کد خبر: ۲۳۰۳۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: «شرایط تیم های آسیایی در جام جهانی مشکل است.»

به گزارش پايگاه 598 به نقل از ايپنا، رسول کربکندی درباره بازی ایران با نیجریه در جام جهانی اظهار داشت: «بازی های جام جهانی نشان داده که سخت است و تیم های قوی ای در سطح جهان در این مسابقه جهانی شرکت می کنند و می توانند مشکل ایجاد کنند. نتایجی که تاکنون در بازی های شب های گذشته دیده ایم نشان داده که جام جهانی غیر قابل پیش بینی است. از طرفی نتایج بازی های کشورهای آسیایی استرلیا و ژاپن نشان داده که تیم های آسیایی شرایط سختی دارند. قطعا کشورهای آسیایی بازی های سختی دارند و یکی از این تیم ها هم تیم ملی کشورمان است.»

 

وی ادامه داد: «اگر با برنامه بازی کار کنیم و تمام تلاشمان را کنیم و با انگیزه ظاهر شویم و کمبود هایمان را برطرف کنیم می توانیم نتیجه بگیریم. بازی اولمان بسیار حائز اهمیت است و می تواند روی روحیه تیم اثر بگذارد به هر حال اگر در راستای اهداف مربی حرکت کنیم و با امیدواری به بازی های تدارکاتی و شیوه بازی در جام جهانی که حتما دفاعی خواهد بود نتیجه گرفتن دور از دسترس نیست.»

 

سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان گفت: «یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تیم دارد مشخص نبودن دروازبان تیم در بازی مقابل نجریه است. این می تواند در روحیه دروازبان اثر بد بگذارد و باعث شود که از نظر روحی آمادگی لازم برای حضور در مقابل نجریه را به دست نیاورند. با توجه به بازی های کمی که دروازبانان ما انجام داده اند و تجربه حضور در بازی های بزرگ و مقابل تیم های بزرگ دنیا را ندارند حتما این موضوع می تواند مشکل ساز شود مگر اینکه از قبل به خود دروازبان اعلام کرده باشند که در این بازی گلر است تا وی بتواند خودش را از لحاظ روحی آماده کند.»

 

وی در رابطه با مصدومیت هاشم بیگ زاده تصریح کرد: «در حال حاضر 8 پست ما در تیم مشخص است و 3 پست مهم ما هنوز تکلیفش مشخص نیست. یکی دفاع چپ ما است که هاشم بیگ زاده مصدوم شده و تکلیفش مشخص نیست. همچنین هافبک چپ و دروازبان وضعیتش مشخص نیست. این 3 پست برای تیم مهم و اثرگذار است و تاکنون مشخص نیست که چه کسانی در این پست ها هستند و این ها تیم را با مشکل مواجه می کند.»

 

کربکندی درخصوص حضور پژمان منتظری در پست دفاع راست گفت: «منتظری توانایی حضور در دفاع را دارد و می تواند در این پست خوب عمل کند. از طرفی با حضور منتظری می شود روی ضربه های سر هم برنامه ریزی کرد. با حضور منتظری در دفاع راست قدرت سرزنی تیم هم بالا می رود.»

 

کارشناس فوتبال نظرش را درباره هافبک های تیم ملی اینگونه بیان کرد: «هافبک های دفاعی نقش خیلی مهمی در تیم دارند. نکونام و آندو تیموریان برای بستن روزنه های حریف بسیار مهم هستند. باید ارتباط هافبک را با فوروارد حریف قطع کنند تا بتوانیم خوب عمل کنیم و نتیجه بگیریم.»

 

وی ادامه داد: «با حضور منتظری در دفاع راست، دژاگه در پشت مهاجم قرار می گیرد. در این شرایط دژاگه می تواند به تیم کمک کند. به هر حال همه بازیکنان باید به هم کمک کنند و باهم همکاری داشته باشند و هم فکری در میانشان وجود داشته باشد.»

 

کربکندی درباره دو هافبک چپ تیم گفت: «به نظر من حاج صفی می تواند در این پست بهتر عمل کند و به تیم کمک کنند چون حاج صفی دونده خوبی است و قدرت استقامت بیشتری نسبت شجاعی دارد.»

 

وی اذعان داشت: «در خط حمله برای شروع قوچان نژاد می تواند موثر باشد و منجر به نتیجه شود. در هر حال بستگی به نتیجه بازی دارد. ممکن است تیم نتیجه را واگذار کرده باشد که در این شرایط مربی مجبور می شود از دفاع کمک کند و به خط حمله اضافه کند. در این شرایط انصاری فرد گزینه خوبی است و می تواند به کمک قوچان نژاد بیاید و نتیجه را تغییر دهند.»

 

کربکندی در پایان گفت: «نتیجه مطلوب مقابل نیجریه برای ما تساوی است. تیم ملی بیشتر باید در این بازی دفاع کند تا حمله. ممکن است تیم ملی در ضد حمله ها یا شروع مجدد به گل برسد. باید خط حمله حریف را عصبی کنیم تا بتوانیم با شروع مجدد یا ضد حمله به گل برسیم. هر چند تمام این ها منوط به این است که ما اول گل نخوریم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها