين دليل بوده که کاشتي هم انجام نداديم. بايد براي پرداختن به تيم‌هاي پايه پول داشت و شايد اگر فتح‌الله‌زاده دستش خالي نبود مي‌توانست در اين زمينه کار کند. همين حالا که من با شما صحبت مي‌کنم نمي‌دانم اسپانسر چقدر قرار است براي استقلال پول بگذارد. اگر اين موضوع مشخص شود ما هم مي‌توانيم اولويت‌بندي‌مان را مناسب انجام دهيم. اولويت‌هاي ما به ترتيب مي‌تواند بستن تيم، پرورش نيروهاي پايه و ساماندهي آنها باشد که البته اصل مهم براي باشگاه استقلال موضوع فرهنگي و اخلاقي است. ما در زمينه پرورش استعدادها مي‌خواستيم به طور مثال از استعدادهاي استان‌هاي شمالي بخواهيم در استاني مانند مازندران جمع شوند تا امير قلعه‌نويي آنها را ببيند و از بين آنها بازيکن انتخاب کند اما با توجه به دير انتخاب شدن اعضاي هيأت مديره اين موضوع هم دير شده است.

عضو هيأت مديره باشگاه استقلال در مورد اينکه آيا مجتبي جباري به اين تيم برمي‌گردد يا نه، افزود: خود من از همان ابتدا مخالف رفتن جباري از استقلال بودم اما اين موضوع نظر سرمربي و مديرعامل ماست. هر چند به اعتقاد من جباري يکي از استعدادهاي فوتبال کشورمان است.

نجف‌نژاد در پاسخ به اين سؤال که با انتخاب يک اسپانسر دولتي براي استقلال چگونه مي‌توان به خصوصي‌سازي باشگاه استقلال اميدوار بود، اظهار داشت: خود من در مجلس شوراي اسلامي بارها فرياد زدم که اگر قرار است استقلال و پرسپوليس خصوصي شوند واقعا اين اتفاق بيفتد و اين دو تيم خصوصي شوند. چرا ورزش ما اقتصادي نيست؟ براي يک فرد دولتي مهم نيست که يک تيم چه شرايطي دارد و به همين دليل است که دو باشگاه استقلال و پرسپوليس هميشه لنگ مي‌زنند. اي کاش وزارت ورزش اين دو باشگاه را اداره نمي‌کرد و شرکت‌هاي خصوصي و صنعتي استقلال و پرسپوليس را اداره مي‌کردند. در همه جاي دنيا هم شرايط به اين گونه است اما به دليل همين موضوع که من گفتم فوتبال ما با نذر و نياز به جام جهاني مي‌رود اما استعدادهاي فوتبال ما بسيار بالاتر از اين حرف‌هاست و چون بخش خصوصي در فوتبال وجود ندارد تحولي هم در فوتبال شاهد نيستيم.

وي در پايان درباره حضور افشارزاده در باشگاه استقلال تصريح کرد: اعتقاد دارم براي توسعه و تحول در هر کاري نياز به سرمايه مديريتي است که پيش‌نياز آن هم همدلي خواهد بود. افشارزاده سابقه ورزشي درخشاني دارد و با اصل ورزش آشناست. او شايد فوتبالي نباشد اما با فوتبال بيگانه نيست و هيأت مديره هم کمک خواهد کرد تا ايشان بتواند در باشگاه استقلال موفق باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها