کد خبر: ۲۲۵۵۲۴
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
وزارت خارجه دولت آمریکا در صفحه فیس بوکی که به زبان فارسی راه اندازی نموده است با معرفی این صفحه از کاربران خود خواسته است که نظرشان را در مورد این صفحه و موضوع آن بیان نمایند.
به گزارش پایگاه 598، چند هفته ای است معصومه علی‌نژاد قمی (معروف به مسیح علی‌نژاد) روزنامه نگار فراری لندن نشین با ساخت صفحه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک با نام "آزادی های یواشکی"  و تبلیغات گسترده رسانه های معاند در تلاش است کمپینی اعتراضی علیه حجاب راه اندازی نمایند . این کمپین که با وجود تبلیغات گسترده در رسانه های معاند هنوز نتوانسته است به موفقیتی دست یابد وارد فاز جدیدی از تحرکات خود گردیده است.

شروع پر سرو صدا این کمپین و حمایت رسانه هایی چون بی بی سی فارسی ، رادیو فردا، صدای آمریکا، دویچه وله و روزنامه های غربی چون لوموند، اشپیگل و گاردین، طراحان این سناریو را به موفقیت آمیز بودن این کمپین امیدوار نموده بود .

اما پس از گذشت سه هفته از شروع به کار این صفحه، با وجود تلاش های عناصر خارج نشین، روند پسند ها ، لایک ها و دنبال کنندگان این صفحه رو به کاهش و توقف می باشد بگونه ای که مدیر این صفحه را مجبور به انتشار عکس های آرشیوی و خصوصی زنان ایران نموده است .

افول زود هنگام این پروژه ، دولت های حامی این پروژه را مجبور نموده که حمایت خود را از پشت صحنه ی این حرکت  به فضای رسانه ای  آورده و به صورت علنی به حمایت از این صفحه بپردازند.

برهمین اساس وزارت خارجه دولت آمریکا در صفحه فیس بوکی که به زبان فارسی راه اندازی نموده است با معرفی این کمپین از کاربران خود خواسته است که نظرشان را در مورد  آن بیان نمایند.

سفارت مجازی آمریکا در تهران که نام دیگر این صفحه است با راه اندازی بخشی با عنوان "توی اینترنت چه خبر؟" ، به معرفی این صفحه پرداخته و در راستای اهداف این پروژه از بازدیدکنندگان خواسته است که نظرات شان را درباره ی "آزادی در انتخاب نوع پوشش" را بیان نمایند .


شایان ذکر است ، ورود بخش فارسی وزارت خارجه آمریکا به این موضوع نشان از اهمیت بالای این پروژه برای دولت آمریکا دارد که آنان را مجبور به پشتیبانی علنی از آن نموده است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها