کد خبر: ۲۳۲۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
مسئولین تشکل های دانشجویی استان در نشستی با حضور دانشجویان دانشگاه مفید که توسط این دانشگاه به تعلیق از تحصیل محکوم شده اند ، ضمن حمایت از این دانشجویان، رفع تعلیق فوری آنان را از مسئولین دانشگاه مفید قم خواستار شدند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش داد: در این نشست که پنج شنبه شب  با حضور مسئولین و نمایندگان تشکل های دانشجویی استان برگزار شد محمد مهدی انصاری، از دانشجویان محکوم به تعلیق دانشگاه مفید قم توضیحاتی درباره برخورد دانشگاه  مفید با این دانشجویان ارائه داد.

انصاری گفت: از سال 87 که وارد دانشگاه شدیم ، متوجه شدیم در دانشگاه  بسیج و هیچ تشکلی فعالیت ندارند و وقتی از مسئولین علت امر را جویا شدیم آنان دلیل امر را پرهیز از ایجاد فضای سیاسی در دانشگاه اعلام کردند. حتی در سطح دانشگاه از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عکسی دیده نمی شد و مسئولین در پاسخ می گفتند لزومی برای گذاشتن عکس ها نمی بینیم ! از سوی دیگر کانون های اصلاح طلب در دانشگاه حضور جدی داشتند و فعالیت ها و مراسم گوناگون برگزار می نمودند.



انصاری افزود: این روند تا زمان انتخابات سال 88 ادامه داشت  ولی پس از انتخابات فعالیت های ساختارشکنانه در دانشگاه شدت یافت .



انصاری سخنان ساختار شکنانه برخی اساتید و اهانت مستقیم به حضرت امام (ره) را از نمونه این اقدامات دانست و افزود : مسئولین سخنرانان مختلف اصلاح طلب و معلوم الحال  را به بهانه های مختلف برای سخنرانی به دانشگاه دعوت می نمودند اما به دلایل گوناگون به دانشجویان ارزشی اجازه دعوت از سخنرانان انقلابی و پایبند به اصول را برای شبهه زدایی از فضای دانشگاه  نمی دادند.



وی گفت: این روند ادامه داشت تا این که دانشگاه در سوم خرداد امسال ، مجید انصاری را برای سخنرانی دعوت نمود و وی در سخنانی ساختارشکنانه به توهین به نظام و مسئولین نظام پرداخت. در حالی که دانشجویان ارزشی به آرامی از وی تقاضای صحبت در جلسه را نمودند، او پس از پایان سخنرانی مستقیما از پشت صحنه بیرون رفت . جمعی از دانشجویان متدین  بعد از آن که به آنان اجازه صحبت داده نشده بود به صورت خودجوش جلوی معاونت دانشجویی جمع شدند. معاون دانشجویی به هیچ وجه حاضر به صحبت با دانشجویان نشد و ما برای صحبت با رییس دانشگاه به سمت دفتر ریاست دانشگاه رفتیم. مسئول دفتر رییس دانشگاه از ما خواست تقاضای خود را به صورت مکتوب برای رییس دانشگاه بنویسیم.



هشت نماینده از طرف ما نامه را امضا نمودند و قرار شد دیداری فوری با رییس دانشگاه داشته باشیم.

انصاری اضافه کرد : اما چند روز بعد از آن قضیه با کمال تعجب متوجه شدیم دانشجویان ارزشی دانشگاه را به جرائم گوناگون نظیر گرفتن فیلم از رییس دانشگاه، ضرب و شتم دیگر دانشجویان و برگزاری تجمعات غیرقانونی در کمیته انضباطی محکوم نموده اند. 



وی افزود : این در حالی بود که بارها دانشجویان طرفدار جنبش سبز تجمعات گوناگون و ساختار شکنانه ای در دانشگاه برگزار نموده  و با کمترین اعتراض دانشگاه مواجه نگردیده بودند.



محمد محسن انوشه ، دیگر دانشجوی تعلیق شده دانشگاه مفید قم نیز در این جلسه با اشاره به جوابیه دانشگاه مفید برای روزنامه کیهان ، این جوابیه را نوعی فرار به جلو  عنوان کرد.  این دانشجو اتهاماتی مانند ایجاد آتش سوزی را به طور کامل رد کرد و آن را تحریف حقیقت دانست .


وی افزود : در سال تحصیلی گذشته تعدادی از دانشجویان سعی بر خراب کردن و ایجاد آتش سوزی در محیط خوابگاه دانشجویان گرفتند که دوستان ما با کپسول های آتش نشانی موجود در خوابگاه آتش سوزی را خاموش نمودند و چه بسا اگر این کار انجام نمی شد خسارات زیادی به محیط خوابگاه وارد می شد.


وی اتهاماتی چون ایجاد اغتشاش و پاشیدن گاز اشک آور را فرافکنی دانست و عنوان کرد : این قضایا ارتباطی با دانشجویان ارزشی حاضر در سخنرانی سوم خرداد و امضا کنندگان نامه درخواست دیدار با رییس دانشگاه ندارد .

وی هم چنین افزود : دانشگاه به هیچ عنوان به ما اجازه دعوت از افرادی نظیر حجت الاسلام  و المسلمین پناهیان ، استاد رحیم پور ازغدی و آقای صفار هرندی را که برای سم زدایی و شبهه زدایی از مجامع دانشجویی موثر اند  را نمی دهد.انوشه هم چنین با اشاره به این مطلب که مستندات و فیلم کامل قضایای رخ داده در دانشگاه در اختیار دانشجویان است گفت : این مستندات که هم اکنون در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته است را در زمان لازم منتشر خواهند نمود.در این دیدار هم چنین نمایندگان تشکل های دانشجویی نظرات خود را حول  قضایای دانشگاه مفید مطرح نمودند.مرادی ، فعال دانشجویی دانشگاه قم  و از دانشجویان سابق دانشگاه مفید در این نشست گفت : مساله دانشگاه مفید قم در حال حاضر تنها تعلیق چند دانشجو از تحصیل نیست و این مساله موضوعی ریشه دار است . وی با اشاره به این که در دانشگاه مفید بارها اعتقاداتی نظیر عصمت ائمه ، مسجد جمکران و... توسط اساتید و مسئولین زیر سوال رفته است و متاسفانه  دانشجویان دانشگاه ، شاهد توهین هایی به حضرت فاطمه (سلام الله علیها)  ، امام حسن (علیه السلام) و سایر ائمه بوده اند ، خاطر نشان کرد : مساله دانشگاه مفید قم که به لانه ای برای فتنه گران تبدیل شده است ، باید یک بار برای همیشه و به صورت ریشه ای بررسی و حل شود.محسن ذاکری ، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم با طرح این مساله که اتفاقاتی نظیر دانشگاه مفید قم تنها منحصر به این دانشگاه نیست ، گفت :  برخی از تشکل های دیگر دانشگاه هایی نظیر دانشگاه آزاد قم نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود  : مشکلاتی نظیر ساختار شکنی ، ترویج بداخلاقی و اساتید سکولار از مشکلات رایج این دانشگاه هاست .

وی با اشاره به این که دانشگاه مفید به محلی برای نیروسازی برای جریان اصلاح طلب و معاند نظام تبدیل شده است پیشنهاد داد درصورتی که دانشگاه مفید از دانشجویان ارزشی دانشگاه رفع محکومیت ننماید ، می توان با برگزاری تجمع با حضور دانشجویان استان مقابل دانشگاه مفید اعتراض خود را به گوش مسئولان دانشگاه و سایر مسئولان ذی ربط رساند.امین کیانی ، مسئول بسیج دانشگاه قم در این نشست گفت : نیروهای ارزشی در حالی به تک صدایی و انحصارگرایی در کشور متهم می شوند که برخی افراد مدعی آزادی بیان در گستره کوچک دانشگاه خود با دیکتاتوری تمام جو دانشگاه را در دست گرفته و به نیروهای مومن اجازه فعالیت نمی دهند. وی ضمن حمایت از دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید ، ایستادگی تشکل های دانشجویی استان بر سر این قضیه تا رسیدن به نتیجه نهایی را  وظیفه تشکل های استان بیان کرد.وی هم چنین با اشاره به حمایت تشکل های سراسر کشور از این دانشجویان مطرح کرد : تشکل های ارزشی در سایر استان ها  نیز آمادگی همکاری با دانشجویان تا زمان رسیدن به نتیجه را دارا می باشند.اسماعیل فضلی زاده ، نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشگاه قم نیز ضمن بیان این موضوع که افراد حاضر و مسئول در دانشگاه مفید قم در مجامع جعلی مانند مجمع محققین نیز حضور دارند و هیئت امنای این دانشگاه را افرادی چون خاتمی و موسوی تشکیل می دهند گفت : تشکل های دانشجویی می بایست ماهیت این جریان و افراد حاضر در این دانشگاه و سابقه آنان در حمایت از افراد معلوم الحال و حضور فعال در فتنه پس از انتخابات سال 88 را برای دانشجویان تبیین نمایند.محسن سلمان ، مسئول بسیج پردیس قم دانشگاه تهران نیز در این نشست اشاره کرد : ظرفیت عظیمی در دانشگاه های استان برای مواجهه با این قضیه وجود دارد و تمام دانشجویان استان می بایست به عنوان یکی از بالاترین دغدغه های جنبش دانشجویی استان در حال حاضر در جریان کامل این قضایا قرار بگیرند.محمد حسن صادق پور ، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در این دیدار با اشاره به این که مسائلی مشابه این قضیه نیز قبلا در فضای دانشجویی رخ داده است ، به قضیه دانشجویان بوشهر اشاره کرد و گفت : البته نباید اجازه دهیم این مسئله تا آن سطح پیش رود و می بایست با همت تشکل های دانشجویی استان سریعا حق دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید را بازپس گیریم .  وی هم چنین با اشاره به این که در دانشگاه هایی نظیر صنعتی قم نیز که جو مسئولین و دانشجویان آن ولایی است ، می بایست این قضایا هم از سوی دانشجویان و هم از سوی مسئولین پیگیری شود.صادق پور در انتها ابراز امیدواری کرد : تجمع تشکل های دانشجویی  قم در مسائل گوناگون به رویه ای مستمر تبدیل شود و جلسات همگرایی تشکل های استان که مطالبه امام خامنه ای (مدظله العالی) از تشکل هاست و دانشجویان قم در این زمینه پیش گام بوده اند به صورت مداوم  دنبال شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها