کد خبر: ۲۲۴۹۸۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
درخواست هیئت کارشناسی سازمان ملل برای تحریم بخش موشکی کره شمالی و ساخته شدن مجتمع جدید برای پرتاب موشک‌ های بالستیک در این کشور از جمله تحولات شبه جزیره کره است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری کیودو از درخواست یک هیئت کارشناسی سازمان ملل برای اعمال تحریم ها علیه بخش موشکی ارتش کره شمالی و فرماندهی آن خبر داد.

در صورت موافقت با این درخواست برای اولین بار است که بخش فرماندهی نیروی استراتژیک راکت ارتش کره شمالی و نیز فرمانده "کیم راک گیوم" مسئول این بخش تحریم می شوند.

این رسانه ژاپنی در ادامه از بررسی درخواست این هیئت برای اعمال تحریم های بیشتر از جمله مسدود شدن دارایی های بخش موشکی ارتش کره شمالی و اعمال تحریم های مسافرتی علیه فرماندهی آن از سوی کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد که این کمیته شامل مقامات چین و روسیه است.

صدای روسیه نیز از ساخته شدن مجتمع جدید برای پرتاب موشک‌ های بالستیک در اصلی ترین سایت پرتاب موشکی‌ کره شمالی در ساحل غربی این کشور با هدف پرتاب موشک های بالستیک بین قاره ای خبر داد.

موسسه آمریکایی ‌- کره‌ ای در دانشگاه جان هاپکینز نیز با اشاره به شناسایی مراحل اول و دوم آزمایش راکت KN-08 از احتمال پرواز آزمایشی برای تمام این سیستم و تلاشهای پیونگ یانگ برای ارتقای سکوی پرتاب موجود در سایت سوهایی خبر داد.

موسسه علوم و امنیت بین‌ المللی (ISIS) نیز پیشتر با اشاره به افزایش فعالیت‌ ها در سایت هسته‌ ای کره‌ شمالی و آزمایش اتمی این کشور در روزهای آتی اعلام کرده بود این تصاویر نشان می دهد کره شمالی در حال آماده‌ سازی‌ برای انجام یک آزمایش اتمی است.

منابع نظامی کره جنوبی نیز با اشاره به افزایش فعالیت‌ های کره شمالی در سایت هسته ای "پیونگی ری" در این کشور از احتمال انجام یک آزمایش هسته ای در سفر باراک اوباما به شرق آسیا خبر داده اند.

آسوشیتد پرس نیز از اولین سفر "اندرو یئوم سو-جونگ" یک کاردینال کاتولیک کره جنوبی به پارک صنعتی کره شمالی در کائه سونگ در مرز دو کره به منظور بازدید از این مکان و دیدار با کارگران کره جنوبی همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها