کد خبر: ۲۲۸۱۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
وزير ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اعزامي ايران به برزيل گفت: من نتايج ايران را در جام جهاني پيش‌بيني نمي‌کنم چراکه يک بار اين کار را کردم و خيلي‌ها به آن پرداختند.

 

محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان در جلسه‌اي که با خبرنگاران اعزامي به جام جهاني 2014 برزيل داشت درخصوص عملکرد اصحاب رسانه در اين بازي‌ها گفت: بزرگ کردن بردها موجب مي‌شود که شادابي غير قابل وصفي در جامعه ايجاد گردد اما اگر به پيروزي نرسيم تحقير ملي و سرخوردگي را ايجاد مي‌کند و اين موضوع ظرفيت خدمت در رسانه‌ها را نشان مي‌دهد.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: البته فوتبال ورزشي است که در آن برد و باخت وجود دارد اما نبايد با يک برد بي‌نهايت مسرور شويم و نبايد يک باخت باعث سرافکندگي بشود و اين موضوع را رسانه‌ها بايد مديريت کنند. بايد اين را بدانيم که ما هم جزو 32 تيم حاضر در جام جهاني هستيم که به اين بازي‌ها راه پيدا کرده‌ايم و بايد به گونه‌اي عمل کنيم که باعث اميدواري شويم نه نااميدي. بايد به شيوه‌اي کار کنيم که در دولت تدبير و اميد باعث ناراحتي و نااميدي نشويم.

وزير ورزش و جوانان افزود: کساني که مي‌گويند ورزش سياسي نيست اما مي‌بينيم که آنها خودشان ورزش را سياسي کرده‌اند.

وي با خطاب قرار دادن رسانه‌هاي ايراني حاضر در جام جهاني در مورد عملکرد آنها گفت: بايد واقع‌بيني ترويج شود البته تيراژ در رسانه مهم است اما بايد هويتمان را حفظ کنيم. خيلي از کشورها در حال حاضر به دنبال اين هستند که هويت‌سازي کنند پس ما که تاريخ بسيار قوي‌اي داريم نبايد کاري کنيم که به آن لطمه وارد شود. نبايد به دنبال تسويه‌حساب باشيم و نبايد در جهت عکس منافع نظام حرکت کنيم. در جام جهاني همه نگاه ما بايد در مسير تقويت هويت ملي‌مان باشد.

گودرزي در مورد تعداد خبرنگاران اعزامي به اين بازي‌ها اظهار داشت: من با حضور همه رسانه‌ها در جام جهاني موافقم اما اگر توان مالي بيشتري داشتيم سعي مي‌کرديم خبرنگاران بيشتري را به برزيل اعزام کنيم چراکه حضور رسانه‌هاي ما در اين تورنمنت باعث مي‌شود که رسانه‌هاي خارجي کمتر عليه ما صحبت کنند. البته معانداني هم در خارج از کشور هستند که شما خبرنگاران به عنوان سفيران ايران در برزيل بايد آنها را مديريت کنيد.

وي افزود: البته تا جايي که من مي‌دانم قرار بود کمک‌هايي به خبرنگاران بشود که در اعزام به برزيل به مشکل نخورند و نمي‌دانم که اين کمک‌ها چقدر بوده اما اميدوارم که کافي بوده باشد.

وزير ورزش و جوانان در مورد پيش‌بيني‌اش از حضور ايران در جام جهاني 2014 برزيل خاطرنشان کرد: من نتايج ايران را پيش‌بيني نمي‌کنم چراکه يک بار اين کار را کردم و خيلي‌ها به آن پرداختند اما اعتقاد دارم که مجموعه خبرنگاران بايد يک سناريوي متحد براي نتايج تيم‌ملي داشته باشند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها