کد خبر: ۲۳۱۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان
دنیا برای رفع نیازها و پاسخ سؤالات خود به دین رو خواهد آورد و به حوزه احتیاج دارد و به همین جهت باید برای پاسخ به نیازهای چند سال آینده جهان، آماده باشیم.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 به نقل از مركز خبر حوزه، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در جمع طلاب جدید الورود مدارس علمیه برادران مشهد در اردوی "راه دل" با اشاره به بیداری اسلامی و برگشتی  که درباره لیبرالیسم در حال اتفاق است، ابرازداشت: همانگونه که امام خمینی(ره) شکست کمونیست را پیش بینی نمود و اعلام کرد، امروز هم به گفته رهبر معظم انقلاب، صدای فروریختن لیبرالیسم به گوش می رسد.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: با توجه به این امر، دنیا برای رفع نیازها و پاسخ سؤالات خود به دین رو خواهد آورد و به حوزه احتیاج دارد و به همین جهت باید برای پاسخ به نیازهای چند سال آینده جهان، آماده باشیم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: اساسی ترین و کلیدی ترین کار امروز در دنیا، طلبگی است زیرا طلبه موفق می تواند جهان را با جهشی بزرگ مواجه نماید.

وي ضمن تبیین این موضوع که امام خمینی(ره) از ارتباط با خدا و ائمه اطهار(علیهم السلام) به مراحل بزرگی در زندگی دست یافت، یادآوری نمود: تقویت ارتباط با امام زمان(عج) از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه و اهتمام سربازان ایشان یعنی طلاب علوم دینی قرار گیرد.

حجت الاسلام پژمان‌فر با بیان این که افزایش سطح انتظار جامعه از حوزویان نسبت به گذشته، مسؤولیت طلاب علوم دینی را سنگین‌تر می‌کند، ابرازداشت: در گذشته نیاز به اندوخته و دانش زیادی برای پاسخ به جامعه نبود بلکه تنها در زمینه منبر و بعضی از ابواب احکام از آنها انتظار و توقع بود در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و انتظار جامعه جهانی از مبنای پاسخگویی اسلام به نیازهای دنیا باعث شد تا موجی در دنیا ایجاد شود و با توجه به این که ادعای پاسخگویی دین اسلام و مذهب شیعه از سوی حوزه‌های علمیه مطرح شد، رسالت طلاب را سنگین تر نموده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها