کد خبر: ۲۳۲۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
پرس تي وي: سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا تصميم گرفته است که شبکه ايراني پرس تي‌وي را از سرويس پخش "اسکاي" حذف کند.
شبکه پرس تي وي گفته است که اين اقدام "نقض قوانين رسانه‌هاي انگليس و تحت فشار بعضي از اعضاي خانواده سلطنتي و دولت اين کشور" انجام شده است.
 
آفکام در 23 مي 2011 حکمي را صادر و اعلام کرد: پرس تي‌وي با پخش گزيده 10 ثانيه‌اي از مصاحبه‌اي با مازيار بهاري روزنامه‎نگار کانادايي متولد ايران در زماني که هنوز در اين کشور بازداشت بود، قوانين اين سازمان را نقض کرده است.
 
بهاري ادعا کرده است در مصاحبه سال 2009 با پرس تي  وي اغفال شده و با اين شرط مواجه شده که يا براي آزادي از زندان "رسانه‎هاي غرب را محکوم کند" و يا براي محاکمه و حضور در دادگاه، شش سال در زندان انتظار بکشد و در آخر با حکم احتمالي اعدام مواجه شود.
 
با وجود توضيحات "پرس تي  وي" توضيح داده است که " نه درخواستي از آقاي بهاري براي محکوميت رسانه هاي غرب صورت گرفته و نه شبکه پرس تي  وي فيلمي در اين رابطه از آقاي بهاري پخش کرده است".
 
ديده  بان رسانه  اي انگليس از آن زمان براي اعمال تحريم  هاي قانوني عليه پرس تي  وي به شدت تلاش کرد و اتهام اين شبکه خبري را "نقض مقررات پخش آفکام" عنوان کرد.
 
گزارش هاي محرمانه وزارت خارجه آمريکا که توسط سايت ويکي‌ليکس فاش شده اند نيز نشان مي‌دهد که چگونه وزارت امور خارجه انگليس به سفارت امريکا در لندن گفته است که "در حال بررسي راه‌هاي محدود کردن فعاليت پرس تي‌وي است."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها