کد خبر: ۲۲۵۳۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در روز آخر فتح خرمشهر یک جوان بسیجی را دیدم که ۱۰۰ عراقی را اسیر گرفته بود گفت:‌ من وقتی این بسیجی را دیدم، گفتم وی چه عظمی داشته که رعب و وحشت در نیرو‌های عراقی ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه 598، سرلشکر پاسدار سیدرحیم صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در لنگرود، با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: دفاع مقدس دوران طلایی ایثار و شهادت بود.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس، افزود: هفته نخست عملیات آزاد سازی خرمشهر بود، در قرار گاه نصر که شهید باقری و حسن سعدی بودند، آن زمان نیروهای عراقی یک تیپ گارد نیروهای جمهوری داشتند که تانک های تی 72 را داشت، پاتکی از سوی تیپ حضرت رسول آغاز شد و آن منطقه طوری بود که به جزء جاده خرمشهر و راه آهن خرمشهر به اهواز مکانی در آن دشت باز نبود که بخواهند دفاع کنند و در هنگان اعزام نیروهای ایران به منطقه، عراقی ها نیروهای ما را زیر آتش می‌گرفتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بنده به کمک سردار حسن باقری رفتم، سنگرها طوری بودند که باید سینه خیز وارد و خارج می‌شدیم و بر اثر این کار، لباس‌ها بر اثر عرق و خاک سیاه شده بود، هوا هم به شدت گرم بود و نیروها اعلام می‌کردند که اگر این پاتک ادامه پیدا کنند تا رودخانه کارون مجبور به عقب نشینی می‌شویم و این موجب اضطراب در نیروها شده بود.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: به حکمت خداوند، در بعد از ظهر باد یا طوفانی را فرستاد که ارتباط  نیروهای زرهی عراق قطع شود و این طوفان چند ساعتی طول کشید و بیسیم ها نمی توانستد با هم تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه دم غروب که شد ما توانستیم نیروها را اعزام کنیم که شب نیروها حمله کردند و این موضوع در مرکز حفظ آثار دفاع مقدس ضبط شده است، اظهار کرد: اگر فرهنگ غربی بر روی فرهنگ اسلامی و بسیجی مسلط شود باید آن روز نگران باشیم که اسلام و انقلاب در خطر می‌افتد.

ماجرای بسیجی‌ای که 100 نفر را اسیر کرد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در روز آخر فتح خرمشهر یک جوان بسیجی را دیدم که 100 عراقی را اسیر گرفته بود، گفت: بر روی سرش کلاه آهنی بود که برایش خیلی بزرگ بود و بر روی سرش حرکت می کرد.

سرلشکر صفوی افزود: عراقی‌ها هم لباسشان را در آوردند، من یک نگاهی به بازوی عراقی کردم و یک نگاهی به گردن بسیجی که عراقی‌ها را اسیر کرد دیدم که بازوی عراقی از گردن بسیجی بزرگتر بود.

وی تصریح کرد: این بسیجی سینه خود را جلو می آورد و با افتخار می‌آمد، من با خود گفتم این چه عظمتی داشت که رعب و وحشت را در نیروهای مسلح عراقی ایجاد کرده و چه ایمانی آن بسیجی داشت که بدون ترس اقدام به چنین کاری کرده بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: من گفتم اگر این عراقی‌ها بر سر این بسیجی بیافتند که کارش را تمام می کنند ولی این قدرت ایمان بود که از عراقی های گردن کلفت و سبیل درشت قوی‌تر بود و 100 عراقی را تنها با یک کلاشینکف توانست اسیر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها