کد خبر: ۲۲۴۷۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
وزير امور اروپايي ترکيه خطاب به ساركوزي:
بدنبال اظهارات اخير نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در مورد نسل کشی ارامنه، وزير امور اروپايي ترکيه واكنش تندي نشان داد.

به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در دیدارش از ارمنستان و در راستاي دخالتهاي روزمره غربي ديروز گفت: ترکیه باید نسل کشی ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت بشناسد.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه چند ماه به ترکیه وقت داد تا کشتار ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد وگرنه فرانسه ممکن است قانونی تصویب کند که به موجب آن مجازات هایی علیه ترکیه اعلام شود.

در پاسخ به اين دخالت، اگمن باغیس وزیر امور اروپایی ترکیه گفت: بیان این گونه سخنان از زبان رئیس جمهور فرانسه نشان می دهد که وی از کاهش محبوبیتش در نظرسنجی با توجه به نزدیک شدن موعد انتخابات به شدت نگران شده است.

وی افزود: این گونه سخن گفتن از سوی رئیس جمهوری فرانسه نشان می دهد که کاهش محبوبیت وی در نظر سنجی ها او را نگران کرده است.

باغیس خطاب به سارکوزی گفت: او به جای آنکه نقش مورخان را بازی کند و به جای دخالت در امور دیگر کشورها، بهتر است به مشکلات داخلی کشور خود بپردازد.

 باغیس خاطر نشان کرد سارکوزی بهتر است کمک کند تا کشورش را از بحران اقتصادی که گرفتار آن شده است خارج کند و نه آنکه در امور دیگر کشورها دخالت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها