کد خبر: ۲۳۰۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۴۶     ۲۲ مهر ۱۳۹۰
اگر تنها 100 هزار نفر به طورمشترک در این مسابقه شرکت کرده و به 50 سوال پاسخ دهند،هر مشترک 18200 تومان باید پرداخت کند و 1 میلیارد و 820میلیون تومان به جیب اپراتور می رود.
به گزارش598 به نقل از برنا، این روزها در حالی اپراتورهای تلفن همراه در بازار به رقابت با هم می‌پردازند که ترفندهای جالبی برای اخذ هزینه‌های جانبی از مشترکان به کار می‌برند نظیر آهنگ های پیشواز،طرح زمینه،دانلود آهنگ و ...

بنا بر این گزارش برگزاری مسابقه از سوی این اپراتورها تبدیل به امر مرسومی شده و اپراتورها در قبال اخذ هزینه از مخاطب، سوال های مسابقه را پیامک می کنند تا شاید کاربر بتواند جایزه ای دریافت کند.

به گزارش خبرنگار برنا،یکی از این اپراتورها جایزه روزانه مسابقه خود را یک ال سی دی شرکت معروف قرار داده و بابت ارسال هر پیامک از مشترک خود 3640 ریال و یا به عبارتی 364 تومان دریافت می کند.جالب اینجاست که این مسابقه سقف ارسال سوال نداشته! و مشترک با هر اس ام اس ترغیب می‌شود تا سوال بعدی را تا زمان تایین شده نهایی ارسال کند.

بنابراین گزارش اگر تنها 100 هزار نفر به طور مشترک و روزانه در این مسابقه شرکت کرده و به طور میانگین به 50 سوال پاسخ دهند، هر مشترک 18200 تومان باید پرداخت کند و یک میلیارد و 820میلیون تومان به جیب اپراتور مورد نظر می‌رود؛این درحالی است که تنها یک تلویزیون جایزه روزانه مسابقه است!

همچنین در حالی این سوال‌ها به مشترکان ارسال می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق آنها جواب‌های کاملا بدیهی داشته و به مرور زمان و با ارسال سوال‌های بیشتر از سوی این اپراتور آمار سوال‌های تکراری نیز بالا می رود و افراد با جملاتی نظیر «آفرین»، «پیش به سوی جایزه امشب»،«برای امتیاز بیشتر و 2000 امتیازی این سوال را پاسخ دهید»روبرو می‌شوند.

چند سوال این مسابقه بدین شرح است:
نام پدر امام حسن (ع)؟
1-امام علی (ع)
2-امام رضا(ع)

انعکاس صدا چه نامیده می شود؟
1-پژواک
2-لرزه

استانبول در کدام کشور است؟
1-ترکیه
2-کانادا

ایتالیا در کدام قاره واقع است؟
1-اروپا
2-آمریکا

نام مادر امام حسین (ع)؟
1-حضرت فاطمه(س)
2-حضرت معصومه(س)

واحد پول بلژیک چیست؟
1-یورو
2-ریال

پرنده ای که پرواز نمی کند؟
1-پنگوئن
2-شاهین

از همسایه غربی پاکستان؟
1-بلژیک
2-ایران

واحد پول تونس چیست؟
1-دینار
2-پوند

هملت اثر کیست؟
1-شکسپیر
2-گاندی

با توجه به آمار بالای پیامک‌ها در طول سال و نیز 13 روز اول سال 90 و درآمد بالای این اپراتورها از پیامک‌های رد و بدل شده بین مشترکان، به نظر می‌رسد اخذ  اینگونه هزینه‌ها از مخاطب تنها سرگرمی بوده که در پایان آن جایزه‌ای خیالی به مخاطب داده شده و جیب اپراتورها چاق‌تر می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها