کد خبر: ۲۲۶۹۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
دبیر طرح گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سال جاری بیش از 30 هزار گفتمان دینی با موضوعات مختلف در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا مزروعی امروز در حاشیه نشست استانی دبیران اجرایی طرح گفتمان‌های دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شبکه استادان گفتمان دینی در 30 استان کشور تشکیل و در استان کرمان 40 نفر از استادان بومی شناسایی و جذب شده‌اند.
وی از نوجوانان و جوانان به عنوان مخاطبان اصلی گفتمان‌های دینی نام برد و ابراز داشت: در این زمینه تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است و حجم عمده‌ای از این طرح در سطح آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
مزروعی دانش‌آموزان مدرسه‌های سمپاد، مربیان آموزش و پرورش و اولیا را از دیگر مخاطبان گفتمان‌های آموزشی برشمرد.
وی از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های گفتمان دینی ویژه استادان با انگیزه توسعه و تبیین دانش مهارت‌های گفتمان دینی و نشست‌های فصلی گفتمان دینی خبر داد و افزود: موضوع گفتمان‌ها متناسب با مسائل دینی، بومی و فرهنگی بومی‌سازی می‌شود.
مزروعی بیان داشت: گفتمان‌های دینی در مدرسه‌ها، مسجدها، کانون‌های جمعیتی و گروه‌های مرجع و تأثیرگذار برگزار می‌شود.
دبیر طرح گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی افزود: گفتمان دینی با دو روش کارگاهی و همایشی برگزار می‌شود.
مزروعی بیان کرد: سامانه گفتمان دینی با هدف تعمیم و نگهداری مخاطبان به صورت 24 ساعته راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی به شدت برنامه‌ریزی کرده‌اند و جبهه‌ای در این فضا باز شده ‌است، عنوان کرد: اتاق‌های فکر در فضای مجازی ایجاد می‌شود تا پیام انقلاب و مبانی معرفتی اسلام به مخاطب ارائه شود.
مزروعی گفت: باید از فضای مجازی به عنوان ابزار بهره برد و اتاق‌های فکر گفتمان دینی متناسب با عنوان‌های گفتمان از طریق وب‌سایت طراحی شود.
وی افزود: موضوعات گفتمان‌های دینی متناسب با اولویت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه طراحی شده است.
مزروعی جنگ نرم، زن و خانواده اسلامی، عفاف و حجاب، مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین موضوع‌های گفتمان‌های دینی ذکر کرد.
وی تصریح کرد: سعی می‌شود با برقراری ارتباط دوسویه صحیح با مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان در فضایی صمیمی مفاهیم و موضوعات را گفتمان‌سازی کنیم.
دبیر طرح گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی از خبرگزاری فارس به عنوان رسانه‌ای ارزشی، اصولگرا و مقتدر نام برد و اظهار داشت: این خبرگزاری جزو رسانه‌های متعهد و ملزم به خط ولایت و رهبری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها