کد خبر: ۲۲۹۷۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
استاندار نینوا:
استاندار نینوا در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» ضمن استقبال از حمایت‌ها و کمک‌های آمریکا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش اعلام کرد که خواستار حضور نظامی آمریکا در عراق نیستند.
به گزارش پایگاه 598 ، «اثیل النجیفی»، استاندار نینوا در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» اعلام کرد که از حمایت و کمک‌های آمریکا به عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد که آمریکا در عراق حضور نظامی داشته باشد.

وی مدعی شد که اعراب سنی که از دولت «نوری المالکی» خسته‌ شده‌اند به جنگجویان دولت اسلامی عراق و شام (ISIS) (داعش) پیوستند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که جنجگویان داعش احتمالاً در ۸۰ کیلومتری بغداد، هستند، نجیفی تصریح کرد که مقامات عراقی به حمایت نیاز دارند.

وی به اسکای‌نیوز گفت: ما نیاز داریم که سلاح داشته باشیم. ما نیاز به حمایت سیاسی داریم اما ما نمی‌خواهیم که ارتش آمریکا به عراق بیاید و عراق را یک بار دیگر اشغال کند و به همان مشکلی که قبلا داشتیم دچار شویم.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که قرار نیست ارتش آمریکا را به عراق اعزام کند اما ادامه داد که کاخ‌سفید دیگر گزینه‌ها برای حمایت از دولت عراق را بررسی می‌کند.

وی اعلام کرد که در روزهای آتی درباره گزینه‌های موجود تصمیم‌گیری‌ می‌کند و برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که پنتاگون در حال نوشتن طرحی برای حملات احتمالی علیه شبه‌نظامیان داعش است.

اوباما گفت: آمریکا سهم خود را انجام می‌دهد اما در نهایت به عراقی‌ها بستگی دارد که بعنوان یک کشور مستقل مشکل خود را رفع کند، ما نمی‌توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم.

«ویلیام هیلگ» وزیر خارجه انگلیس نیز گزینه اعزام نظامیان انگلیسی به عراق را کنار گذاشت اما گفت که احتمالاً انگلیس کمک‌های دیگری از جمله کارشناسان مبارزه با تروریسم به عراق پیشنهاد خواهند دارد.

با پیشروی داعش در شهرهای مختلف عراق، «شید عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت‌الله علی السیستانی گفت: مردمی که قابلیت حمل سلاح و مبارزه با تروریست‌‌ها در دفاع از کشورشان را دارند، باید داوطلبانه به نیروهای امنیتی بپیوندند تا به این هدف مقدس برسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها