کد خبر: ۲۳۰۲۰۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش 598، در آغاز اين مراسم محمد علي قانع زاده، سفير ايران در برزيل ضمن خوش‌آمدگويي به رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان، مربي، بازيکنان و ساير همراهان تيم، در سخناني اظهارکرد: جوهره ورزش ادب، آزادگي، جوانمردي، تعهد و شجاعت است و من اطمينان دارم در ورزش قهرماني که شما نماد غرور آفرين آن هستيد به تاسي از اين آموزه‌ها که آموزه‌هاي اسلامي است، کاپ اخلاق و جوانمردي را در بازگشت با خود به ايران به ارمغان خواهيد برد.

به نقل از ايسنا، سفير ايران در برزيل ادامه داد: هرچند من تخصصي در امور ورزشي ندارم، ولي بر اساس پيش بيني موسسه "گلدمن ساکس" مرحله مقدماتي را پشت سر خواهيد گذاشت و به مرحله بعدي راه خواهيد يافت و احساس دروني من هم چنين چيزي را طلب مي‌کند، بنابراين برنامه‌ريزي سفارت طوري تنظيم شده است که بتوانيم خدمات لازم را به تيم و همچنين به هموطنان گرامي ارائه کنيم.

قانع زاده با آرزوي پيروزي براي تيم فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهاني گفت: چشمان باز ملت ايران نظاره‌گر شما و دل‌هاي پر اميد و دعاي خير آنها بدرقه راه شماست. لذا سر بر آستان حق بسپاريد و با استعانت از خداوند متعال و در اين ايام خجسته ميلاد ولي‌عصر(عج) آرزوهاي بلند طلب کنيد.

در پايان سفير ايران در برزيل، گزارشي از اقدامات انجام شده در رابطه با حضور هر چه موفقيت آميز تيم و نحوه خدمات رساني سفارت ايران در برازيليا در ايام مسابقات در سه شهر محل برگزاري بازي‌هاي تيم و کليه مقدمات مربوطه و هماهنگي‌هاي لازم با مسوولان کشوري و ايالت‌هاي "پارانا"، "ميناس جرايس" و "باهيا" ارائه کرد.

وي تاکيد کرد که در فرصت جام جهاني سفارت اقدام به برگزاري سه هفته فرهنگي ايران در سه شهر کوريچيبا، بلواوريزونچي و سالوادور کرده است که در اين هفته ضمن برگزاري نمايشگاه صنايع دستي و معرفي جاذبه هاي گردشگري، فستيوال سينماي ايران نيز برگزار مي‌شود.

سفير ايران در برزيل اضافه کرد: همچنين سفارت پست‌هاي کنسولي را در اين شهرها و سان پائولو و برازيليا جهت پاسخگويي به مراجعات هموطنان ايراني به صورت موقت ايجاد کرده است.

در اين مراسم کارلوس کي‌روش نيز پس از خوشامدگويي به سفير ايران از حضور وي در جمع ملي پوشان تشکر کرد.

علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان نيز گفت: از سفير ايران در برزيل تشکر مي‌کنم. ايشان به نيابت از دکتر ظريف، وزير امور خارجه کنار ما هستند و ما را حمايت مي کنند. سفير به شخصه از طرف دولت ايران ماموريت همه جانبه دارند که از تيم ملي حمايت کند.

کفاشيان در ادامه گفت: در اين ايام نيمه شعبان، از امام زمان(عج) مي‌خواهيم که براي سربلندي اسلام و مسلمين به بچه‌هاي ما کمک کنند. تمام چشم‌هاي دنيا به سوي ماست. برد و باخت درون زمين مهم نيست، مهم اين است که عملکرد خوبي از فوتبال ايران به دنيا نشان دهيم و اين را مديون همه شما عزيزان هستيم. همين که تيم ملي ايران توانسته اين موقعيت را پيدا کند، به خاطر زحمت‌هايي است که کي روش در اين سه و سال و نيم کشيده است و امروز ديگر دنيا روي فوتبال ايران حساب مي‌کند. البته از تمام بازيکناني که سخت تلاش کردند تا تيم ملي به اينجا برسد قدرداني مي‌کنم. فوتبال دنيا روي تيم ملي کشورمان حساب مي‌کند.

در پايان اين مراسم ، هدايايي به رسم يادبود از سوي سفير ايران در برزيل به اعضاي تيم، مربيان و مسوولين فدراسيون تقديم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها